Prešli dva roky a Subaru Outback hlási triumfálny návrat späť do našej redakcie. Tentokrát ho máme v modrej farbe a tam aj rozdiely skončili. Viac než na novinky sa teda poďme pozrieť, či kombík časom dozrel ako víno, alebo skysol ako mlieko.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=-99-8VI83ZM]
Outback je postavený na úplne novej platforme a prináša so sebou radu inovácií. Avšak, napriek súčasnému trendu elektrifikácie, sa Japonci v tomto prípade rozhodli ísť cestou tradičného pohonu. Subaru Outback je tak posledné, ktoré kúpite s pohonom všetkých štyroch kolies a bez mild-hybridu.
Nie je to žiadny silák
Na test sme teda opäť mali vrcholnú verziu s označením Premium, ktorá je poháňaná 2,5-litrovým atmosférickým boxer motorom. Tento motor síce neposkytne nejaké závratné výkony, ale zas si môžete byť istý, že toho vydrží naozaj veľa. Predsa len, pri výkone 124 kW (169 koní) a 252 Nm je tá výkonová rezerva obrovská.
Outback však ani nie je stavaný na nejaké drakonické tempo, práve naopak, zameriava sa na hladkú jazdu. A preto je na mieste prítomnosť bezstupňovej prevodovky Lineartronic, ktorá síce vie poslať otáčky poriadne vysoko, ale na 90 % času je veľmi kultivovaná a zrýchľovanie prebieha bez akéhokoľvek prerušenia.
Vo vnútri moderná klasika
Po naskočení dnu je cítiť, že Subaru sa drží svojho prístupu – Outback je pripravený zvládnuť rôzne terény a podmienky, čo vytvára dôveru u vodiča. Interiér vás akoby obklopí a napriek výraznej digitalizácii sa viete okamžite zorientovať, kde čo nájdete. Dokonca nevadil ani virtuálny panel klimatizácie, keďže na teplotu máte stále hardvérové tlačidlá.
Samozrejmosťou je prítomnosť bezdrôtového prepojenia, ale zas napríklad tu nie sú digitálne budíky. A mnohým to práve môže učarovať. Pridajme k tomu skutočne špičkové spracovanie a materiály, ktoré konečne zbavili Subaru šedivého plastového pekla, a máme kabínu, kde sa dopredu tlačí slovo prémiová.
Nočná mora SUV
Zbytočné srandičky sa nediali ani s dizajnom. Ide skôr o evolúciu predchodcu a nový Outback má prepracovanú zadnú časť, ktorá evokuje dojem robustnosti SUV a pripomína Forester. Celé auto je mohutne oplastované a niet sa čomu čudovať, že ako jediný kombík dokáže v Amerike konkurovať SUV.
A dokonca prekonať ich vie v teréne. Subaru si zachovalo svoj charakteristický prístup k pohonu všetkých kolies. Tu treba vyzdvihnúť aj takzvaný X Mode. Ten vám pomáha v ťažkom teréne napríklad upravením reakcií plynového pedálu, alebo dávkovaním krútiaceho momentu na jednotlivé kolesá.
Jedno z najlepších áut, aké viete kúpiť
Záverom možno povedať, že nový Subaru Outback je aj po rokoch príjemným prekvapením. Ak hľadáte spoľahlivé, dobre ovládateľné a zároveň komfortné auto s pohonom všetkých kolies, iba ťažko budete hľadať lepšiu voľbu. Najväčším negatívom sú určite spotreby, pretože v meste sa budete hýbať vždy okolo 10 litrov, ale zas mimo neho sa viete dostať aj pod 8. Ani cenovo nie je Outback v nejakej nedosiahnuteľnej lige, pretože začína od 41-tisíc a v testovanej výbave sme na sume 48.500 €.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=-99-8VI83ZM]
TECHNICKÉ ÚDAJE |
Subaru Forester e-Boxer |
Motor |
boxer 4 |
Zdvihový objem |
2498 cm3 |
Max. výkon |
124 kW/169 k |
Max. krútiaci moment |
252 Nm |
Palivo |
benzín |
Pohon |
AWD |
Prevodovka |
Lineartronic |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 870 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) |
1 875 mm |
Výška |
1 675 mm |
Rázvor |
2 745 mm |
Objem palivovej nádrže |
63 l |
Objem batožinového priestoru |
561 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
10,2 s |
Maximálna rýchlosť |
193 km/h |
SPOTREBA (počas testu) |
|
Mesto |
10,3 l/100 km |
Diaľnica |
8,7 l/100 km |
Okresky |
7,6 l/100 km |
CENA |
|
Základná cena modelu |
41 250 € |
Cena testovanej verzie |
49 090 € |