
Ak sa pozrieme do cenníka, Škoda Elroq začína už na 31 510 €, čo je až o 6 000 € menej ako základná cena EV3. Na druhej strane Kia ponúka už v základe bohatšiu výbavu a väčšiu batériu s dojazdom vyšším o 70 kilometrov. S pribúdajúcimi príplatkami sa však cenový rozdiel takmer úplne stratí. Testovaná Kia EV3 GT Line stojí 52 290 €, zatiaľ čo Škoda Elroq Selection Maxx je za 51 501 €.
Obe autá však ponúkajú výrazne odlišný zážitok. EV3 má futuristický a odvážny dizajn, zatiaľ čo Elroq ostáva pri konzervatívnejších líniách. Rovnako to platí aj vnútri, kde Kia pôsobí vzdušnejšie a futuristickejšie, avšak jej softvér je v oblastiach personalizácie krok za Škodovkou. Dobieha to jednoduchším ovládaním základných prvkov a príjemnejšími materiálmi. Mínus však musíme dať za úložne priestory, ktorých veľkosť nepatrí k najväčším a hlavne absentujúca lakťová opierka je jednoznačným nedostatkom. Tú nahradil vysúvací stolík, ktorý má slúžiť ako opierka pre tablet počas státia, ale v realite prakticky nemá využitie.

Na dostatok priestoru netrpí
Napriek robustným tvarom je z auta dobrý výhľad a posed za volantom je ergonomicky príjemný. Obzvlášť musíme pochváliť sedadlá, ktoré disponujú vyhrievaním a odvetrávaním, ale hlavne majú mäkké vankúšiky na opierkach hlavy, ktoré sú mimoriadne príjemné. Oproti Škode ale sedadlá v Kia EV3 nemajú masážnu funkciu a najväčším negatívom po stránke výbavy sú absentujúce matrixové svetlá, ktoré sa pre EV3 vôbec nedodávajú.

Kia EV3 má aj o 10 litrov menší kufor, ponúka tak 460 litrov. Avšak pod prednou kapotou nájdeme 25-litrový frunk, ktorý Škoda neponúka. Po stránke vnútorného priestoru rázvor 268 cm ponúka dostatok miesta aj pre dospelých pasažierov vzadu a tí ocenia aj vyhrievanie zadných sedadiel.

Skvelý dojazd aj v zime
Kde ale Kia ukazuje svoju vyspelosť, je pri narábaní s energiou. Jej výkon je v porovnaní s Elroqom nižší (204 k oproti 286 k). To sa prejavuje pri akcelerácii, keďže stovku zvládne o sekundu pomalšie. Na druhej strane, Kia EV3 exceluje v spotrebe a efektivite. Spotreba pri jazde po diaľnici a okreskách v plnom obsadení a s batožinou bola 25,5 kWh/100 km, čo je vzhľadom na zimné podmienky skvelý výsledok. Iba pripomeňme, že pri prvej jazde s Elroqom na slnečnej Malorke sme dosiahli s polovičným obsadením a menšou baterkou spotrebu iba o 0,5 kWh lepšiu.

Pri cestovaní sme ocenili aj veľmi presný výpočet dojazdu, kedy auto poskytuje údaje nie len o aktuálnom stave, ale aj o maxime a minime, koľko prejdete. V meste si Kia EV3 vypýtala v rozmedzí 16-20 kWh, v závislosti od jazdného štýlu. Celkovo sa Kia ukazuje ako efektívnejšia v reálnych podmienkach, ale pred finálnym stanoviskom si musíme počkať na domáci test Elroqu.

Po stránke jazdných vlastností si zasa berie bod Elroq, ktorý má nielen pohon zadných kolies, ale aj mierne tuhšie naladenie. Podvozok EV3 je pohodlnejší a mäkší, čo ocenia tí, ktorí preferujú komfort pred športovou jazdou.

800V architektúra absentuje
Na nabíjačke nedokáže Kia EV3 napodobniť excelentné výsledky svojich väčších súrodencov. Využíva iba 400V architektúru s maximálnym nabíjacím výkonom 128 kW. Škoda ponúka výkon až 175 kW. Rozdiel v čase nabíjania je však minimálny. Z 10 % na 80 % sa obe autá nabijú za približne 25–28 minút, pričom to má podľa tabuľky zvládnuť Elroq o tri minúty rýchlejšie. Kia dokáže pomerne dlho držať vysoký nabíjací výkon, čím kompenzuje nižšiu maximálnu hodnotu. Obe vozidlá umožňujú predhriatie batérie pre rýchlejšie nabíjanie v zime aj z prostredia infotainmentu.
Rozhodnú detaily
Kia EV3 nám potvrdila, že dokáže byť jediným autom v rodine. Je priestranná, efektívna a aj v zime dokáže atakovať dojazd 300 kilometrov pri diaľničnom tempe. S českým súperom hrá vyrovnanú partiu a doslova sa obe autá doťahujú na detailoch alebo ponuke zákazníckych a servisných služieb. Ak však hľadáte futuristický dizajn, komfortný podvozok a elektromobil, ktorý aj v zime dokáže bez problémov cestovať po diaľniciach, Kia EV3 by mohla byť pre vás tá správna voľba.