Domov SPRÁVY News Auto roka? Škoda postavila brutálne dobrý elektromobil za 25 000 €

Auto roka? Škoda postavila brutálne dobrý elektromobil za 25 000 €

Od roku 2020 sa Škoda Enyaq stala štvrtým najpredávanejším elektromobilom v Európe. Vždy tu ale bol priestor pre menší, cenovo dostupnejší model, keďže Enyaq patrí medzi najdrahšie Škodovky. Po rokoch špekulácií prichádza model Elroq a my sme sa ním mohli konečne previezť. Na Mallorke. A je to úplne iné auto, ako by mnohí čakali.

Nová Škoda Elroq - Elektromobil za cenu spaľováku! 🤯

Od prvého nasadnutia nám bolo jasné, že tu sa nijaké okaté šetrenie nekonalo. Škoda sa s elektromobilom Elroq nevybrala cestou extrémneho šetrenia s cieľom dosiahnuť čo najnižšiu možnú cenu, a tak už základná výbava ponúka množstvo komfortných a technologických prvkov. Samozrejme, Elroq ponúka aj dostatok centimetrov, pretože z fotografií sa to možno nezdá, ale nie je to žiadny elektrický Kamiq, pretože Elroq je dokonca väčší ako Karoq. Na dĺžku má takmer 4,5 metra a rázvor je iba o dva centimetre kratší než pri Kodiaqu.

Škoda Elroq
Foto: Škoda

Odvezie rodinu

Vzadu si tak pohodlne sadne aj dospelý muž a veľmi nás potešili sedadlá. Zadná lavica má totiž vybratie, ktoré slúži ako opora pre spodnú časť stehien. Tým pádom tak výrazne netrpí komfort kvôli vyššej podlahe. Kufor sa veľkosťou už nevyrovná Karoqu, ktorý ponúka o 50 litrov viac. 470 litrov v Elroqu sa však dá výborne využiť. Mladoboleslavská značka neostala svojej povesti nič dlžná a pripravila si množstvo extra úložných priestorov, poličiek, alebo príplatkových organizérov. My najviac kvitujeme sieťku pod plató, do ktorej môžete odložiť nabíjací kábel.

Škoda Elroq
Foto: Škoda

Príbuznosť s Enyaqom neskrýva

Interiér je vpredu v podstate identický s Enyaqom. Testovaný kúsok mal interiér vo vyhotovení Lodge, ktorý používa recyklované materiály. Koženkový obklad na prístrojovke a dverách pôsobil veľmi dobre. Taktiež látkové sedadlá poskytovali veľmi dobrú oporu chrbtice a aj lepší tepelný komfort než kožené sedadlá. Pekným detailom sú oranžové pásy a tým funkčným zasa príplatková bezdrôtová 50 W nabíjačka s odvetrávaním. Bez príplatku máte veľký 13″ dotykový displej, ktorý funguje s najnovším softvérom. Sekanie alebo pády systému sa zdajú byť minulosťou a svojou prehľadnosťou a konfigurovateľnosťou sa radí medzi najlepšie v triede.

Foto: Škoda

Cez infotainment si kúpite diaľničnú

Technici rozšírili možnosti skratiek, ku ktorým viete pridať rýchle vypnutie akustického upozornenia na prekročenie rýchlosti, funkciu heaters, ktorá hneď zapne alebo vypne všetky “vyhrievania” v celom aute, alebo rýchly prístup k predhievaniu batérie. Druhou zaujímavou aktualizáciou je appka Traffication, cez ktorú viete zdieľať nie len aktuálne dopravné udalosti, ale aj kúpiť diaľničnú známku priamo cez infotainment. Ak bude chcieť majiteľ veľmi zafrajeriť, alebo nebude mať náladu na parkovanie, cez appku MyŠkoda môže svoj Elroq naučiť až 5 parkovacích manévrov, ktoré zvládne celkom autonómne bez vodiča.

Škoda Elroq
Foto: Škoda

Bude stačiť najmenšia batéria?

V úvode bude Elroq dostupný v dvoch výbavách a s dvoma batériami. My sme vyskúšali tú menšiu a lacnejšiu, teda verziu 50 vo výbave Essence. 55 kWh akumulátor sľubuje dojazd na úrovni 375 kilometrov. Nám sa v rámci vyhradeného času podarilo s vozidlom najazdiť 150 kilometrov v kombinovanej premávke s výslednou spotrebou 19,3 kWh. V kopcovitom teréne sme ocenili pokročilú prediktívnu rekuperáciu a na rýchlostných cestách sme zasa mohli skúsiť záťah. Pri výkone 125 kW (170 k) bolo už cítiť, že nad 120 km/h Elroq 50 nedokáže tak výrazne naberať tempo. Avšak také pružné zrýchlenie z 80 na 90 km/h pri predbiehaní na okreskách bolo úplne postačujúce.

Škoda Elroq
Foto: Škoda

Nový dizajn so skvelou aerodynamikou

Elroq okrem iného predstavuje nový dizajnový jazyk Modern Solid, ktorý prospieva najmä aerodynamike. Koeficient odporu vzduchu 0,26 patrí k špičke. Rovnako tak príjemne prekvapili jazdné vlastnosti. Náš kúsok nemal adaptívny podvozok DCC, ale pocitu z jazdy to neubralo. Vďaka nízkemu ťažisku sme sa do zákrut mohli skutočne oprieť a Škoda nešetrila na podvozkových komponentoch. Vpredu náprava McPherson a vzadu viacprkový multilink ponúkajú vyvážený jazdný zážitok. Príplatok za adaptívny podvozok má zmysel pre ľudí, ktorí si želajú väčší komfort, nakoľko bolo viac cítiť nerovnosti. Veľkou výhodou v porovnaní s konkurenciou je pohon zadných kolies, ktorý prospieva prenosu výkonu na cestu.

Foto: Škoda

Dokáže prebrať záujemcov Karoqu?

Škoda Elroq je plnohodnotné rodinné auto a na trh prichádza s atraktívnou cenovou politikou. Testovaná výbava Essence s 55 kWh batériou štartuje s novou 23 % DPH od 31 510 €, s 82 kWh batériou a vo výbave Selection od 41 510 €. Mnoho zákazníkov značky Škoda však tvoria firmy a v ich prípade sa cena v základnej konfigurácii dostala na úroveň len 24 876 €. Cenový rozdiel 10-tisíc medzi najlacnejšou a tou najlepšie vybavenou verziou s väčšou kapacitou batérie síce nie je malý, no bude zaujímavé pozorovať, ako sa budú vyvíjať predaje. Pre väčšinu ľudí je dostačujúca verzia 50, ale v prípade dlhších ciest sa budú musieť pripraviť na častejšie zastávky na nabíjanie. Nabíjací výkon 145 kW sľubuje čas 10-80% okolo 25 minút, ale pre pravidelné cestovanie bude atraktívnejší Enyaq 85. Veľmi budeme zvedaví ešte na strednú motorizáciu 60 s 63 kWh akumulátorom, ktorá príde neskôr. Bude zaujímavé pozorovať, či Elroq dokáže pritiahnuť záujemcov Karoqu.

Nová Škoda Elroq - Elektromobil za cenu spaľováku! 🤯

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 21

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCena najznámejšieho auta zo Slovenska klesla plošne o tisíce eur
Nasledujúci článok4 motory, 300 koní a 4×4. Ako to funguje, že sa to nerozsype?