Domov TESTY Jazdené vozidlá Prémiovka za 18 000 €, akú nemá skoro nikto. V TOMTO prekoná...

Prémiovka za 18 000 €, akú nemá skoro nikto. V TOMTO prekoná aj Mercedes

Mercedes triedy A patrí medzi najobľúbenejšie voľby v segmente kompaktných prémiových hatchbackov. Ak však uvažujete nad jazdeným vozidlom z tohto segmentu a chcete vyniknúť niečím netypickým, zaujímavou alternatívou môže byť Infiniti Q30. Prémiový zástupca japonského Nissanu vznikol v spolupráci práve s Mercedesom a aliančným Renaultom a výsledok rozhodne stojí za pozornosť.

TEST JAZDENKY: Infiniti Q30 je skrytý klenot medzi kompaktnými autami

Model Infiniti Q30 sa vyrábal medzi rokmi 2015 až 2019. Testovaný kus z roku 2019 má najazdených len 50 000 km a na prvý pohľad pôsobí hodnotne. Obrovská predná maska s chrómovým orámovaním, dynamický postoj a elegantné línie karosérie mu dodávajú luxusný charakter. Nie je tajomstvom, že Q30 technicky vychádza z Mercedesu triedy A – konkrétne z platformy MFA. V ponuke bola aj verzia QX30, ktorá predstavovala crossover alternatívu a súpera pre Mercedes-Benz GLA.

Infiniti Q30
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Motorizácie známe z Mercedesu

Pod kapotou nájdeme známe agregáty – 1,6-litrový benzínový motor s výkonom 115 kW (156 k), ktorý sme testovali aj my, pochádza z dielne Mercedesu. Ďalej bol dostupný aj 2,0 benzín, taktiež od Mercedesu, a 1,5 diesel od Renaultu. Naftovú ponuku uzatvára 2,2-litrový motor s pôvodom v Stuttgarte. Prevodovky boli dostupné v podobe 6-stupňového manuálu alebo 7-stupňového automatu. V našom prípade ide o automatickú prevodovku, ktorú poznáme aj z Mercedesov. S benzínovým motorom radí svižne a neobťažuje zbytočným „váhaním“.

Infiniti Q30
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hoci motory znejú dôverne, niektoré agregáty (benzínové aj naftové) trpeli poruchami – konkrétne sa objavili problémy s elektronikou motora, turbom, štartovaním, ale aj na zlyhávanie snímačov a riadiacej jednotky. Odporúčame preto pred kúpou vykonať dôkladnú diagnostiku a kontrolu servisnej histórie.

Infiniti Q30
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Infiniti Q30 má rázvor 2,7 m, dĺžku 4,4 m a výšku 1,5 m. V mestskom prostredí sa cíti ako doma. Kufor síce nie je elektricky ovládaný, no má kapacitu až 430 litrov, čo je viac ako v prípade porovnateľného Mercedesu triedy A. Tvar kufra je praktický, no absencia dvojitého dna je daňou za prítomnosť subwoofera značky Bose.

Infiniti Q30
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Interiér je jedno veľké príjemné prekvapenie

Kvalita spracovania prekvapila. V interiéri nájdeme materiály, ktoré pôsobia hodnotnejšie ako v porovnateľnom Mercedese – napríklad alcantarový strop, kvalitné čalúnenie či mäkčené plasty. Všetko pôsobí veľmi dobre aj po 50 000 km. Slabinou môže byť klavírny lak, ktorý sa ľahko poškriabe. Sedadlá v testovanom vozidle sú mierne opotrebované, no nejde o nič výnimočné.

Infiniti Q30
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Prístrojová doska ponúka analógové budíky doplnené o menší displej. Zabudovaný centrálny displej je síce menší, no pôsobí lepšie ako „plávajúci“ displej v niektorých modeloch Mercedesu, ktorý môže časom pôsobiť zastaralo.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Vzadu je priestoru menej, ako sa na hatchback patrí. Poteší lakťová opierka s držiakmi na nápoje a kvalitné materiály, ktoré zostali zachované aj v zadnej časti kabíny. ISOFIX úchyty sú dobre dostupné. Mierne opotrebovanie plastov v okolí detskej sedačky nie je výnimkou – opäť záleží na predchádzajúcom majiteľovi.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jazdné vlastnosti a komfort

Q30 je stavané pre mesto – kompaktné rozmery, svižné riadenie a trochu tuhší, no dobre naladený podvozok. Ten sa nenechá zaskočiť ani priečnymi nerovnosťami a filtruje ich prekvapivo kultivovane. Riadenie má príjemnú spätnú väzbu – vodič presne vie, čo robí. Podvozok aj po 50 000 km pôsobí ako nový – bez pazvukov či zníženého komfortu. Priemerná spotreba v teste bola približne 9 litrov na 100 km. Na 1,6-litrový benzínový štvorvalec je to viac, než by ste možno čakali. Avšak výsledok závisí najmä od jazdného štýlu. Výhľad z kabíny je výborný, odhlučnenie je dostatočné do mesta aj na diaľnicu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Infiniti Q30 nie je bežným zjavom na našich cestách – a to je možno jeho najväčšie plus. Ak hľadáte niečo originálne, ale stále technicky overené, Q30 vás môže osloviť. Prémiové spracovanie, menej okukaný dizajn a zaujímavý technický základ môžu byť silnými argumentmi. Testovaný kus s nájazdom 50 000 km v slušnej výbave kúpite za približne 18 000 €.

TEST JAZDENKY: Infiniti Q30 je skrytý klenot medzi kompaktnými autami

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNajpredávanejšie auto Európy v super výbave od 15 400 €