Domov TESTY Nové vozidlá Mráz mu neprekáža, toto EV prejde aj v zime 1000 km za...

Mráz mu neprekáža, toto EV prejde aj v zime 1000 km za 12 hodín

Kia EV3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ak sa pozrieme do cenníka, Škoda Elroq začína už na 31 510 €, čo je až o 6 000 € menej ako základná cena EV3. Na druhej strane Kia ponúka už v základe bohatšiu výbavu a väčšiu batériu s dojazdom vyšším o 70 kilometrov. S pribúdajúcimi príplatkami sa však cenový rozdiel takmer úplne stratí. Testovaná Kia EV3 GT Line stojí 52 290 €, zatiaľ čo Škoda Elroq Selection Maxx je za 51 501 €.

Obe autá však ponúkajú výrazne odlišný zážitok. EV3 má futuristický a odvážny dizajn, zatiaľ čo Elroq ostáva pri konzervatívnejších líniách. Rovnako to platí aj vnútri, kde Kia pôsobí vzdušnejšie a futuristickejšie, avšak jej softvér je v oblastiach personalizácie krok za Škodovkou. Dobieha to jednoduchším ovládaním základných prvkov a príjemnejšími materiálmi. Mínus však musíme dať za úložne priestory, ktorých veľkosť nepatrí k najväčším a hlavne absentujúca lakťová opierka je jednoznačným nedostatkom. Tú nahradil vysúvací stolík, ktorý má slúžiť ako opierka pre tablet počas státia, ale v realite prakticky nemá využitie.

Kia EV3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na dostatok priestoru netrpí

Napriek robustným tvarom je z auta dobrý výhľad a posed za volantom je ergonomicky príjemný. Obzvlášť musíme pochváliť sedadlá, ktoré disponujú vyhrievaním a odvetrávaním, ale hlavne majú mäkké vankúšiky na opierkach hlavy, ktoré sú mimoriadne príjemné. Oproti Škode ale sedadlá v Kia EV3 nemajú masážnu funkciu a najväčším negatívom po stránke výbavy sú absentujúce matrixové svetlá, ktoré sa pre EV3 vôbec nedodávajú.

Kia EV3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Kia EV3 má aj o 10 litrov menší kufor, ponúka tak 460 litrov. Avšak pod prednou kapotou nájdeme 25-litrový frunk, ktorý Škoda neponúka. Po stránke vnútorného priestoru rázvor 268 cm ponúka dostatok miesta aj pre dospelých pasažierov vzadu a tí ocenia aj vyhrievanie zadných sedadiel.

Kia EV3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Skvelý dojazd aj v zime

Kde ale Kia ukazuje svoju vyspelosť, je pri narábaní s energiou. Jej výkon je v porovnaní s Elroqom nižší (204 k oproti 286 k). To sa prejavuje pri akcelerácii, keďže stovku zvládne o sekundu pomalšie. Na druhej strane, Kia EV3 exceluje v spotrebe a efektivite. Spotreba pri jazde po diaľnici a okreskách v plnom obsadení a s batožinou bola 25,5 kWh/100 km, čo je vzhľadom na zimné podmienky skvelý výsledok. Iba pripomeňme, že pri prvej jazde s Elroqom na slnečnej Malorke sme dosiahli s polovičným obsadením a menšou baterkou spotrebu iba o 0,5 kWh lepšiu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pri cestovaní sme ocenili aj veľmi presný výpočet dojazdu, kedy auto poskytuje údaje nie len o aktuálnom stave, ale aj o maxime a minime, koľko prejdete. V meste si Kia EV3 vypýtala v rozmedzí 16-20 kWh, v závislosti od jazdného štýlu. Celkovo sa Kia ukazuje ako efektívnejšia v reálnych podmienkach, ale pred finálnym stanoviskom si musíme počkať na domáci test Elroqu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Po stránke jazdných vlastností si zasa berie bod Elroq, ktorý má nielen pohon zadných kolies, ale aj mierne tuhšie naladenie. Podvozok EV3 je pohodlnejší a mäkší, čo ocenia tí, ktorí preferujú komfort pred športovou jazdou.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

800V architektúra absentuje

Na nabíjačke nedokáže Kia EV3 napodobniť excelentné výsledky svojich väčších súrodencov. Využíva iba 400V architektúru s maximálnym nabíjacím výkonom 128 kW. Škoda ponúka výkon až 175 kW. Rozdiel v čase nabíjania je však minimálny. Z 10 % na 80 % sa obe autá nabijú za približne 25–28 minút, pričom to má podľa tabuľky zvládnuť Elroq o tri minúty rýchlejšie. Kia dokáže pomerne dlho držať vysoký nabíjací výkon, čím kompenzuje nižšiu maximálnu hodnotu. Obe vozidlá umožňujú predhriatie batérie pre rýchlejšie nabíjanie v zime aj z prostredia infotainmentu.

Rozhodnú detaily

Kia EV3 nám potvrdila, že dokáže byť jediným autom v rodine. Je priestranná, efektívna a aj v zime dokáže atakovať dojazd 300 kilometrov pri diaľničnom tempe. S českým súperom hrá vyrovnanú partiu a doslova sa obe autá doťahujú na detailoch alebo ponuke zákazníckych a servisných služieb. Ak však hľadáte futuristický dizajn, komfortný podvozok a elektromobil, ktorý aj v zime dokáže bez problémov cestovať po diaľniciach, Kia EV3 by mohla byť pre vás tá správna voľba.

Test KIA EV3 2025 - Ako obstojí porovnanie s Elroqom?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.2 / 5. Počet hodnotení 30

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokOplatí sa za vysávače zaplatiť viac ako za iPhone? POROVNÁVACÍ TEST
Nasledujúci článokPrvé elektrické Ferrari príde už tento rok
Autá milujem od útleho veku a profesionálne im venujem od roku 2016. Mojou doménou sú videá, kde snažím o autách hovoriť ľudskou rečou a zameriavam sa na veci, ktoré bežný zákazník najviac vníma. Keď ale príde na športové auto, vždy rád nechám vyznieť svoju lásku k motoršportu a rýchlej jazde.