Hyundai Tucson je s nami už 20 rokov. V čase jeho príchodu v roku 2004 do sektoru neprémiových stredne veľkých SUV ešte nik netušil, ako významným sa tento model stane.
Prvá generácia bola postavená na platforme modelu Elantra. Dá sa to považovať aj za reakciu na vtedy nový trend, kedy sa pri SUV začali vyžadovať jazdné vlastnosti klasických karosérií. Názov Tucson je odvodený od Arizonského mesta, keďže týmto modelom chcel Hyundai útočiť aj na severoamerický trh.

SUV pre každého
V jeho snahe mu pomohol dizajn, ktorý sa odklonil od strohých rovných línií značky a priniesol oblé tvary, ktoré však naďalej dokázali uspokojiť aj mužské ego. To si pochvaľovalo veľmi schopné vlastnosti v teréne a pod kapotu ste mohli dostať aj benzínovú V6.
Interiér po dvoch dekádach pôsobí nadčasovo. Plasty sú síce veľmi lacné a použité sú takmer všade, ale je tu cítiť aj ľahký dotyk dizajnéra a ergonómiou vyniká, minimálne v dnešnom kontexte.

Hyundai si dal záležať aj na bezpečnosti, keďže štandardom boli airbagy predných pasažierov, stabilizačný systém, ABS alebo možnosť hlavových airbagov. Opäť, vo vtedajšom meradle nie tak zvyčajná vec. Aj to môžeme považovať za kľúč k úspechu u zákazníkov. V testoch EURO NCAP dostal prvý Tucson 4 hviezdičky a v obdobných testoch v Severnej Amerike rovno 5.

Kontroverzia druhej generácie
Následne Tucson odbočil k menu iX35, ale od tretej generácie je to už znova Tucson a práve tretia bola tým prelomom. Hyundai do nej vložil viaceré technologické a bezpečnostné vychytávky, za ktoré by sa nemusel hanbiť ani prémiový model a ku koncu sa dočkal aj N Line verzie.
Dnešný Tucson pôsobí ako ufo
A tým sa dostávame do súčasnosti. Faceliftovaný Tucson pôsobí vedľa jeho pradeda ako auto z inej planéty. Bláznivá svetelná hra vpredu, korunovaná matrix LED technológiou, divoké tvarovanie karosérie a množstvo vecí, ktoré by ste v roku 2004 nenašli ani v limuzínach. V exteriéri sme však predsa len našli dve veci, ktoré dedo Tucson robí predsa len lepšie. Veľmi sa nám páčila možnosť prístupu do kufra cez zadné otvárateľné okno a pozícia smeroviek. Na novom Tucsone sú totiž umiestnené takmer na úrovni koncovky výfuku, čo z pohľadu viditeľnosti nie je ideálne.

Vo vnútri akékoľvek porovnania nemajú zmysel. Aktuálny Tucson si zachoval prekvapivo veľa fyzických tlačidiel, ktoré kombinuje aj s kapacitnými. Pri nich sme sa občas nevyhli nechceným kliknutiam, ale zasa na druhú stranu nemusíte nič hľadať na obrazovke. Samotný infotainment je taktiež jednoduchý, možno na dnešné pomery už začíname cítiť jeho vek. Chválime však prítomnosť bezdrôtovej konektivity.


Veľká popularita hybridov
Pod kapotou sme sa od V6 presunuli k objemu 1,6 litra. Pozitívom je, že v ponuke sa drží nafta a s ňou aj bohatá možnosť elektrifikácie. Tucson totiž ponúka mild hybrid, full hybrid a plug in hybrid. My sme mali možnosť testovať vrcholný plug in hybrid, pri ktorom však treba povedať, že pri čisto elektrickej jazde nedokáže bez spaľovacieho motora vykurovať interiér. Spotreba sa tak aj pri plne nabitej batérii pohybovala okolo 1,1 litra. V hybridnom režime sme hýbali na úrovni 6 litrov.
