Domov TESTY Nové vozidlá Ideál do rodiny aj firmy. Na jeho adresu sa ťažko hľadajú slová...

Ideál do rodiny aj firmy. Na jeho adresu sa ťažko hľadajú slová kritiky

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Volkswagen Golf ôsmej generácie prišiel na trh spolu s pandémiou, teda koncom roka 2019. Zmenu dostal dizajn exteriéru, ale aj interiér, ktorý priniesol zdravú digitalizáciu. Najnovší facelift prišiel s vylepšeniami, ktoré neboli potrebné, no potešia každého.

Golf je jedno z tých vozidiel, ktorého využitie môže byť veľmi pestré. Golf bez problémov poslúži ako auto do rodiny či služobné auto vo firme, ale aj športové na víkendy v ostrých verziách GTI alebo R. Výbava nášho testovaného modelu je ukážkový príklad na firemné vozidlo. Automat, kombík a niekoľko drobností navyše, nič dramatické, ale rozumný kompromis.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

V skutočnosti je menší

Napriek tomu, že interiér modernizovaného Golfu vyzerá z veľkej časti nezmenený, fóra pri predstavení nového Golfu vybuchli. O rozruch sa postaral nový 12,9-palcový centrálny displej, ktorý na prvých fotografiách vyzeral skutočne nadrozmerne a neprirodzene. V skutočnosti však tento displej bol správnym rozhodnutím a naživo zapadá do interiéru. Ponúka vysoké rozlíšenie a prehľadnú grafiku. Jeho veľkosť oceníte najmä pri používaní navigácie, ktorú si však musíte dokúpiť cez aplikáciu. Jednoduchou fintou je použitie navigácie v mobilnom telefóne a pomocou bezdrôtového Apple CarPlay alebo Android auto máte navigáciu na veľkom displeji bezplatne.

Displej infotainmentu v automobile VW Golf
Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Interiér naďalej ostáva konzervatívny, čomu zodpovedajú fyzické tlačidlá na ovládanie kľúčových funkcií. Okrem klimatizácie. Nastavenie teploty je možné jedine cez displej, prípadne pomocou dotykových plôch pod ním. Jednoduchosť a prehľadnosť interiéru pokračuje vypínaním otravných asistentov. Procedúra, ktorá v niektorých vozidlách zaberie pokojne aj minútu, v Golfe vám táto moderná tradícia pri každom štartovaní zaberie do 10 sekúnd. O pokojnú atmosféru na palube sa postará decentné ambientné osvetlenie a reproduktory s nadpriemernou kvalitou zvuku napriek tomu, že ide o štandardnú reproduktorovú sústavu. Nie som fanúšikom lesklého klavírového laku v interiéri, avšak rozumné použitie okolo digitálneho prístrojového štítu je miesto, kde naozaj neprekáža.

Interiér a palubná doska VW Golf
Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Šetrenie paliva pomocou kontroverznej metódy

V cenníku sú stále k dispozícii obľúbené motorizácie vrátane 2.0 TDI. Srdcom nášho testovaného modelu bol štvorvalec 1.5 eTSi, teda benzínový motor doplnený o mild-hybridný systém spolupracujúci so štartovacím generátorom, ktorý pomáha pri rozjazdoch a taktiež šetrí palivo vďaka plachteniu. Je to však naozaj také ružové? Niet pochýb o tom, že táto funkcia šetrí palivo, no vie byť miestami otravná.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

V situáciách, keď pustíte nohu z plynu, pretože viete, že sa blíži obec alebo križovatka, auto vypne motor a nespomaľuje. Pri stlačení brzdového pedálu, prípadne stlačením pádla pod volantom sa motor opäť prebudí a už do ďalšieho stlačenia plynu ho auto nevypne. Žiaľ, túto funkciu nie je možné deaktivovať. Auto po pustení plynového pedálu vypne motor napriek deaktivovanému štart-stop systému.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Plachtenie má bez pochýb správny zámer a má svoje opodstatnenie, no spoľahlivosť do budúcna s vyšším nájazdom je neznáma. Spomínaný motor 1.5 eTSi má dostačujúcich 150 koní na každodenné fungovanie aj s plným obsadením. V kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou DSG, ktorá prenáša výkon na predné kolesá, je výborným spoločníkom aj na dlhé trasy. Cestovanie vie spríjemniť adaptívny tempomat a systém zachovania jazdného pruhu “Lane Assist”. Parkovanie nám uľahčila 360-stupňová kamera.

Spotrebu mu mnohí závidia

Obľúbenosť motorov z dielne Volkswagenu vychádza z dvoch kľúčových vlastností. Spoľahlivosť a priaznivá spotreba. Nesmrteľný dieselový agregát s objemom 2,0 litra má bez debaty obe vlastnosti. Ako je na tom náš benzínový 1,5 eTSi? Predpoklady na vysokú spoľahlivosť má napriek spomínanej mild-hybridnej technológii. Spotreba paliva podľa výrobcu je v kombinovanom cykle 4,5-4,7 l/100 km, čomu zodpovedá aj prax. Priemerná spotreba počas testu v kombinácii mesta a okresných ciest sa ustálila na úrovni 4,4 l/100km. Na diaľnici pri svižnejšom tempe treba počítať so spotrebou okolo 6 l/100km, čo sú v konečnom dôsledku výborné hodnoty. Nádrž s objemom 50 litrov tak vystačí na dojazd 800 až 900 kilometrov.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Oplatí sa priplatiť

Prichod faceliftu ôsmej generácie Golfu priniesol aj aktualizovaný svetelný podpis základných, ale aj príplatkových svetiel IQ Lights. V našej skromnej výbave sa, žiaľ, tieto svetlomety nenachádzali. Museli sme si vystačiť s klasickými svetlami, ktoré sú jasným dôkazom toho, že priplatiť za IQ Lights sa naozaj oplatí.

predné svetlá VW Golf
Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Podvozok

Jazdné vlastnosti základnej výbavy modelu VW Golf nie sú ničím výnimočné, avšak za zmienku stojí podvozok, ktorý v kombinácii so 17″ kolesami kopíruje povrch cesty a slušne filtruje nerovnosti. V prípade, že máte radi dynamické prejazdy zákrutami, odporúčam skôr verzie GTi alebo vrchol ponuky R. V prípade, že tieto výbavy financie nedovolia, väčšiu istotu v zákrutách by mohol zabezpečiť príplatkový športový podvozok len za 220 € a 18″ kolesá, ktoré sú taktiež dostupné za príplatok.

Foto: startstop.sk, Marek Görözdös

Verdikt

Volkswagen Golf je rokmi overená klasika. Prevedenie Variant, ktoré sme testovali, začína v cenníku na sume 20 990 €. V prípade, že si nepotrpíte na dizajn a záleží vám vyslovene na komforte a využití v praxi, oplatí sa priplatiť za automatickú prevodovku a IQ Lights svetlomety. Ak si potrpíte na dizajn, výbava R-Line s počiatočnou cenou 30 990 € stojí taktiež za zváženie, pretože okrem dizajnových elementov obsahuje aj množstvo praktických či bezpečnostných prvkov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 80

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠkoda Elroq oficiálne: Cenou zbúra slovenský trh, skrýva prekvapenia
Nasledujúci článokTOP 5 najlepších pilotov novodobej histórie F1, ktorí nikdy nezískali titul majstra sveta

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here