Domov TESTY Nové vozidlá Sú elektromobily s malou batériou na dlhých cestách nepoužiteľné? Cesta do Poľska...

Sú elektromobily s malou batériou na dlhých cestách nepoužiteľné? Cesta do Poľska odhalila pravdu

Opel Mokka Electric
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Naša cesta sa začala v Bratislave so slušnou rezervou – batéria ukazovala 91 % a dojazd sľuboval bezstarostný štart. Prvých 171 kilometrov po diaľnici ubiehalo svižne. Mokka pôsobila uvoľnene, kabína bola tichá, nič nebúchalo ani nerezonovalo a diaľničná spotreba sa ustálila na prijateľných 19,1 kWh/100 km. Aj počas kolóny pred Brnom si auto zachovalo pokoj – rekuperácia pomohla zvládnuť zdržanie s minimálnym zásahom do komfortu.

Prvá plánovaná zastávka bola pri nabíjačke CEZ v Ivanovciach na Hané. Nabíjanie sme spojili s obedom – ideálny moment na oddych, pretože lokalita ponúkala príjemné zázemie a rýchlu infraštruktúru. Mokka sa z 22 % dostala na 85 % za krátky čas, pričom nabíjací výkon dosahoval až 105 kW. Vozidlo sa správalo konzistentne, neukazovalo známky prepadu výkonu, čo nás povzbudilo pri ďalšom postupe cesty.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Krajina sa mení: cez Olomouc na sever

Z diaľnice sme zišli pri Olomouci a napojili sa na pokojnejšie okresné cesty. Tadiaľto viedla trasa až k hraniciam. Zmena prostredia priniesla nielen krajšie výhľady, ale aj citeľný pokles spotreby. Mokka ukázala, že v nižších rýchlostiach vie byť výrazne efektívnejšia – jazda bola plynulá a auto reagovalo predvídateľne aj na menej kvalitných povrchoch.

Vstup do Poľska

Za Mohelnicou a Červenou Vodou sme prekročili hranice a čakalo nás druhé nabíjanie. Na čerpacej stanici Moya sme využili nabíjačku Greenway s výkonom 140 kW. Nabíjanie z 32 % na 85 % trvalo len 25 minút, čo sme ocenili – rýchla káva, krátke pretiahnutie nôh a mohli sme pokračovať ďalej.

Posledných 100 kilometrov do Wroclawi prebehlo hladko. Mokka si udržala príjemný jazdný komfort aj pri vyššom tempe, a hoci sme sa blížili k cieľu, nepociťovali sme únavu z auta ani potrebu ďalšej zastávky.

Opel Mokka Electric
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Wroclaw a nočné presuny

Vo Wroclawe sme v piatok večer pridali ďalších 150 kilometrov po meste a okolí. Presuny prebiehali plynulo, auto sa správalo stabilne a pohodlne aj v mestskej premávke. V neskorých hodinách sme pri zostatku 13 % batérie zamierili na ďalšiu Greenway nabíjaciu stanicu. Nabíjanie prebehlo bez komplikácií – do 85 % sme sa dostali za krátky čas, bez zbytočného zdržania.

Po sobotňajšom podujatí Ultrace sme využili možnosť večerného nabíjania pri obchodnom centre Auchan, kde prebiehal aj jeden z nočných zrazov. Auto sme jednoducho zaparkovali, pripojili k nabíjačke a mohli sa bez obáv venovať atmosfére akcie. Cestou späť sme sa dokonca dostali do zdržania, ktoré spôsobila policajná kontrola – každé vozidlo zastavovali jednotlivo. Kým benzínové a naftové motory sa prehrievali alebo šetrili palivo, Mokka ticho a bez stresu čakala. Elektromobil bol v tejto situácii jasnou výhodou.

Počas tohto núteného čakania sme sa pohrali s infotainment systémom – logické mini hry, ako klasický obesenec, nás prekvapili a príjemne rozptýlili. Práve v takýchto chvíľach sa ukazuje pridaná hodnota moderného interiéru, ktorý dokáže posádku zabaviť aj počas nečakaných prestojov.

Opel Mokka Electric
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nedeľné balenie a návrat

V nedeľu ráno sme nabili batériu takmer doplna pri Magnolia centre – 96 % kapacity nám bohato stačilo na celú cestu späť. Na návrat sme zvolili rovnakú trasu ako pri ceste tam, no s menším počtom prestávok. Jedinú nabíjaciu pauzu sme si dali v Brne, pri obchodnom centre Olympia. Nabíjačka s výkonom 150 kW umožnila doplniť batériu z 15 % na 86 % za 38 minút.

Zaujímavé však bolo, že od predchádzajúceho nabíjania sme zvládli najazdiť 301 kilometrov s priemernou spotrebou len 14,1 kWh/100 km. Takáto efektivita je dôkazom, že Opel Mokka Electric dokáže spojiť mestskú aj diaľničnú prevádzku bez kompromisov – bez stresu, bez dlhých prestávok a s minimálnymi nákladmi na energiu.

Opel Mokka Electric
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Záver 

Novy Opel Mokka Electric nám ukázal, že dnešný elektromobil už nemusí robiť kompromisy. Počas 1300 kilometrov naprieč Slovenskom, Českom a Poľskom pôsobila Mokka ako spoľahlivý spoločník – pohodlný, úsporný a s rozumnými nárokmi na nabíjanie. Príjemné ticho v kabíne, stabilná spotreba a bezproblémové nabíjanie potvrdili, že aj dlhší trip sa dá absolvovať bez stresu. A aj vďaka roamingovej karte ZSE Drive sme nemali problém nabíjať naprieč tromi krajinami. Elektromobilita tak prestáva byť výsadou miest a stáva sa plnohodnotnou voľbou aj pre dlhšie výlety.

TECHNICKÉ ÚDAJE Opel Mokka Electric
Motor Elektrina
Kapacita akumulátora 54 kWh
Max. výkon 115 kW / 156 k
Max. krútiaci moment 260 Nm
Dojazd 403 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 150 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 787 mm
Výška 1 515 mm
Rázvor náprav 2 557 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 615 kg
Objem batožinového priestoru 310 až 1060 litrov
Zrýchlenie 0-100 km/h 9 s
Rozmer pneumatík 215/55 R18
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 12 kWh / 100 km
Diaľnica: 19,1 kWh / 100 km
Okresky: 14,6 kWh / 100 km
Maximálny nabíjací výkon 105 kW
Doba nabíjania 32 – 85% 25 minút
Doba nabíjania 15 – 86 % 38 minút
CENA
Cena testovanej verzie 35 790 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 21

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokŠtát na elektromobilitu kašle, neplní si ani základné domáce úlohy
Nasledujúci článokKritická situácia: Zastavili investície do diaľnic, hrozia vážne dôsledky
Od roku 2024 pracujem ako redaktor a som členom redakcie magazínu Stop. Autá sú pre mňa nielen prácou, ale aj vášňou a celoživotnou zábavou. Rád cestujem, pravidelne sa zúčastňujem prestížnych tuningových stretnutí a zároveň jazdím amatérske slalomy, kde si užívam radosť z jazdy.