Domov TESTY Nové vozidlá Elektrická dodávka z Číny: Budú ju kuriéri milovať alebo nenávidieť?

Elektrická dodávka z Číny: Budú ju kuriéri milovať alebo nenávidieť?

S pribúdajúcim počtom čínskych značiek na našom trhu nie je vždy ľahké udržať si prehľad. Stačí sa len pozrieť, koľko sa ich začalo predávať len tento rok a chaos je na svete. Ešte treba brať jednotlivé prepojenia medzi nimi a vziať do úvahy aj to, ktorá patrí pod ktorého väčšieho výrobcu a figuruje len ako podznačka. Tie sa väčšinou orientujú na konkrétny segment.

Je to tak aj v tomto prípade. Najprv si povedzme niečo bližšie o značke Farizon. Bola založená v roku 2016, je v úplnom vlastníctve skupiny Geely Group a bola založená na výrobu úžitkových vozidiel. V Číne skupina Zhejiang Geely Farizon New Energy Commercial Vehicle Group – aby sme jej dali jej plné, pomerne dlhé meno – v tom čase vyrábala skriňové dodávky, autobusy a nákladné vozidlá rôznych tvarov a veľkostí. Označenie SV znamená Supervan a Farizon tvrdí, že je tento model navrhnutý primárne pre Európu. Zaujímavosťou je, že Farizon SV používa drive-by-wire na riadenie, brzdy, plyn aj radenie. Technológie po drôte podľa výrobcu umožňujú lepšiu rekuperáciu energie, zvýšenie dojazdu v porovnaní s konvenčnými ovládacími prvkami, kratšiu brzdnú dráhu a citlivejšie riadenie.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Miss dodávka 2025 sa stáva…

Svojim jedinečným dizajnom vytŕča z davu vzhľadovo priemerných dodávok a prináša čerstvý vietor v podobe futuristického vzhľadu. Úzke svetlá sú umiestnené pomerne vysoko, svietia však dobre a majú funkciu automatického zapínania/vypínania diaľkových. Medzi svetlometmi je podsvietený LED pás, v ktorého strede je efektne podsvietené logo.

Šesť konfigurácií

Áno, toľko je verzií s rôznymi kombináciami dĺžky a výšky. My sme jazdili na L1H1, čo znamená dĺžku 4 990 mm a výšku 1 980 mm (L2 je 5490 mm a L3 je 5995 mm, H1 je 1980 mm, H2 je 2180 mm a H3 je 2500). Svetlá výška je 1 500 mm. Objem v nákladovom priestore je 6,95 m3. Pohotovostná hmotnosť je 2 020 kg, maximálne užitočné zaťaženie 1 480 kg.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Štyri batérie 

Môžete si vybrať buď 49 kWh, 67 alebo 83 kWh lítium-železofosfátové alebo 106 kWh nikel-mangán-kobaltové batérie – opäť v závislosti od zvolenej veľkosti. My sme jazdili s tou s najmenšou kapacitou. S dojazdom približne 200 kilometrov je určená hlavne do mesta, ideálne ako dodávka pre kuriérov. V meste sa dá jazdiť so spotrebou okolo 16 kWh, ak k tomu pridáte diaľnicu, vyšplhá sa na 20 kWh.

Jedna výbava

Tak, ako sme si už pri čínskych autách zvykli, aj Farizon SV figuruje v cenníku s jedinou výbavou. Stále je však možnosť si priplatiť za ďalšie prvky výbavy. Napríklad za inú ako základnú bielu farbu (763 eur), dvere do nákladového priestoru otvárajúce sa do uhla 270° (308 eur), vyhrievané čelné sklo (308 eur) alebo za deliacu priečku s oknom (123 eur). Vecí, za ktoré si môžete doplatiť, nie je veľa.

Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Interiér osobného auta

Po nastúpení nás prvýkrát príjemne prekvapil interiér a jeho spracovanie. Na také niečo nie sme pri európskych dodávkach zvyknutí. Celkovo dizajn je veľmi čistý a pôsobí moderne. K dispozícii je veľká, široká centrálna obrazovka a praktický displej vodiča so všetkými dôležitými informáciami, ako aj sada fyzických spínačov pre funkcie klimatizácie. Je tu niekoľko elegantných dizajnových detailov, vrátane robustných kľučiek dverí a oranžových prvkov roztrúsených po okolí, ako aj dvoch praktických úložných priestorov priamo pod ovládaním klimatizácie. Na výber máte konfiguráciu s dvoma alebo tromi sedadlami. V trojici treba počítať s menším priestorom na šírku, traja chlapi sa vedľa seba budú tlačiť.

Oplatí sa?

V nami testovanej konfigurácii ide v podstate o najlacnejší Farizon SV, aký je možné kúpiť. S cenou 44 574 eur však nejde o práve najlacnejšie úžitkové vozidlo. Cena však môže stále byť vyššia, aj keď s jedným stupňom výbavy si môžete priplatiť za väčšiu batériu alebo väčší typ skrine.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Synchrónny permanentný magnet
Typ a kapacita akumulátora Lítium-železofosfátová, 49 kWh
Max. výkon 200 kW / 272 k
Max. krútiaci moment 340 Nm
Dojazd 200 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 990 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 980 mm
Výška 1 980 mm
Rázvor náprav 3 100 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 035 kg
Objem batožinového priestoru 6,95 m3
Zrýchlenie 0-100 km/h
Rozmer pneumatík 215/75 R16
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 15,8 kWh / 100 km
Diaľnica: 24,1 kWh / 100 km
Okresky: 17 kWh / 100 km
Dojazd 200 km
Maximálny nabíjací výkon 100 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 45 min
Doba nabíjania 20 – 80% 30 min
CENA
Základná cena modelu 44 574 eur
Základná cena testovanej verzie 44 574 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!