Domov TESTY Nové vozidlá Prvé európske elektrické kombi je reklamou na zelený svet, cenou však zaskočí

Prvé európske elektrické kombi je reklamou na zelený svet, cenou však zaskočí

Peugeot E-308 SW
Foto: Marek Gorozdos

Prvé elektrické európske kombi? Privítajte Peugeot E-308 SW. 

Prečo áno?

Lebo Peugeot E-308 SW je kombi s veľkým batožinovým priestorom. Lebo napriek kapacite batérie prejde viac ako 400 kilometrov. Pretože sa vie celkom rýchlo nabíjať. Lebo vyzerá dobre. Lebo elektrických kombíkov veľa nenájdete. Pretože má stále komfortný podvozok. Lebo je na nerozoznanie od spaľovacej verzie.

interiér elektromobilu Peugeot E-308 SW
Foto: Marek Gorozdos

Dizajn ostáva identický

Ako sme už spomenuli, dizajn elektrickej a spaľovacej verzie je rovnaký. A tak je to možno aj dobre, keď nechcete zbytočne budiť pozornosť. Dizajn modelu Peugeot E-308 SW vychádza z DNA značky Peugeot. Predĺžená predná kapota zvýrazňuje siluetu, línie sú zmyselné a ostro lomené a uprostred masky chladiča sa vyníma nové logo značky. Celková optimalizácia architektúry umožňuje efektívnejšie využitie vnútorného priestoru kabíny. Svetelný podpis v tvare tesákov rámuje predné svetlomety Matrix LED, ktoré, rovnako ako zadné LED svetlá v tvare levích pazúrov, zdôrazňujú príslušnosť modelu 308 a 308 SW k rodine značky. Pre elektrické verzie boli špeciálne vyvinuté nové 18-palcové hliníkové kolesá. Zvláštna pozornosť bola venovaná ich aerodynamickej účinnosti na optimalizáciu výkonu. Takže toto je možno jediný poznávací znak.

Peugeot E-308 SW
Foto: Marek Gorozdos

Pohon a batéria

O pohon sa stará elektrický motor s výkonom 115 kW (156 k) a maximálnym krútiacim momentom 260 Nm. Elektromotor dopĺňa súčasnú ponuku, ktorá zahŕňa plug-in hybridy s výkonom 180 a 225 koní a verzie so spaľovacími motormi. Napriek menšej kapacite baterky dokáže Peugeot E-308 prejsť v priemere 400 kilometrov, na diaľnici približne 250. Takže sa nedá celkom jednoznačne tvrdiť, že je toto auto vhodné výlučne do mesta. Určite je vhodnejšie na medzimestské presuny ako jeho PHEV verzia. V prípade pohonu ide o vysokonapäťovú batériu s kapacitou 54 kWh (51 kWh využiteľná kapacita) s novým chemickým zložením s podielom 80 % niklu, 10 % mangánu a 10 % kobaltu.

predné LED svietenie
Foto: Marek Gorozdos

Použiteľné elektro

K štandardnej výbave patrí trojfázová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW. Nabíjacia zásuvka umožňuje všetky režimy nabíjania. Prostredníctvom 100 kW verejnej nabíjacej stanice sa vozidlo nabije z 20 na 80 % za menej ako 25 minút. Takže ani nabíjací výkon nie je ohromujúci, no vzhľadom na kapacitu batérie dostačujúci. V interiéri je to klasický Peugeot s moderným spracovaním, 3D displejom za volantom, pohodlným skôr štvormiestnym usporiadaním, v našom prípade športovými sedadlami (ktoré veľmi nekorešpondujú so zameraním auta) a celkovo bohatou výbavou.

Peugeot E-308 SW
Foto: Marek Gorozdos

Viete sa pohrať so spotrebou

Efektívnosť bola pre inžinierov modelu Peugeot E-308 hlavným problémom, ale spoločné úsilie v oblasti motora, batérie, aerodynamiky (optimalizácia prednej časti a podvozku), optimalizácie hmotnosti (platforma EMP2) a zníženia strát trením (pneumatiky triedy A) umožnilo dosiahnuť pozoruhodne nízku priemernú spotrebu energie. Brzdenie rekuperáciou má skutočný efekt až pri naozaj dlhšom a prudšom klesaní z kopca. Okrem toho, aby vodič čo najefektívnejšie riadil spotrebu energie, môže zvoliť svoj jazdný režim (ECO, NORMAL a SPORT) a dokonca vďaka režimu “BRAKE” zvýšiť spomalenie pri uvoľnení plynového pedála, aby sa optimalizovala rekuperácia energie. Režim Eco nie je napriek zníženiu výkonu motora a klimatizácie osinou v zadku a dokáže pridať kilometre na dojazde.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor Elektrický, asynchrónny
Typ a kapacita akumulátora Li-ion, 54 kWh
Max. výkon 115 kW/156 k
Max. krútiaci moment 270 Nm
Dojazd 420 km
Pohon FWD
Prevodovka 1 – stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 636 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 2 062 mm
Výška 1 461 mm
Rázvor náprav 2 732 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 808 kg
Objem batožinového priestoru 608 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,5 s
Rozmer pneumatík 225/40 R18
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD
Elektromotor
Mesto: 13 kWh / 100 km
Diaľnica: 16,5 kWh / 100 km
Okresky: 14 kWh / 100 km
Maximálny nabíjací výkon 100 kW
Doba nabíjania 0 – 100% 50 min
Doba nabíjania 20 – 80% 30 min
CENA
Základná cena modelu 39 990 eur
Základná cena testovanej verzie 48 890 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokObrovský úspech pre značku Dacia. Stalo sa to prvýkrát v histórii
Nasledujúci článokOd BMW po Lambo: Toto je 10 najlepšie znejúcich V10 motorov