Domov TESTY Prvé elektrické kombi za cenu Octavie? Vyskúšali sme MG5

Prvé elektrické kombi za cenu Octavie? Vyskúšali sme MG5

Rýchly vzostup elektromobilov na Slovensku brzí predovšetkým ich cena. Nové MG5 však stojí takmer rovnako ako Octavia. Navyše, je to kombi! Oplatí sa nad ním rozmýšľať?

Britsko-čínska automobilka MG patrí stále medzi nováčikov na našom trhu. Stihla už predstaviť dvojicu spaľovacích modelov MG ZS a HS, ale aj plnohodnotný elektromobil MG4. Automobilka si razí cestu dostupných vozidiel so zaujímavým pomerom ceny a pridanej hodnoty. Nehovoriac o skvelom továrenskom spracovaní, o čom sme sa presvedčili počas recenzie na model MG EHS.

Najnovší prírastok však môže byť absolútne kľúčový, značka totiž uvádza na trh vôbec prvé elektrické kombi v krajine. Mimoriadne obľúbená karoséria v kombinácii s elektrickým pohonom a priaznivou cenou tvorí prakticky dokonalý recept na úspech. Alebo nie?

TEST MG5 - Prvé elektrické kombi na Slovensku

Nenadchne, ale ani nesklame

Dizajn modelu MG5 je pomerne dosť jednoduchý. Odbornejšie oko spozoruje staršie kontúry, je to však čisto subjektívny názor. Faktom je, že svojimi rozmermi sa približuje modelom ako Peugeot 308 či Škoda Octavia. LED svetlá vpredu aj vzadu dostanete automaticky, rovnako ako aj bohatú výbavu. K dispozícii sú len dve verzie, pričom tie sa odlišujú kapacitou akumulátora.

Za volant sa pohodlne usadí aj šofér so 188 centimetrami, posed je dokonca príjemnejší než v prípade iných elektromobilov. MG5 za to môže vďačiť extrémne nízky batériám s hrúbkou len 11 centimetrov. Na zadných sedadlách je už o čosi menej miesta. Sám za seba som si síce sadol, no pri dlhšej ceste by som chcel viac miesta. Bez problémov sem však umiestnite dvojicu masívnych detských sedačiek.

Batožinový priestor je síce o takmer 160 litrov menší ako v Octavii, no na dovolenku sa zbalí celá rodina. Drobná výtka poputuje absentujúcej rovine, ktorá nevznikne po sklopení sedadiel.

Mimoriadne pohodlné

Interiér je po stránke dizajnu zvládnutý dobre. Vytknúť nemôžeme nič ani ergonomickej stránke, keďže je tu minimum ovládačov a všetky sú intuitívne. Osobne mi prekáža modrý dekoračný akcent, ktorý pôsobí ako zabudnutá ochranná fólia. Infotainment má jednoduchú grafiku a ovládanie je pomerne prehľadné, nechýba ani navigácia.

Neubránime sa však kritike ovládania klimatizácie, ktorá mohla byť vyvedená do manuálnych ovládačov. Nehovoriac o absencii automatickej klimatizácie. Tento fakt v kombinácii s chýbajúcim dažďovým senzorom dokáže potrápiť vodiča najmä počas sychravej noci.

Tu nám ale negatívne poznatky končia, MG5 je totiž mimoriadne dobre naladené a jazdné vlastnosti v niektorých smeroch prekonávajú obľúbenú Octaviu. Najmä na nami testovaných 16-palcových diskoch kolies je auto neuveriteľne komfortné. Ani výrazné priečne nerovnosti ho nedokážu rozhodiť. Stabilitu a nízke ťažisko je cítiť pri svižnej jazde v zákrutách, auto síce nie je žiadnym okreskovým démonom, no stopu udržať vie.

Dojazd prekvapí

K dispozícii máte trojicu jazdných režimov a trojicu úrovní rekuperácie. Výkon na úrovni 115 kW plnohodnotne postačuje väčšine potrieb bežného šoféra. Auto disponuje dostatočnou dynamikou aj pri vyšších rýchlostiach a predbiehanie bude príjemným zážitkom. Preklz kolies a šialené reakcie na stlačenie plynového pedálu však nečakajte.

MG5 sa predáva s dvojicou akumulátorov, pričom sa navzájom medzi sebou líšia nielen kapacitou, ale aj diametrálne inou chémiou. Nami testovaná väčšia batéria NMC (lítium-nikel-mangán-kobalt) poskytuje o niečo nižší výkon ale zato väčšiu hustotu a nižšiu hmotnosť. To, koľko sme prešli na jedno nabitie a ako rýchlo sme sa dokázali nabiť z 8 %, sa dozviete v našom videu na YouTube.

TEST MG5 - Prvé elektrické kombi na Slovensku

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor elektrický
Typ a kapacita akumulátora NMC, 61.1 kWh
Max. výkon 115 kW/156 k
Max. krútiaci moment 280 Nm

 

Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 600 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 818 mm
Výška 1 543 mm
Rázvor náprav 2 659 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 560 kg
Objem batožinového priestoru 479 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,3 s
Rozmer pneumatík 205/60 R16
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 14,5 kWh / 100 km
Diaľnica: 20,8 kWh / 100 km
Okresky: 16 kWh / 100 km
Dojazd reálny 300 km
Maximálny nabíjací výkon 87 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 50 min
Doba nabíjania 20 – 80% 35 min
CENA
Základná cena modelu 35.500 €
Cena testovaného modelu 39.900 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.6 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokSpráva mesiaca – v Šuranoch vznikne gigatováreň na batérie
Nasledujúci článokAkcie Volva klesli na historické minimum, ovplyvní to investície na Slovensku?

1 COMMENT

Comments are closed.