Domov TESTY Nové vozidlá Géčko pri ňom vyzerá ako školáčik. 1088 k a 1400 Nm ničí...

Géčko pri ňom vyzerá ako školáčik. 1088 k a 1400 Nm ničí asfalt

Prekvapivo, vôbec nemáte pocit, že šoférujete tank na kolesách, teda pokiaľ zrovna nie ste nafúknutý na najvyššej úrovni podvozka, to si totiž môžete podať ruku s autobusárom. Auto je mimoriadne dobre ovládateľné a v meste sa s ním ľahko manévruje aj v úzkych uličkách starého mesta. Akcelerácia na semaforoch je prudko návyková, pričom dokážete vyškoliť takmer každého pretekára, na ktorého narazíte, a to aj bez takzvaného injection módu, kedy vám je k dispozícii spomínaný štart pod 4 sekundy. Ten, mimochodom, môžete využiť iba 100-krát za celú životnosť auta, pričom batéria musí byť nabitá na viac ako 90 %.

M-Hero 917
Foto: Patrik Matejčík

Dojazd a nabíjací výkon

Samotná kapacita akumulátora je rovnako ohromná ako celé auto. Jej využiteľný potenciál je 142,7 kWh. Celé auto nabijete za niečo menej ako 2 hodiny. Maximálny nabíjací výkon presahuje 100 kW. Škoda, mohol byť aj väčší s ohľadom na megalománstvo vozidla samotného.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Spotreba je však nižšia ako v prípade elektrického Géčka, ktoré sme v redakcii testovali. To má nižšiu hmotnosť, menšiu batériu, no väčší apetít, ktorý sa podpísal aj na dojazde. Na hranicu dojazdu 300 kilometrov sme sa takmer ani nedostali. Naproti tomu M-Hero túto hranicu hravo prekonáva a za istých okolností dokáže prejsť aj 400 kilometrov. Všetko však závisí od toho, nakoľko budete ochotný púšťať nohu z plynu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

M-Hero sa totiž nezľakne ani diaľnice a bežná rýchlosť 130+ mu vôbec nerobí problém ani po stránke stability či aerodynamického hluku alebo hluku od AT pneumatík. Výrazne dá o sebe vedieť až pri rýchlosti 180-200 km/h, čo je stále úctyhodné s ohľadom na váhu či tvar karosérie.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pre koho teda M-Hero je?

No predsa pre každého! Každého, kto by chcel armádne nočné videnie, aby mohol špehovať susedov v panelákoch či srnky na poliach za dedinou. Pre každého, kto chce byť na semafore prvý a pre každého, kto sa chce odlíšiť. Jednoducho, toto auto je pre tých, ktorí sa do neho zamilujú. Ono sa vám odmení tým, že vás nenechá v štichu v takmer žiadnej situácii. A ak by vám elektrika nahodou nevoňala, siahnuť môžete aj po verzii REV, ktorá kombinuje spaľovací agregát a jej dojazd sa približuje reálnym 1 000 kilometrom.

Ak by ste mali pocit, že sme niečo vynechali, rozhodne to tak je, pretože o tomto aute by sa dala napísať kniha, no pozrieť si môžete aj naše video na YouTube, kde sme sa mu venovali podrobnejšie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 57

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!