Domov TESTY Jazdené vozidlá Prémiové SUV od Lexusu po 178-tisíc km. Oplatí sa vyhnúť hybridu?

Prémiové SUV od Lexusu po 178-tisíc km. Oplatí sa vyhnúť hybridu?

V rámci testov jazdených vozidiel sme tento raz vyskúšali prvú generáciu modelu Lexus NX. Konkrétne sa nám dostal do rúk kúsok z roku 2019, teda verzia po facelifte, s nájazdom viac než 178 000 kilometrov a motorizáciou 200T. Automobil do testu zapožičala spoločnosť AAA Auto.

Lexus NX po 170 000 km - TEST JAZDENKY

Prvá generácia bola na trhu od roku 2015 do 2021. Hlavnou témou, čo sa dizajnu týka, sú uhly, ktoré nachádzame na obrovskej maske v podobe rôznych skosení, ale aj svetlometoch či na bokoch vozidla. Model NX má rázvor náprav 2 660 milimetrov, na dĺžku meria 4 640 mm, na šírku 1 840 mm a na výšku 1 640 mm. Objem kufra je 475 litrov.

Lexus NX batožinový priestor
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Interiér

Na interiéri sme najviac ocenili sedadlá, tie sú vážne pohodlné, perfektne tvarované, jednoducho, na dlhé trasy ideálne. Pred vodičom sú klasické analógové budíky a malý displej, ktorý ukazuje všetky potrebné informácie o jazde. V kabíne je displej infotainmentu, ktorý vo výbave F-Sport vedel byť o čosi väčší než v prípade testovanej verzie. Displej podporuje Apple CarPlay, je tu takisto prítomná konektivita cez bluetooth a bonusom je CD menič. Čo sa týka priestrannosti, je to veľmi vzdušná kabína. Ponúka dostatok odkladacích priestorov či už vo dverách, ale aj v centrálnej konzole. Vodič má k dispozícii dva držiaky na poháre i obrovský odkladací priestor v lakťovej opierke.

Lexus NX interiér
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Jazda s Lexusom NX je veľmi komfortná, ako na obláčiku. Podvozok krásne filtruje nerovnosti. S Lexusom NX je radosť jazdiť či už na dlhšie trasy alebo na denné dochádzanie. Riadenie má vynikajúcu odozvu na to, že ide o SUV. Automatická prevodovka síce je v niektorých situáciách jemne spomalená, ale inak funguje veľmi fajn, tak ako by automat fungovať mal. To isté platí aj o dvojlitrovom benzíne, ktorý má dostatok výkonu a dostatočnú výkonovú rezervu.

Foto: startstop.sk, Patrik Tančenko
Motor

Na test sme v redakcii dostali motorizáciu 200T, čo znamená, že pod kapotou sme mali osadený štvorvalcový dvojlitrový benzínový agregát s výkonom 175 kW, teda 235 koní. Táto jednotka je spárovaná so šesťstupňovým automatom. Pod prednou kapotou Lexusu NX sa nachádzali aj hybridné pohonné jednotky, ktoré boli väčšinou párované s CVT prevodovkami.

Lexus NX stredový tunel
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška
Na čo si dať pozor pri kúpe jazdenky

Lexus NX je jednoducho istou a extrémne bezpečnou voľbou. Naprieč celou generáciou sa neobjavovali žiadne závažné problémy, avšak ročník 2016 bol z pohľadu spoľahlivosti pre Lexus NX najhorší. Majitelia sa často sťažovali na nadmernú spotrebu oleja, hrubé radenie a problémy pri akcelerácii. Niektorí dokonca zaznamenali aj problémy s infotainmentom, kedy im systém zamrzol a vôbec nereagoval. To však nemení nič na tom, že prvá generácia modelu Lexus NX je mimoriadne spoľahlivou voľbou.

Lexus NX po 170 000 km - TEST JAZDENKY

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.4 / 5. Počet hodnotení 15

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLen interiér vyvíjali viac než dva roky. 10 áut plných luxusu
Nasledujúci článokAudi RS3 dostalo mnoho vylepšení, päťvalec ostal