Aj dodávky sa chcú páčiť a držať krok s dobou. Nie inak je tomu aj v prípade osobnej verzie úžitkového modelu Doblo. Aj keď tento segment je na ústupe, stále sú tu kvalitní zástupcovia.
Áno, my by sme sa neriadili dizajnom pri voľbe rodinného auta s charakterom dodávky. Ale na druhej strane ani nemôže byť reč o hranatej krabici. V našom prípade dostalo testovacie Doblo krásny zelený lak karosérie s poetickým názvom Toscana Green (len pre verziu Combi). Potešia denné LED svetlá so sviežim dizajnom, no už menej stretávacie svetlomety s halogénovou technikou. Čo nie je na prvý pohľad viditeľné, je výklopné zadné okno. To nám počas testovacieho týždňa uľahčilo nakladanie vecí do kufra bez toho, aby sme museli otvárať veľké piate dvere.

V prvom rade priestor
Ak potrebujete v druhom rade tri samostatné sedadlá, ktoré majú vlastné úchyty Isofox, nenájdete veľa vozidiel. Každopádne, budete musieť siahnuť po či už väčšej, alebo ako v našom prípade, kompaktnejšej dodávke. Doblo si môžete vybrať v dvoch rôznych dĺžkach a aj v tej kratšej verzii ho dostanete so stále veľkorysým priestorom pre batožinu s objemom 775 litrov. To je viac ako vám ponúkne akýkoľvek kombík alebo SUV. Rovnako praktické ako otváracie okno v piatych dverách sú aj posuvné dvere do druhého radu. V stiesnenom priestore na nezaplatenie, pri nakladaní potomka do sedačky o to lepšie, že sú sedadlá umiestnené vyššie a netreba sa tak zohýbať.
Ešte viac to vychválite pri manipulácii s ťažkými detskými sedačkami. Deti zase ocenia vyklápacie stolíky, prípadne panoramatickú strechu s elektricky ovládanou clonou. Tá je k dispozícii v rámci balíka Style Plus za 1 350 eur. Aj keď znižuje výšku nákladového priestoru až o takmer 20 centimetrov, v podstate to ani nepocítite, pretože vám stále ostane šialene veľa priestoru nad hlavou.
Okrem toho je strop v tme efektne podsvietený a obsahuje bohatý odkladací priestor na drobnosti, ktorých budete mať s deťmi vždy dosť. Nemusia vám tak lietať vo veľkom batožinovom priestore, ale odložíte ich pod čelné sklo, alebo do uzatvárateľných boxov pod strechou.

Stará dobrá nafta
Odporcovia elektromobility si môžu vydýchnuť, Doblo s nabíjacím portom zatiaľ neexistuje. Dostanete ho s benzínovým trojvalcom, čo vzhľadom na zameranie auta príliš neodporúčame, alebo s klasickým naftovým štvorvalcom. Jedna-päťka, 130 koní, automat s ôsmimi stupňami, bez problémov. Stále sa budete držať v rozumnej cenovej hladine, kedy si oproti základnej verzii priplatíte len 4 000 eur. Aj keď ide o osobnú dodávku, Doblo nepôsobí ani hrubo, ani nekomfortne. Na palube vládne atmosféra osobného auta, napriek nafte a vyššej stavbe je v interiéri celkom slušné ticho a vy sa tak môžete venovať samotnej jazde. Tá je zameraná skôr na presun bez nejakej emócie z bodu A do bodu B. Zábavu dostanete inde. Ak by ste čakali na spotrebu okolo 5 litrov, tak ju nedostanete. Skôr treba počítať s hodnotou okolo 7-8 litrov, na diaľnici za to môže hlavne vyššia stavba karosérie a skutočnosť, či máte na streche lyžiny alebo nie.

Kombi, SUV alebo Doblo?
Ak vám záleží na tom urobiť dobrý dojem, dodávku si asi nevyberiete. Ak tento aspekt nie je dôležitý, tak vám dá Fiat Doblo viac ako akékoľvek, pokojne aj väčšie auto. Ak vám nestačí ani mamutí objem pre batožinu vo verzii L1, verzia L2 vás už určite uspokojí. Pripraviť sa môžete na rýchly a graficky pekne vytvorený infotainment, viete si nakonfigurovať rozloženie displeja pred vodičom (5 rôznych zobrazení) a jediným stlačením páčky vypnúť otravných asistentov. Jazdu vám uľahčí 5 jazdných režimov (Eco, Normal, Sneh, Piesok, Blato), ktoré vám čiastočne nahradia pohon všetkých kolies, prípadne pomôžu dostať sa z nepríjemnej situácie.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Fiat Doblo |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1499 cm3 |
Max. výkon | 96 kW / 130 k |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
Palivo | Nafta |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 8-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 403 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 848 mm |
Výška | 1 880 mm |
Rázvor náprav | 2 785 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 471 kg |
Objem batožinového priestoru | 775 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 70,4 s |
Rozmer pneumatík | 205/55 R217 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 8,2 l/100 km |
Diaľnica | 7,4 l/100 km |
Okresky | 6,1 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 24 490 eur |
Základná cena testovanej verzie | 33 890 eur |