
Naša cesta sa začala v Bratislave so slušnou rezervou – batéria ukazovala 91 % a dojazd sľuboval bezstarostný štart. Prvých 171 kilometrov po diaľnici ubiehalo svižne. Mokka pôsobila uvoľnene, kabína bola tichá, nič nebúchalo ani nerezonovalo a diaľničná spotreba sa ustálila na prijateľných 19,1 kWh/100 km. Aj počas kolóny pred Brnom si auto zachovalo pokoj – rekuperácia pomohla zvládnuť zdržanie s minimálnym zásahom do komfortu.
Prvá plánovaná zastávka bola pri nabíjačke CEZ v Ivanovciach na Hané. Nabíjanie sme spojili s obedom – ideálny moment na oddych, pretože lokalita ponúkala príjemné zázemie a rýchlu infraštruktúru. Mokka sa z 22 % dostala na 85 % za krátky čas, pričom nabíjací výkon dosahoval až 105 kW. Vozidlo sa správalo konzistentne, neukazovalo známky prepadu výkonu, čo nás povzbudilo pri ďalšom postupe cesty.

Krajina sa mení: cez Olomouc na sever
Z diaľnice sme zišli pri Olomouci a napojili sa na pokojnejšie okresné cesty. Tadiaľto viedla trasa až k hraniciam. Zmena prostredia priniesla nielen krajšie výhľady, ale aj citeľný pokles spotreby. Mokka ukázala, že v nižších rýchlostiach vie byť výrazne efektívnejšia – jazda bola plynulá a auto reagovalo predvídateľne aj na menej kvalitných povrchoch.
Vstup do Poľska
Za Mohelnicou a Červenou Vodou sme prekročili hranice a čakalo nás druhé nabíjanie. Na čerpacej stanici Moya sme využili nabíjačku Greenway s výkonom 140 kW. Nabíjanie z 32 % na 85 % trvalo len 25 minút, čo sme ocenili – rýchla káva, krátke pretiahnutie nôh a mohli sme pokračovať ďalej.
Posledných 100 kilometrov do Wroclawi prebehlo hladko. Mokka si udržala príjemný jazdný komfort aj pri vyššom tempe, a hoci sme sa blížili k cieľu, nepociťovali sme únavu z auta ani potrebu ďalšej zastávky.

Wroclaw a nočné presuny
Vo Wroclawe sme v piatok večer pridali ďalších 150 kilometrov po meste a okolí. Presuny prebiehali plynulo, auto sa správalo stabilne a pohodlne aj v mestskej premávke. V neskorých hodinách sme pri zostatku 13 % batérie zamierili na ďalšiu Greenway nabíjaciu stanicu. Nabíjanie prebehlo bez komplikácií – do 85 % sme sa dostali za krátky čas, bez zbytočného zdržania.
Po sobotňajšom podujatí Ultrace sme využili možnosť večerného nabíjania pri obchodnom centre Auchan, kde prebiehal aj jeden z nočných zrazov. Auto sme jednoducho zaparkovali, pripojili k nabíjačke a mohli sa bez obáv venovať atmosfére akcie. Cestou späť sme sa dokonca dostali do zdržania, ktoré spôsobila policajná kontrola – každé vozidlo zastavovali jednotlivo. Kým benzínové a naftové motory sa prehrievali alebo šetrili palivo, Mokka ticho a bez stresu čakala. Elektromobil bol v tejto situácii jasnou výhodou.
Počas tohto núteného čakania sme sa pohrali s infotainment systémom – logické mini hry, ako klasický obesenec, nás prekvapili a príjemne rozptýlili. Práve v takýchto chvíľach sa ukazuje pridaná hodnota moderného interiéru, ktorý dokáže posádku zabaviť aj počas nečakaných prestojov.

Nedeľné balenie a návrat
V nedeľu ráno sme nabili batériu takmer doplna pri Magnolia centre – 96 % kapacity nám bohato stačilo na celú cestu späť. Na návrat sme zvolili rovnakú trasu ako pri ceste tam, no s menším počtom prestávok. Jedinú nabíjaciu pauzu sme si dali v Brne, pri obchodnom centre Olympia. Nabíjačka s výkonom 150 kW umožnila doplniť batériu z 15 % na 86 % za 38 minút.
Zaujímavé však bolo, že od predchádzajúceho nabíjania sme zvládli najazdiť 301 kilometrov s priemernou spotrebou len 14,1 kWh/100 km. Takáto efektivita je dôkazom, že Opel Mokka Electric dokáže spojiť mestskú aj diaľničnú prevádzku bez kompromisov – bez stresu, bez dlhých prestávok a s minimálnymi nákladmi na energiu.

Záver
Novy Opel Mokka Electric nám ukázal, že dnešný elektromobil už nemusí robiť kompromisy. Počas 1300 kilometrov naprieč Slovenskom, Českom a Poľskom pôsobila Mokka ako spoľahlivý spoločník – pohodlný, úsporný a s rozumnými nárokmi na nabíjanie. Príjemné ticho v kabíne, stabilná spotreba a bezproblémové nabíjanie potvrdili, že aj dlhší trip sa dá absolvovať bez stresu. A aj vďaka roamingovej karte ZSE Drive sme nemali problém nabíjať naprieč tromi krajinami. Elektromobilita tak prestáva byť výsadou miest a stáva sa plnohodnotnou voľbou aj pre dlhšie výlety.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Opel Mokka Electric |
Motor | Elektrina |
Kapacita akumulátora | 54 kWh |
Max. výkon | 115 kW / 156 k |
Max. krútiaci moment | 260 Nm |
Dojazd | 403 km |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 150 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 787 mm |
Výška | 1 515 mm |
Rázvor náprav | 2 557 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 615 kg |
Objem batožinového priestoru | 310 až 1060 litrov |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9 s |
Rozmer pneumatík | 215/55 R18 |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Elektromotor | |
Mesto: | 12 kWh / 100 km |
Diaľnica: | 19,1 kWh / 100 km |
Okresky: | 14,6 kWh / 100 km |
Maximálny nabíjací výkon | 105 kW |
Doba nabíjania 32 – 85% | 25 minút |
Doba nabíjania 15 – 86 % | 38 minút |
CENA | |
Cena testovanej verzie | 35 790 € |