Domov TESTY Nové vozidlá Dokázali to. Hothatche prežijú aj v ére elektromobilov

Dokázali to. Hothatche prežijú aj v ére elektromobilov

Alfa Romeo Junior Veloce
Foto: startstop.sk, Adam Recký

Ako majiteľa 13-ročného benzínového hothatchu ma veľmi zaujímalo, ako si bude Junior Veloce počínať na celodennom jazdeckom výlete po okreskách s minimálnou hustotou premávky. Preto som si jeden celý deň za volantom Veloce doprial.

Deň začínam neskorými raňajkami v Lidli, počas ktorých nechávam Junior na DC nabíjačke. Z 52 na 83 % sa batéria nabije za rovných 20 minút s priemerným nabíjacím výkonom 50 kW. Junior Veloce používa batériu s kapacitou 54 kWh, ktorú je možné nabíjať maximálnym výkonom 100 kW. Verím, že hodnota 83 % je dostatočná na to, aby som sa z Bratislavy svižným tempom dostal po D1 a R1 na Tanker Čaradice, kde si plánujem urobiť obedovú prestávku.

Foto: startstop.sk, Tomáš Bíly

Junior Veloce je prvým modelom, v ktorom sa môžem zoznámiť s koncernovým elektromotorom naladeným na výkon 280 koní. Palubný počítač po odbočení z diaľnice D1 na rýchlostnú cestu R1 ukazuje priemernú spotrebu energie 19,3 kWh a zostatok kapacity batérie je 69 %. Kompaktné elektromobily koncernu Stellantis používajú elektromotor s výkonom 156 koní. Po predchádzajúcich skúsenostiach môžem konštatovať, že v prípade modelu Peugeot e-308 SW by spotreba na ceste z Bratislavy po Trnavu bola určite nižšia ako 16 kWh, Junior je však predsa len crossoverom o niečo vyššou svetlou výškou aj celkovou stavbou karosérie. Na R1 zrýchľujem na tempo 130 km/h a pred Zlatými Moravcami aj na ešte vyššiu rýchlosť. Na Tanker Čaradice prichádzam s priemernou spotrebou 23,5 kWh/100 km a stavom nabitia batérie na úrovni 26 %. Vozidlo pripájam na rýchlonabíjaciu stanicu od ZSE a idem na obedové menu.

Foto: startstop.sk, Tomáš Bíly

Nižší nabíjací výkon kompenzuje plochá krivka

Po 22 minútach som najedený a Junior je nabitý na 79 %. Priemerný nabíjací výkon dosiahol hodnotu až 77 kW, čo je veľmi slušné číslo. Pokračujem cez obec Pukanec do Štiavnických vrchov a po prázdnych okreskách, často bez stredovej čiary, smerujem do Banskej Štiavnice. Pod kopcom pred Štiavnicou sa ešte zvrtnem späť, pretože trojprúdovka smerom na Štiavnické bane láka na vyskúšanie dynamického potenciálu podvozka. Keďže v Štiavnici sa žiadna DC nabíjacia stanica nenachádza, pokračujem dynamickým tempom do Žiaru nad Hronom. Z Čaradíc som prešiel ďalších 86 kilometrov, spotreba sa mi zvýšila na 24,7 kWh a auto pripájam na nabíjačku pri Kauflande pri 33 %. Kým sa pomotám v obchode a zjem si nanuk, batéria je za necelých 23 minút nabitá na 79 %. Priemerný nabíjací výkon je tento raz o čosi nižší (65 kW), ale to je spôsobené zrejme tým, že na nabíjačke sa nabíjal ďalší elektromobil.

Foto: startstop.sk, Tomáš Bíly

Zo Žiaru nad Hronom sa vydávam po diaľnici do Žarnovice a odtiaľ po okreskách cez Veľké pole na horský priechod Skýcov smerom na Bošany a Nitru. V Nitre mám ešte jednu polhodinovú zastávku na nabíjanie, keď sa batéria nabije z 19 na 78 % s priemerným nabíjacím výkonom 67 kW a mierim plný pozitívnych dojmov a pocitov do Bratislavy. Pri rýchlejšom tempe spotreba energie atakuje hranicu 25 kWh/100, čo v preklade znamená reálny dojazd necelých 200 km, ale po vyše 150 km v rýchlom tempe krátka zastávka na vydýchnutie a nabíjanie padne vhod. Rozhodnutie ponechať verzii Veloce akumulátor s kapacitou 54 kWh hodnotím napokon ako dobré rozhodnutie, pretože oproti civilnej verzii je hmotnostný nárast zanedbateľných 15 kg a výkonný elektromobil s hmotnosťou mierne nad 1,5 tony je v dnešnej dobe vzácny. Samozrejme, v mestskej premávke a pri pokojnejšom tempe vozidlo prejde aj 250 až 300 km na jedno nabitie a to už je dostatočné pre potreby väčšiny vodičov.

Alfa Romeo Junior Veloce
Foto: startstop.sk, Adam Recký

Cena a výbava

Alfa Romeo Junior Elettrica s výkonom 156 koní stojí v základe 35 990 €. Verzia Veloce je drahšia o 9-tisíc eur. Súčasťou verzie Veloce sú štandardne 20-palcové kolesá, dvojfarebný lak s čiernou strechou, vyhrievanie čelného skla, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s vyhrievaním a masážou, hliníkové pedále, adaptívny tempomat a mnohé ďalšie, ale vy pravdepodobne zvolíte paket Sport za 2 600 € so sedadlami Sabelt Corsa, čalúnením Alcantara na prístrojovej doske, stredovom tuneli, paneloch dverí a volante. Za úvahu takisto stojí paket Techno s Matrix LED svetlometmi, tempomatom s aktívnym udržiavaním v strede jazdného pruhu, parkovacou kamerou či bezdrôtovou nabíjačkou na smartfón za príplatok 2 600 €.

Alfa Romeo Junior Veloce
Foto: startstop.sk, Adam Recký

Keďže v prípade modelu Junior Veloce sa už dostávame k sume 50-tisíc eur, je pochopiteľné, že typický zákazník tejto triedy, ktorý bol zvyknutý kupovať benzínové hatchbacky za sumu okolo 30 až 35-tisíc eur, sa bude obzerať skôr po mierne jazdených kúskoch. Oveľa podstatnejšie však je, že hothatche prežijú aj elektrickú éru a v prípade Alfy Romeo ide o jeden z najlepšie ovládateľných kúskov bez ohľadu na druh pohonu. Bravó Alfa, ale takéto náčinie chceme mať plne pod vlastnou kontrolou, chceme plne vypínateľné elektronické stabilizačné systémy.

Alfa Romeo Junior - Toto auto má zachrániť Alfu? 🤯

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!