Domov TESTY Nové vozidlá Má rozprávkové parametre. Vyskúšali sme auto, ktoré môže potopiť VW

Má rozprávkové parametre. Vyskúšali sme auto, ktoré môže potopiť VW

Na slovenský trh vstupuje nová čínska automobilka, gigant s názvom BYD, ktorý dodáva batérie pre Teslu, Ford, Kiu aj Hyundai. Vyskúšali sme jej aktuálne najnovší model, SUV-kupé s názvom Sealion 7.

TEST BYD Sealion 7 | 530 koní, 23 000 otáčok a šokujúca cena?

Vzhľad patrí medzi tie subjektívne parametre, ktoré u nás v redakcii príliš nehodnotíme, no v prípade modelu Sealion 7 urobíme menšiu výnimku. Dizajnérom sa totiž podarilo trafiť rovno do čierneho, vzhľad je ušitý na mieru európskemu zákazníkovi. BYD síce neprinieslo nič nové, no výsledok vyzerá nad očakávania dobre a hlavne, je originálny. 

BYD Sealion 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Novinka je svojim vzhľadom príbuzná VW ID.5 či dokonca Porsche Macan, no nájsť prvok, ktorý by bolo možné označiť za kópiu, je nemožné. Číňania to dokázali a vytvorili si vlastnú cestu a vzhľad, ktorým chcú dobyť Európu. Elegantné oblé línie pripomínajú morský svet, ktorým je inšpirovaný nielen vzhľad exteriéru a interiéru, ale aj samotný názov.

BYD Sealion 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Začíname cenou

V prípade tohto auta si to môžeme dovoliť. S cenou od 47 690 € je s ohľadom na svoju výbavu a parametre prakticky bezkonkurenčnou voľbou. Neveríte? Dajme si na úvod trochu porovnania. Obdobná Škoda Enyaq Coupé vás vyjde na 50 760 €, to je však cena za základnú verziu. Ak by sme sa chceli so Škodou Sealionu aspoň trochu priblížiť, museli by sme siahnuť po vrcholnej verzii Enyaq Coupé RS s cenou 64 532 €.

BYD Sealion 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Napriek tomu by vám na vrchol v podobe nami testovanej verzie Sealion 7 Excellence AWD chýbalo ešte viac ako 140 kW výkonu, nehovoriac o rýchlosti nabíjania či samotných rozmeroch, s ktorými prerastá aj o segment väčšie Porsche Macan. To všetko za konečnú cenu v plnej výbave na úrovni 57 490 €. No nekúp to!

Model Škoda Enyaq Coupe RS BYD Sealion 7 Excellence AWD Porsche Macan Turbo
Dĺžka 4 660 mm 4 830 mm 4 784 mm
Šírka 1 878 mm 1 925 mm 1 938 mm
Rázvor 2 769 mm 2 930 mm 2 893 mm
Hmotnosť 2 377 kg 2 435 kg 2 480 kg
Objem bat. priest. 585 l 520 l 480 l
Využiteľná kapacita akumulátora 77 kWh 82,5 kWh 95 kWh
Výkon 250 kW 390 kW 430 kW
Cena 64 532 € 57 490 € 127 143 €

 

Kúpiť či nekúpiť?

Na túto otázku sme sa snažili nájsť odpoveď počas nášho testu. Prvé, čo nás naozaj prekvapilo, bol podvozok. Po prvých kilometroch sme boli v redakcii presvedčení, že ide o vzduchový podvozok. Až bližší pohľad do detailných špecifikácií nám odhalil prepracovaný podvozok spoliehajúci sa na adaptívne tlmiče. Tie však pracovali s takou gráciou, že ich len ťažko rozoznáte od spomínaného vzduchového podvozku.

BYD Sealion 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Napriek tomu, že sú tlmiče adaptívne, ich tuhosť si reguluje auto podľa potreby a vy nemáte možnosť ich ovplyvniť. Ani športový režim zásadne nepridá autu na tvrdosti. BYD Sealion 7 je v štandarde naladený na čo najkomfortnejšiu jazdu. Filtrácia nerovnosti je na vysokej úrovni, rovnako ako stabilita v zákrutách či samotné odhlučnenie pri jazde na diaľnici.

BYD Sealion 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Druhým dôležitým aspektom je samotný posed za volantom. Najmä v prípade elektrických modelov sme často svedkami nie príliš ideálneho posedu za volantom, predovšetkým kvôli zvýšenej podlahe, v ktorej je umiestnená batéria. Konštruktéri to v prípade Sealionu zvládli a za volantom si nájde miesto aj 188 centimetrov vysoký vodič.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

A čo kvalita spracovania? Nesmrdí?

Predsudky môžete v prípade tohto modelu naozaj zahodiť za hlavu. Po nasadnutí do interiéru vás prekvapí originálne tvarovanie palubnej dosky, ktoré opäť odkazuje na morské vlny a oceánsky život. Vypracovanie je naozaj prvotriedne, miestami sme mali naozaj pocit, akoby sme sedeli v Porsche.

BYD Sealion 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

To isté platí aj o ergonómii a rozložení ovládačov. Jediná výčitka poputuje stredovému displeju, ktorý by mohol byť viac orientovaný na vodiča. Vychytávka v podobe funkcie jeho otáčania do vertikálnej alebo horizontálnej polohy nám prišla zbytočná. Kožou čalúnená bola aj palubná doska, pričom obkladovými materiálmi sa nešetrilo ani vzadu, nehovoriac o batožinovom priestore.

BYD Sealion 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Mimoriadne milým prekvapením bola česká lokalizácia, kedy celé menu vozidla bolo preložené do nášho bratského jazyka, vrátane hlasových bezpečnostných pokynov. Samozrejme, k 100 % prekladu chýba ešte jedna aktualizácia, a tak sa na niekoľkých hláškach zatiaľ z chuti zasmejete.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Priestoru na rozdávanie

Už samotné rozmery potvrdzujú presah do prémiového segmentu, nehovoriac o rázvore osí kolies, vďaka ktorému získali pasažieri v druhom rade kvantum miesta. Na zadných sedadlách sa tak odvezie aj 1,9 m vysoký chlap, pričom na kolená mu ostane rezerva viac ako 20 centimetrov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Sedáky sú dostatočne dlhé a šírka v oblasti lakťov vás tiež nijako neobmedzí. Dvere sa síce neotvárajú do pravého uhla, no s umiestnením detskej sedačky ani masívnej ISO-FIX základne s vajíčkom problém nebude. Aby sme však iba nechválili, musíme pomenovať aj pár negatív, ktoré sme neočakávali. Prvým sú svetlá, ktoré síce vyzerajú ako Matrix-LED, no táto funkcia im chýba. Samotná svietivosť je dobrá, no od takto technologický vyspelého auta sme očakávali niečo viac.

batožinový priestor BYD Sealion 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

To isté platí aj o adaptívnom tempomate, ktorý má značné rezervy a v prípade konkurencie funguje o čosi lepšie. Tu sme však názoru, že hardvérová výbava je na vysokej úrovni, avšak niečo aktuálne nie je odomknuté. Pokojne tak môže ísť len o vyladenie softvéru či legislatívnych náležitostí. Podrobnejšie sme sa testu BYD Sealion 7 venovali v našej videorecenzii na YouTube, kde sa okrem iného dozviete aj reálny dojazd či spotrebu.

TEST BYD Sealion 7 | 530 koní, 23 000 otáčok a šokujúca cena?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKlobúčik dole. Kia na Slovensku vyrába parádny elektromobil
Nasledujúci článokDôležité pravidlo pre diaľničnú známku: Slováci nepoznajú tento osvedčený trik