Domov TESTY Nové vozidlá Elektromobil s európskymi parametrami za čínsku cenu. Dacia sa musí mať na...

Elektromobil s európskymi parametrami za čínsku cenu. Dacia sa musí mať na pozore

Leapmotor T03
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Aj koncern Stellantis už má svojho zástupcu v segmente A, teda medzi malými vozidlami určenými najmä do mesta. A to čisto elektrického, ktorý sa nebude báť postaviť či už o niečo väčšiemu modelu Dacia Spring alebo pripravovanej retro novinke Renault Twingo. Leapmotor T03 nás príjemne prekvapil, čo všetko dokáže. 

S dĺžkou 3 620 mm, šírkou 1 652 mm, výškou 1 577 mm a rázvorom 2 400 mm je päťdverové a štvormiestne vozidlo Leapmotor T03 ideálne pre mestskú mobilitu. Napriek rozmerom ponúka komfort a prvky výbavy z vyšších segmentov. Je ťažké opísať, ako auto pôsobí na ľudí svojim priateľským vzhľadom, fotky povedia viac.

Leapmotor T03
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Panoramatické strešné okno a dvojfarebný dizajn zvyšujú jeho estetickú príťažlivosť. Exteriér dotvárajú 15-palcové disky kolies z hliníkovej zliatiny s lúčmi v tvare okvetných lístkov. Model T03 je navyše vybavený najmodernejším systémom osvetlenia, čoho príkladom je zakrivená a ostrá LED dióda DRL, ktorá zahŕňa automatický režim a funkciu “Guide Me Home”, ako aj zadné LED svetlá s pôsobivým dizajnom a ostrými hranami. Vozidlo je vybavené 74 LED jednotkami. V podstate by sme viac ocenili jeho schopnosť osvetlenia v noci, kedy by mohol byť lúč svetla širší a svietiť viac do diaľky. Vonkajšie spätné zrkadlá sú vyhrievané, elektricky nastaviteľné a vybavené integrovanými LED smerovkami.

Leapmotor T03
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Interiér T03 je pohodlný a priestranný, s 960 mm priestoru nad hlavou vzadu a 950 mm priestoru nad hlavou vpredu, čo zaisťuje zvýšený komfort pre každého cestujúceho. Obmedzený priestor je v druhom rade, hlavne ak si pred vás sadne vyšší vodič. Na mieste spolujazdca obmedzuje ľavé koleno displej. Vozidlo je vybavené 8-palcovým LCD prístrojovým panelom, ktorý je doplnený o 10,1-palcovú centrálnu dotykovú obrazovku. Systém je vysoko intuitívny a umožňuje vodičovi jednoducho ovládať infotainment, navigáciu, telefón a hlasové ovládanie. 

Leapmotor T03
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nízka spotreba zvyšuje dojazd

Elektrický pohon si automobilka vyrobila vo svojej réžii. Srdcom systému je batéria s kapacitou 37,3 kWh, ktorá ponúka dojazd 265 kilometrov v kombinovanom cykle WLTP a dojazd až 395 km v mestskom cykle. Tento systém je riadený inteligentným systémom správy batérie (BMS), ktorý využíva cloudovú technológiu na monitorovanie stavu batérie v reálnom čase a zaručuje, že vždy pracuje v optimálnom teplotnom rozsahu. Elektromotor vyvíja maximálny výkon 70 kW (95 k) a maximálny krútiaci moment 158 Nm, pričom je neuveriteľne efektívny pre každodennú jazdu. V praxi sme na testovacej trase, ktorá zahŕňa mesto, okresky aj diaľnicu zaznamenali spotrebu len 12,5 kWh na 100 kilometrov. Uznajte, že tak efektívnu prevádzku nedosiahne len tak hocijaké elektrické auto. 

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ach, tí asistenti

Čínske autá pridávajú do svojho portfólia asistentov alebo otravných výstrah (prekročenie rýchlosti) s obľubou ďalšie. Napríklad je tu sledovanie pozornosti, ktoré je naozaj prísne a stačí sa pozrieť na spolujazdca a už sa ozýva. Alebo sa stačí na chvíľu pozrieť na displej, keď chcete preladiť rádio a opäť počujete nepríjemnú výstrahu. Okrem toho je tu celkom nebezpečný asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ktorý sa ozval až nebezpečným trhnutím volantu, keď sme sa chceli vyhnúť kanálu na ceste. 

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pomalšie nabíjanie, ale stačí

Leapmotor T03 je kompatibilný s nabíjacími konektormi typu 2 a CCS2 a obsahuje palubnú nabíjačku s výkonom 6,6 kW. Maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom je 48 kW. To nie je práve najlepšia hodnota, no keď vezmeme do úvahy kapacitu batérie, tak to úplne stačí. Doba domáceho nabíjania z 30 % na 80 % je približne 3,5 hodiny, zatiaľ čo používanie nabíjacej stanice na jednosmerný prúd vyžaduje len 36 minút.

nabíjací konektor
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Najlacnejší na trhu?

Keď vezmeme do úvahy, že ide o štvormiestne a štvordverové vozidlo, tak cena 17 900 eur s využitím aktuálnej akcie je naozaj atraktívna. Treba vziať do úvahy, že ide o naozaj dobre vybavené auto prakticky v jedinej a plnej výbave, kde si budete doplácať iba za farbu laku 500 eur. Pri porovnaní s Daciou Spring ale vyjde Leapmotor T03 drahšie. Spring v plnej výbave kúpite už za 15 920 eur. Dostanete síce auto dlhšie o 20 centimetrov, s batožinovým priestorom väčším o približne 100 litrov, ale zároveň má Spring výkon len 65 koní, nabíjací výkon 30 kW a kapacitu batérie len 27 kWh.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!