Domov TESTY Nové vozidlá IDE BOMBY! Chytili sme BMW M5 Touring pod krk, za toto nás...

IDE BOMBY! Chytili sme BMW M5 Touring pod krk, za toto nás zatvoria

Jazdí za menej ako 6 litrov, má cez 700 koní, stovku dá za 3,5 sekundy, odvezie chladničku a bokom chodí na želanie. Čo to je? Pre mnohých najhoršie BMW M5 v histórii.

IDE BOMBY. Chytili sme BMW M5 Touring pod krk

Nové BMW M5 si vyslúžilo internetovú šikanu, za akú by sa nehanbili ani naši politici. S odstupom času sa dá povedať, že v niečom zaslúžene, v niečom vôbec nie. Najväčšie vášne vzbudila hmotnosť. V prípade Touringu sa už blížime k číslu 2,6 tony, čo je o stovky kilogramov viac, než sedan minulej generácie. Je to problém? Áno aj nie.

BMW M5 Touring
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Vysokozdvižný vozík za 150-tisíc eur

Čary, ktoré mníchovský inžinieri vymysleli na podvozku, totiž do značnej miery eliminujú pocit mastodonta. Za nás môžeme vyzdvihnúť rozšírený rozchod kolies, ktorý dopomáha stabilite, ale pre agilnosť je kľúčová natáčanie zadnej nápravy. 1,5 stupňa, ktorým zadné kolesá dokážu zatočiť, zohráva priam kľúčový rozdiel pre jazdné vyžitie. Vďaka nemu sa z M5 stáva pocitovo M3 a stratená nie je ani na úzkych horských serpentínach.

BMW M5 Touring
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Podvozok môžeme chváliť dlhé hodiny, nakoľko našiel skvelý kompromis medzi tuhosťou pre šport a komfortom na každý deň. 20 a 21″ kolesá nepredstavovali ani na našich cestách nijaké utrpenie. Hmotnosť sa prejavuje skôr v tom, ako vás a hlavne pasažierov vyčerpáva rýchla jazda v zákrutách. Ťažko sa spracováva pocit z toho, keď sa 2,6 tony vysokým tempom vrhá do a zo zákrut. Zďaleka neplatí, že na M5 potrebujete okruh. 99 % týchto áut nikdy okruh neuvidí. Ale zábavu poskytuje aj na cestách, ktoré majú patriť hothatchom.

BMW M5 Touring
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Driftuje ako M2

A čo je úplne najlepšie, toto auto a hlavne šofér môže mať totálne v paži nejaké naháňanie časov alebo apexov. Pohon všetkých štyroch kolies má opäť úrovne, pre stabilnú, športovú a.. vagabundskú jazdu? Režim 2WD však nie je nejaký zázračný driftmód, ktorý vás posiela bokom aj v momentoch, kedy to úplne nechcete. Jednoducho, odpojí prednú nápravu a vy máte BMW s pohonom zadných kolies. Tak ako to má byť. A to auto je tak krásne ovládateľné, že som sa bavil úplne rovnako, ako za volantom skvelej M2. Driftovať alebo hnať auto powerslidom môžete kdekoľvek a akokoľvek. Je to až smiešne jednoduché a ten kopec istoty, ktorý vám toto auto dáva, za ním sú roky skúseností a praxe.

BMW M5 Touring
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Jedným z kľúčov k úspechu je krútiaci moment 1 000 Nm, ktorý je dostupný v zásade kedykoľvek. Takže aj keď sme sa dostali do uhlu, pri ktorom by to za bežných okolností už nemalo zmysel ďalej skúšať, tu pridáte plyn a auto sa vyhrabe zo všetkého a ešte s kúdolom dymu. Asi netreba hovoriť, že pri takejto jazde budete meniť pneumatiky Pirelli rovnako často ako zubnú kefku.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Z Le Mans na bežné cesty

Toto nás dostáva k pôvodcovi všetkých problémov auta, ponúka sa slovo škodca. Plug-in hybridný systém. Čoraz viac bežná súčasť športových modelov, ale je zaujímavé pozorovať, ako s ním každý pracuje trochu inak. Napríklad konkurenčná značka využila svoje skúsenosti z F1 a postavila plug-in hybrid, ktorý ponúka extrémne výkony a žerie pri tom rovnako veľa paliva ako o polovicu väčší motor predchodcu.

BMW M5 Touring
Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

BMW už niekoľko rokov tím v F1 nemá, ale za to úspešne súťaží vo vytrvalostných pretekoch. Hypercar BMW M Hybrid V8 má taktiež motor V8 a hybridný systém. Nepoužíva ho však k zvyšovaniu výkonu, ale skôr k optimalizovaniu spotreby paliva. A tak nejak sa dá opísať aj fungovanie novej M5. 4,4-litrová V8 ponúka sama o sebe 585 koní. K nej sa pridáva elektromotor zabudovaný v 8-stupňovej prevodovke, ktorá má svoj pôvod na Slovensku, a takmer 20 kWh batéria.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

Buď takto, alebo vôbec

Tá sa stará nie len o enormnú hmotnosť, ale aj o to, že toto je s prehľadom najpoužiteľnejšie BMW M na každý deň. Pri 100-kilometrovej ceste sme dosiahli spotrebu 5,4 litra a takmer 60 kilometrov sme prešli na elektrinu. Sú toto veci, z ktorých sa máte pri športovom aute tešiť? Ako majiteľ, ktorý studenú V8 nemusí trápiť v ranných kolónach, alebo len raz za čas chce mať pokoj, asi aj áno. Bolo by BMW M5 bez hybridu lepšie? Asi áno. Bola by M5 v generácii G90? Odpoveď opäť dáva konkurencia. Buď menej valcov, alebo vôbec nič.

IDE BOMBY. Chytili sme BMW M5 Touring pod krk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!