Domov TESTY Nové vozidlá TEST Mercedes EQV 300 Long, konkurencia ho prekonáva takmer…

TEST Mercedes EQV 300 Long, konkurencia ho prekonáva takmer…

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Elektrická trieda V do redakcie prichádza ako druhá v poradí. Len nedávno sme totiž testovali jej najväčšieho konkurenta z Číny. Oplatí sa staviť na overenú nemeckú značku alebo riskovať kúpu čínskej?

Mercedes napĺňa svoj cieľ elektrifikovať kompletne celé modelové portfólio. Modely ako EQE či EQS predstavujú vďaka odlišnej platforme značný rozdiel v porovnaní s konvenčnou triedou E či S. No pri radách ako GLB, EQG či EQV stavila značka na podobný prístup ako konkurencia z Mníchova. Ponúka ich totiž aj ako spaľovacie, ale aj elektrické, bez zmeny tvaru karosérie.

Mercedes EQV pri bratislavskom letisku
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pokiaľ hľadáte veľkú osobnú dodávku v luxusnom segmente, rozhodne narazíte na Triedu V, ktorú môžeme pokojne označiť pojmom etalón. Nie je však jediná, pričom pomerne vážnou konkurenciou je nedávno predstavený Lexus LM, ktorý posúva latku ešte o kus vyššie. Ak však hľadáte niečo elektrické, azda jedinou možnosťou je práve nami testovaný model EQV. Naši stáli čitatelia však vedia, že ešte jeden konkurent predávaný aj na Slovensku existuje, no nepredbiehajme.

zadné sedadlá v Mercedes EQV
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jemná korekcia

Modernizované EQV prináša pomerne distingvované zmeny. Za povšimnutie stoja nové svetlomety či tvar prednej masky. Inak je to klasické Véčko ako ho poznáme, vrátane obrovského vnútorného priestoru. V predĺženej verzii má rázvor rovných 3,2 metra a hmotnosť, ktorá sa len tesne zmestila do zákonného limitu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Práve zachovanie karosérie je tou najväčšou výhodou EQV. Takýto vnútorný priestor a variabilitu vám naozaj žiadne iné auto neponúkne. Aj z pohľadu vodiča je potrebné uznať, že k žiadnym zmenám, čo sa posedu týka, nedošlo. Masívnu batériu sa podarilo ukryť do podlahy, bez ovplyvnenia výhľadu z vozidla. To isté platí aj o batožinovom priestore. Obávať sa tak nemusíte žiadnych nepríjemných prekvapení v podobe rôznych schodov či výklenkov, podlaha je rovná.

Sedadlá sú aj naďalej na koľajnicovom systéme, ktorý vám umožňuje nekonečnú flexibilitu. Predĺžený rázvor pridáva dodatočný priestor na batožinu, aj keď je posledný tretí rad sedadiel v krajnej polohe. V prípade potreby tak môžete prepraviť aj bicykle či iný nadrozmerný náklad.

tri sedadlá v treťom rade v Mercedes EQV
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Krok s dobou

Samotná palubná doska prešla azda najväčšou zmenou, no zaobišla sa bez radikálnej zmeny koncepcie. Novinkou je združený prístrojový panel spolu s displejom infotainmentu, po vzore dnes už starších osobných modelov značky. Nič také ako super či hyperscreen vás tu nečaká. Niekoho táto správa poteší, no pravdou ostáva, že displej pred spolujazdcom by svoje uplatnenie pri dlhých cestách rozhodne našiel.

Logicky sa zmenilo aj rozloženie ovládačov a EQV tak už nepôsobí archaicky. Chválime zachovanie klasického ovládania sedadiel na boku dverí bez novej haptickej odozvy, ktorá nevyhovuje každému.

palubná doska a volant EQV
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Bezprecedentný komfort

Triedu V si kupujete s predpokladom dlhých ciest a plnohodnotného komfortu bez kompromisov, obzvlášť ak siahnete po takzvaných prezidentských sedadlách. Elektrický derivát posúva cestovateľský komfort na úplne novú úroveň. Vďaka tichému chodu elektrickej sústavy a lineárnej akcelerácii zažijete pocit ako z inej planéty. Elektrické ústrojenstvo je dokonalým spoločníkom vrcholného luxusu. Niet divu, že aj Rolls-Royce tvrdí, že neexistuje lepší pohon, ako ten elektrický.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na druhú stranu, nám príde 150 kW na takmer trojtonové auto trochu málo. A veru je to cítiť aj pri rozbehoch z križovatiek. Nadšenie sa nedostavilo ani v prípade spotreby a dojazdu. Prakticky konštantných 30 kWh/100 km je veľa, obzvlášť ak máte k dispozícii využiteľných 90 kWh. Podobne je na tom aj dnes už chudobný nabíjací výkon 110 kW. Naproti tomu konkurencia v podobe modelu Voyah Dream ponúka 150 kW a v praxi tlačí aj viac.

Vážna konkurencia

Nezanedbateľným rozdielom je viac ako dvakrát vyšší výkon na úrovni 320 kW či viac ako 108 kWh využiteľná kapacita akumulátora. Nehovoriac o pohone oboch náprav, ktorý v prípade EQV jednoducho chýba. Voyah Dream navyše ako prvé auto v našej redakcii dokázalo prejsť trasu z Prahy do Bratislavy po diaľnici, rýchlosťou mierne nad limit, bez nabíjania po ceste.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Mercedes EQV však ponúka variabilnejší a využiteľnejší vnútorný priestor než Voyah Dream. Ten totiž inak ako na prepravu osôb nevyužijete. Mercedes by tak rozhodne mohol zapracovať na efektívnom dojazde a parametroch dynamiky, v ktorých zaostáva. Čínsky konkurent predstavuje zaujímavú alternatívu, no rozhodne sa ešte má čo učiť. Ako najvýraznejšie negatívum hodnotíme slabú konektivitu s mobilným telefónom či dnes už archaické parabolické LED svetlá, ktoré sa s tými v prípade Mercedesu EQV nedajú porovnať.

TECHNICKÉ ÚDAJE EQV
Motor elektrický
Využiteľná kapacita akumulátora 90 kWh
Max. výkon 150 kW/204 k
Max. krútiaci moment 366 Nm
Dojazd WLTP 357 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 140 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 928 mm
Výška 1 901 mm
Rázvor náprav 3 200 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 815 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 12,1 s
Rozmer pneumatík 245/50 R18
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 29,6 kWh / 100 km
Diaľnica: 33,4 kWh / 100 km
Okresky: 28,5 kWh / 100 km
Reálny dojazd (20-26°C) 280 – 320 km
Maximálny nabíjací výkon 110 kW
Doba nabíjania 20 – 80% 45 min
CENA
Základná cena modelu 75 897 €
Základná cena testovanej verzie 116 276 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.6 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCesta za slnkom: So SsangYong Rexton do Chorvátska na ostrov Rab
Nasledujúci článokKto by kupoval hatchback, keď za rovnakú cenu ponúkajú plnotučné SUV? (VIDEO)