Domov TESTY TEST SEAT Tarraco 2.0 TDI – stojí naozaj za to?

TEST SEAT Tarraco 2.0 TDI – stojí naozaj za to?

Označenie FR pri španielskej automobilke SEAT nie vždy korešponduje s tým, že sa jedná o najvýkonnejšiu verziu. Nám sa do rúk dostala dieselová zmodernizovaná verzia s dvojlitrovým TDI motorom a výkonom 110 kW / 150 koní.

SEAT Tarraco ako také už pred pár rokmi donieslo do vôd SUV veľmi príjemné osvieženie. Športové SUV sú stále aj po rokoch v kurze a dodatky ako GT, RS, M, FR, či AMG dokážu upútať nie jedno oko. Nie vždy však ide o tie najvýkonnejšie verzie modelov, ide skôr o dizajnové prvky, ktorými sa môžete odlíšiť od svojich spolumajiteľov. Zväčša to sú decentné prvky na karosérií, prípadne športovejšie prevedenie v interiéri. Tarraco FR však aj po rokoch čo je na trhu touto modernizovanou verziou dokáže prehovoriť do sveta a nevadí mu ani základný motor so základným výkonom.

Zaujme na prvý pohľad

Fabrický bodykit FR má stále svoju charakteristickú mriežku chladiča, čierne lemy pozdĺž blatníkov, väčšie, respektíve širšie kolesá, inak lakované kryty spätných zrkadiel od zvyšku auta. Vzadu nesmie chýbať decentné predĺženie piatych dverí, akýmsi malým spojlerom.  Spodná časť dverí je taktiež jednoliata s karosériou, a teda odetá do veľmi nádhernej, priam až chameleónovej zelenej farby Dark Camouflage.

Vzhľad však nie je to, čo je na Tarracu to najpútavejšie. Tarraco je síce doslova priamym príbuzným pre Kodiaq a Tiguan Allspace, no ani jedno z týchto vozidiel si nie je rovné. Tiguan a Tarraco sú skôr ako bratia a Kodiaq ako bratranec. Tarraco svojím umiestnením tretieho radu sedadiel (ak ho za príplatok máte) doslova kopíruje práve Volkswagen. Naše Tarraco však bolo v 5-miestnom prevedení a tak sme mali k dispozícií dokopy 760 litrov batožinového priestoru.

Športovosť vnútri cítiť

Poďme teda od konca. Okrem spomínaného pekného batožinového priestoru Tarraco stále ponúka extrémne pohodlie pre pasažierov sediacich na zadnej lavici. Pokiaľ samozrejme meriate priemerných 180 cm, priestoru pred kolenami máte na rozdávanie. Na pohotovostnom piatom sedadle je aj výklopná lakťová opierka s otvorom na dva poháre. Nakoľko sme disponovali výbavou FR, tak predné športové sedadlá boli (našťastie) zbavené lacných výklopných stolčekov, ktoré sú pri iných stupňoch výbav.

Posed na predných sedadlách je naozaj, fakt že naozaj príjemný. Sedadlá majú škrupinovitý charakter a v prevedení látka / alcantara / koža dodávajú autu eleganciu a športovosť. Pokiaľ máte tendenciu rezať zákruty, netreba sa báť, sedačky vás naozaj podržia.

SEAT je značkou, ktorá zaujme srdiečkom. Výber a zladenie materiálov je už dlhodobo na veľmi dobrej úrovni pri tejto španielskej automobilke. Sedadlá sú nielen na jazdu ale aj na dotyk veľmi príjemné. Z auta sa taktiež veľmi dobre pozerá smerom von.

Štandardom oproti konkurencii je 10,25“ digitálny prístrojový štít, ktorý nahrádza klasické analógové budíky. Tento displej si samozrejme viete navoliť podľa seba prostredníctvom jedného tlačidla – View. Palubná doska pôsobí skôr nostalgicky, než inovatívne. Nájdete stále dotykové tlačidlá s dobrou ergonómiou. Naozaj. Akonáhle sadnete, viete čo máte kde stlačiť. Klíma panel je oddelený od zábavného 9,2“ infotainmentu. Toto naozaj kvitujem, nakoľko stále som sa nezžil s nastavovaním klimatizácie na displeji. Pri tomto modely sme však už nemali otočné kolieska, ktoré „špatili“ dojem prémiovosti.

Štvorkolku nepotrebuje

Kodiaq, Tarraco a Tiguan Allspace sú naozaj rovnocennými súrodencami, no odlišujú sa hlavne naladeným podvozku. Tarraco je pružnejšie a tuhšie. V zákrutách auto sedí naozaj prekvapivo dobre a to pripomínam, že sme mali verziu iba s pohonom prednej nápravy. Auto neskackalo, jemná nedotáčavosť sa dá určite prekusnúť. Naladenie podvozka na pomery takto veľkého SUV sú naozaj na veľmi dobrej úrovni.

Nami testovaný model však nemal možnosť príplatkového balíku adaptívneho podvozku DCC. Je to škoda, lebo osobne by som si za to určite priplatil, predsalen pri cenovke nad 40.000 je už 800 eurový poplatok za toto detailom. Pokyny na volante sú dobré a reaguje presne tak, ako človek očakáva. Pokiaľ jazdíte v režime Comfort, auto je naozaj prívetivé a neotravuje vás. Akonáhle sa však prepne do režimu šport, stuhne o čosi viac a prechádzanie nerovností je razom o niečo menej prívetivejšie.

V SEAT-e taktiež mysleli aj na hluk v kabíne. Auto je celkovo tiché a je počuť naozaj minimum hluku od kolies. Trošku viac to začína škrípať hlukom pri rýchlostiach od 120 km/h, no jazdeniu to naozaj neprekáža.

Razancia nechýba

Nami testovaný motor 2.0 TDI s maximálnym výkonom 110 kW / 150 koní má dosť síl. Na pomery váhy a výkonu je pružný a taktiež aj tichý. Motor je spriahnutý so 7-stupňovou automatickou DSG prevodovkou. Bohužiaľ aj tu, sa nevyhnete menším pochybám tejto prevodovky. Niekedy zaváha, hlavne od spodných otáčkach. Platí to prevažne v režime Eco, keď vozidlu udelíte „kick down“. V režime Sport je naladenie o niečo lepšie.

Za príplatok rozhodne stojí aj elektronické ťažné zariadenie s kamerou na navádzanie. Pokiaľ sa radíte k fanúšikom kempovania, prípadne využívate auto aj ako ťažný pohon, určite do toho choďte, nebudete banovať. Tarracu naozaj stačí aj dvojlitrový diesel s (podľa mňa) štandardným výkonom 150 koní a pohonom prednej nápravy. Pokiaľ sa naozaj neradíte medzi nadšencov off-roadu, prípadne nevyhľadávate terén mimo spevnených ciest, budete naozaj spokojní.

Motor systematicky ťahá od 1.700 ot./min. komfortne. Stredné pásmo otáčok je to, kde sa určite nestratí a nedá zahanbiť. Menší výkon sa dokáže podpísať iba pri vyšších rýchlostiach. Primerná spotreba sa mi počas týždňového testu zastavila na hodnote 6,3 litra. Čo je podľa mňa na tak veľké ťažké auto veľmi úctyhodný výkon. Pri diaľničnom tempe si dokáže cucnúť aj 9,0l / 100 km v závislosti od štýlu a rýchlosti jazdy. Po okreskách nemá problém jazdiť aj pod 6 litrov.

Sumár

Tarraco určite na prvý pohľad zapôsobí svojim výzorom od jeho dvojičiek. Ide dizajnovou nôtou automobilky. Jednoduché tvary sú jeho prednosťami a zadný LED pás svetiel je jednoducho nezameniteľný a rozpoznateľný na prvý pohľad. Vie jazdiť ekonomicky ale dokáže aj prekvapiť.

Príjemným zistením bolo domontované elektronické ťažné zariadenie, za čo má u mňa SEAT bonusový bodík. V FR výbave však nájdete všetko, čo využijete, aj nevyužijete. Športové sedadlá so skvelým vedením, bezdrôtové nabíjanie telefónu, podporu Apple CarPlay / Android Auto, vyhrievané sedadlá, vyhrievané čelné sklo (!), bezpečnostné systémy a mnoho ďalšieho. Pokiaľ sa teda radíte k ľudom, ktorých koncern VW – Škoda moc nepriťahuje, určite sa nenechajte odradiť, nakoľko sa jedná o tiché, priestranné a pohodlné auto.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Usporiadanie a počet valcov R4
Zdvihový objem 1 1968 cm3
Max. výkon 110 kW / 150 koní
Max. krútiaci moment 360 Nm
Palivo diesel
Pohon predný
Prevodovka 7-stupňová, automatická DSG
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 735 mm
Šírka 1 839 mm
Výška 1 665 mm
Rázvor náprav 2 787 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 814 kg
Objem batožinového priestoru 760 l
Maximálna rýchlosť 196 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,1 s
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,4 l / 100 km
Diaľnica 8,7 l / 100 km
Okresky 5,9 l / 100 km
Priemer 6,3 l / 100 km
CENA
Základná cena modelu 30 260 eur
Cena testovanej verzie 42 927 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMercedes-Benz C43 AMG – zatiaľ najvýkonnejší v ponuke
Nasledujúci článokVodiči pozor, toto by ste mali vedieť! Budú platiť nové pravidlá pri dopravnej nehode