Domov TESTY Porovnávacie testy Hyundai Inster vs Dacia Spring: Toto vám predajcovia nepovedia

Hyundai Inster vs Dacia Spring: Toto vám predajcovia nepovedia

Hyundai Inster a Dacia Spring
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Keďže Inster je o 12 cm dlhší, jeho polomer otáčania nie je až taký dobrý ako pri menšom Springu. Zato vnútorný priestor je úžasný. V Springu vám bude dospelý zadný pasažier masírovať kolenami chrbát. V Insteri sa dokážete usadiť úplne komfortne, dokonca aj s rezervou na kolená aj hlavu. On totiž aj svojim netradičným dizajnom pripomína japonské kei cars, ktoré sú známe tým, že v malom aute ponúkajú kopec miesta. A tak funguje aj vizuálne úzky a vysoký Inster. 258-centimetrový rázvor skutočne nahráva bohatému vnútornému priestoru, ktorý mierne kompromituje veľkosť batožinového priestoru. Ten má v základe 280 litrov, ale za príplatok získate posuvné zadné sedadlá, ktoré jeho objem nafúknu na 351 litrov. Dacia má iba jeden objem, 308 litrov, ale pri priamom porovnaní je jej kufor objemnejší.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Plnohodnotné auto aj na cestovanie?

Hyundai má interiér, ktorý by ste na pohľad ani nerozlíšili od ďalších modelov značky. Možno nás až zamrzelo, že po funky exteriéri prišla v podstate dizajnová všednosť v interiéri. Čierne a šedé plasty, ktoré síce nevŕzgali a v exponovaných miestach sa nachádzali príjemné materiály, no chýbala tomu duša. Čo však nechýba, je výbava, ako vyhrievanie predných sedadiel, volantu, automatická klimatizácia, veľký 10,25″ dotykový displej, či rovnako veľký prístrojový displej. K tomu máte pokročilé asistenčné systémy, ktoré tu nie len “sú”, ale aj skutočne fungujú a napríklad adaptívny tempomat na diaľnici drží nádherne auto v strede jazdného pruhu s minimálnymi zásahmi vodiča.

Hyundai Inster interiér
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jednoducho, keď si to tak vezmeme, vyspelosťou sme na rovnakej úrovni, ako napríklad pri väčšej Kone. Len je všetko tak natlačenejšie k sebe. Pocit úzkosti vychádza z hrubšieho obloženia dverí, ktorý aj vyplýva z toho, že Inster dosiahol aj lepšie výsledky bezpečnostných testov. V teste Euro NCAP dosiahol tri hviezdičky, zatiaľ čo Spring má len jednu.

V meste obe autá jazdia so skvelou spotrebou

Pocitovo sme sa za volantom cítili výrazne viac chránení aj s lepším odhlučnením. Hyundai Inster už nie je vyslovene auto iba do mesta alebo na účely car sharingu, ale plnohodnotné auto na v zásade každý deň. V mestskej premávke sme sa pohybovali na úrovni 16 kWh/100 km. Na diaľnici to stúplo nad 20, čím je jasné, že dlhšie jazdy po diaľnici budú vyžadovať častejšie zastávky na nabíjanie. Spring dokáže vďaka nižšej hmotnosti v meste jazdiť za 12 kWh, ale diaľnica jeho malú batériu vyžmýka už v priebehu 130 kilometrov.

Po stránke jazdných vlastnosti je Inster tiež o triedu vyššie. Lepšie sedí na ceste, minimalizuje Torquesteer na volante a ponúka komunikatívnejšie riadenie. V Springu sa skôr plavíte a odhadujete, kam asi zatočia predné kolesá, ktoré sú náchylné k odskakovaniu.

Stále sa treba zlepšovať

Suma sumárum, Spring je ako ubytovanie, pri ktorom si poviete, že však v ňom budeme iba spať, tak zvolíte hostel za čo najmenej peňazí, a on vám poskytne naozaj iba posteľ a nič viac. Inster je ako 3-hviezdičkový hotel, ktorý je o niečo drahší, ale snaží sa vám poskytnúť pobyt na úrovni. Jeho cena je však predsa len vyššia a potvrdzuje sa, že automobilky síce urobili obrovský pokrok v tom, čo všetko môže byť v lacnom elektromobile, ale predsa len, ešte treba pár tisíc osekať, aby sa tieto autá stali skutočne atraktívnou voľbou pre širokú verejnosť.

Hyundai Inster VS. Dacia Spring - Je toto nový kráľ lacných elektromobilov?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokElektromobily prekvapia, proti benzínovým autám vytasia novú zbraň
Nasledujúci článokNové ekopalivá narazili na zásadný problém, experti vyslovili tvrdý odkaz
Autá milujem od útleho veku a profesionálne im venujem od roku 2016. Mojou doménou sú videá, kde snažím o autách hovoriť ľudskou rečou a zameriavam sa na veci, ktoré bežný zákazník najviac vníma. Keď ale príde na športové auto, vždy rád nechám vyznieť svoju lásku k motoršportu a rýchlej jazde.