V rámci testov jazdených vozidiel sme tento raz vyskúšali prvú generáciu modelu Lexus NX. Konkrétne sa nám dostal do rúk kúsok z roku 2019, teda verzia po facelifte, s nájazdom viac než 178 000 kilometrov a motorizáciou 200T. Automobil do testu zapožičala spoločnosť AAA Auto.
Prvá generácia bola na trhu od roku 2015 do 2021. Hlavnou témou, čo sa dizajnu týka, sú uhly, ktoré nachádzame na obrovskej maske v podobe rôznych skosení, ale aj svetlometoch či na bokoch vozidla. Model NX má rázvor náprav 2 660 milimetrov, na dĺžku meria 4 640 mm, na šírku 1 840 mm a na výšku 1 640 mm. Objem kufra je 475 litrov.
Interiér
Na interiéri sme najviac ocenili sedadlá, tie sú vážne pohodlné, perfektne tvarované, jednoducho, na dlhé trasy ideálne. Pred vodičom sú klasické analógové budíky a malý displej, ktorý ukazuje všetky potrebné informácie o jazde. V kabíne je displej infotainmentu, ktorý vo výbave F-Sport vedel byť o čosi väčší než v prípade testovanej verzie. Displej podporuje Apple CarPlay, je tu takisto prítomná konektivita cez bluetooth a bonusom je CD menič. Čo sa týka priestrannosti, je to veľmi vzdušná kabína. Ponúka dostatok odkladacích priestorov či už vo dverách, ale aj v centrálnej konzole. Vodič má k dispozícii dva držiaky na poháre i obrovský odkladací priestor v lakťovej opierke.
Jazda s Lexusom NX je veľmi komfortná, ako na obláčiku. Podvozok krásne filtruje nerovnosti. S Lexusom NX je radosť jazdiť či už na dlhšie trasy alebo na denné dochádzanie. Riadenie má vynikajúcu odozvu na to, že ide o SUV. Automatická prevodovka síce je v niektorých situáciách jemne spomalená, ale inak funguje veľmi fajn, tak ako by automat fungovať mal. To isté platí aj o dvojlitrovom benzíne, ktorý má dostatok výkonu a dostatočnú výkonovú rezervu.
Motor
Na test sme v redakcii dostali motorizáciu 200T, čo znamená, že pod kapotou sme mali osadený štvorvalcový dvojlitrový benzínový agregát s výkonom 175 kW, teda 235 koní. Táto jednotka je spárovaná so šesťstupňovým automatom. Pod prednou kapotou Lexusu NX sa nachádzali aj hybridné pohonné jednotky, ktoré boli väčšinou párované s CVT prevodovkami.
Na čo si dať pozor pri kúpe jazdenky
Lexus NX je jednoducho istou a extrémne bezpečnou voľbou. Naprieč celou generáciou sa neobjavovali žiadne závažné problémy, avšak ročník 2016 bol z pohľadu spoľahlivosti pre Lexus NX najhorší. Majitelia sa často sťažovali na nadmernú spotrebu oleja, hrubé radenie a problémy pri akcelerácii. Niektorí dokonca zaznamenali aj problémy s infotainmentom, kedy im systém zamrzol a vôbec nereagoval. To však nemení nič na tom, že prvá generácia modelu Lexus NX je mimoriadne spoľahlivou voľbou.