Domov TESTY Jazdené vozidlá 500 koní za cenu Octavie. Vyskúšali sme jazdenú Teslu, na toto sa...

500 koní za cenu Octavie. Vyskúšali sme jazdenú Teslu, na toto sa pripravte

Tesla je americkou automobilkou, ktorú v roku 2003 založil Martin Eberhard a Marc Trappening. Nie, nebol to pôvodne Elon Musk. Ten sa pripojil neskôr a spoločnosť Tesla Motors kompletne transformoval do podoby, ako ju poznáme dnes. 

Počas nášho testovania jazdeniek sme mali možnosť vyskúšať vrcholnú verziu Tesla Model 3 Performance s nájazdom 80 000 km, ale aj racionálnejšiu voľbu Long Range s nájazdom 120 000 km.

Tesla za babku? Vyskúšali sme jazdený Model 3

Dizajn nie je pre každého

Tesla Model 3 je dokonalým príkladom spojenia elegantného dizajnu a moderných technológií. Exteriér pôsobí elegantne a agilne zároveň, a to vďaka čistým líniám a aerodynamickým prvkom. Full-LED svetlomety vpredu aj vzadu poskytujú optimálne osvetlenie vozovky aj za tmy.

Bezrámové okná a zapustené aero kľučky pridávajú na futuristickom a minimalistickom dizajne, zatiaľ čo 20-palcové kolesá so zväčšenými brzdami verzie Performance zaručujú bezpečnosť a stabilitu na cestách. Tesla Model 3 predstavuje skvost medzi elektromobilmi, ktorý zaujme svojou jedinečnosťou, avšak jej dizajn nie je pre každého.

Tesla Model 3
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Čistý, prehľadný a futuristický interiér

Hlavnou témou dizajnu interiéru Tesly Model 3 je čistota a jednoduchosť. Dominantou kabíny je obrovský displej, ktorý slúži ako centrum ovládania všetkých funkcií vozidla. Vnútro auta ponúka dostatok odkladacích priestorov, vrátane magneticky uzatvárateľných priehradiek, čo zaisťuje poriadok a prehľadnosť. 

Tesla Model 3
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Moderný komfort dopĺňajú bezdrôtové nabíjačky a lakťová opierka na správnom mieste pre maximálne pohodlie. Sedadlá sú pohodlné, vybavené výhrevom a sú elektricky nastaviteľné. Perfektne presvetlená kabína pridáva na príjemnej atmosfére interiéru a napriek absencii Apple CarPlay je všetko, čo potrebujete, integrované priamo v displeji – od Google Maps až po Spotify a Apple Music.

Tesla Model 3
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Celkovo je kabína kvalitne spracovaná a v redakcii nás úprimne prekvapil level kvality manažmentu v nových Teslách, predsa len sme testovali kúsok z roku 2021. Na zadných sedadlách to však už tak ružové nie je. Komfortne sa tu odvezú nižší pasažieri, no ak potrebujete prepraviť štyroch dospelých chlapov, obzrite sa radšej po väčšom variante Tesla Model Y.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Peformance na zábavu, Long Range na výlety

Tesla Model 3 ponúka širokú škálu batériových možností od 50 kWh do 82 kWh, pričom my sme testovali verzie s kapacitou 75 kWh. Model Long Range, dostupný v konfiguráciách RWD aj AWD, zvládne na jedno nabitie hravo 550 km. 

Verzia Performance, ktorá je dostupná len v AWD, prejde na jedno nabitie 450 až 480 km. Obe verzie podporujú rýchle nabíjanie do 250 kW, čo zaručuje minimálny čas strávený na nabíjacích staniciach. Výkon modelu Long Range dosahuje 324 kW (430 koní), zatiaľ čo verzia Performance ponúka ohromujúcich 377 kW (500 koní), pričom zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 3,3 sekundy. Výkony jednotlivých áut sa môžu líšiť vďaka možnosti over-the-air aktualizácií, ktoré Tesla pravidelne poskytuje, čím zlepšuje a optimalizuje funkčnosť svojich vozidiel.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Špička ľadovca bezpečnosti

Trojka je pionierom asistovanej jazdy, prinášajúc pokročilé bezpečnostné funkcie, ktoré zvyšujú pohodlie a bezpečnosť na cestách. Autopilot sa dokáže učiť a prispôsobovať sa rôznym jazdným podmienkam, čím zabezpečuje stále lepší výkon. Jemne a presne koriguje polohu vozidla v jazdnom pruhu a dokáže asistovať pri zmene pruhu, čo výrazne zjednodušuje jazdu na diaľnici. 

Tesla Model 3
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Kamery, ktoré neustále monitorujú situáciu okolo auta, poskytujú autopilotovi presné a aktuálne informácie, umožňujúc tak vozidlu reagovať na nečakané udalosti s maximálnou bezpečnosťou. Tieto funkcie robia z Tesly Model 3 nielen lídra v oblasti elektromobilov, ale aj v oblasti asistovanej a autonómnej jazdy.

Aj nabíjanie môže byť zábavné

Arkády poskytujú širokú škálu hier, vrátane populárnej hry Beach Buggy Racing, ktoré zaručia zábavu pre všetkých cestujúcich. Toybox prináša rôzne veselé a zábavné módy ako prdiaci vankúšik, Santa Mode či svetelnú šou, ktoré zabavia nielen deti, ale aj dospelých. Tieto funkcie pridávajú do Tesly Model 3 prvok hravosti a robia z každého nabíjania príjemný zážitok. To inak zaberie iba 15-20 minút v prípade využitia maximálneho nabíjacieho výkonu 250 kW.

Tesla Model 3
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Načo si dať pozor?

Pri výbere elektromobilu je jedným z kľúčových faktorov starostlivosť o zdravie batérie. V našom prípade bolo zdravie batérie na úrovni 90 % pôvodnej kapacity. Túto informáciu je možné sledovať priamo na displeji vozidla a ešte detailnejšie pomocou AVILOO testu batérie, ktorý ponúka AAA Auto. 

Tento test zahŕňa kontrolu viacerých faktorov, ako je história rýchlo nabíjania, stav napätia článkov a teplota modulov, kontrola riadiacej jednotky manažmentu batérie a samotná komunikácia vozidla.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Prekvapivo tuhá jazda

Samotná jazda s Teslou prináša potešenie z príjemne tuhého podvozku a zároveň presného riadenia. Pri dynamickej jazde je však cítiť hmotnosť elektromobilu. No to nemení nič na tom, že zrýchlenie je skutočne brutálne a instantná odozva na plyn dodáva jazde nezameniteľný charakter. Navyše, Tesla je veľmi fajn odhlučnená a celkový jazdný komfort nás príjemne prekvapil.

Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Tesla predstavuje fajn auto s výrazným náskokom pred konkurenciou. Avšak, aby ste si ju skutočne osvojili, je potrebné ju zažiť a vyskúšať. Ceny jazdeniek sa pohybujú v rozmedzí od 26 do 32-tisíc € v závislosti od kilometrov, stavu a verzie vozidla, čo je vzhľadom na jej parametre pomerne atraktívna ponuka.

Tesla za babku? Vyskúšali sme jazdený Model 3

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokBMW radu 6 by sa mohlo vrátiť, čo na to v Mníchove?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here