Domov TESTY Nové vozidlá Tisíce ľudí sa nechajú nachytať čínskym Range Roverom, urobte tak tiež

Tisíce ľudí sa nechajú nachytať čínskym Range Roverom, urobte tak tiež

Čínske značky do Európy neprišli len s importom vozidiel postavených podľa vkusu čínskej klientely, ale koncern Chery vytvoril aj dvojicu nových značiek Omoda a Jaecoo, aby sa zalíškal náročným požiadavkám európskych zákazníkov. Ako teda vyzerá a jazdí čínske auto postavené pre európske cesty?

Jaecoo 7 je čínske SUV s európskym dizajnom a cenou o polovicu nižšou ako Range Rover

Pri pohľade na Jaecoo 7 mnohým pravdepodobne zíde na um Range Rover. Má totiž podobný tvar karosérie, vysokú a kolmú prednú časť, dlhú kapotu a úzke horizontálne svetlomety podobne ako britský zástupca luxusných SUV. Má taktiež aj výraznejšie európsky dizajn a pokiaľ by vám to nikto nepovedal, pravdepodobne by vás ani nenapadlo, že ide o vozidlo čínskeho koncernu Chery.

Jaecoo 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Tým si dizajnéri splnili svoju domácu úlohu a vytvorili vozidlo špeciálne orientované na európsky trh, hoci nie je tak úplne pravda, že toto vozidlo sa v Číne nepredáva. Na domácom trhu ho nájdete pod označením Chery Tansuo 06, aj keď zopár odlišností na karosérii by sme predsa len našli.

Jaecoo 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Európsky hit

Jaecoo je však jedným z najúspešnejších čínskych automobilov a na európskych trhoch sa etabloval mimoriadne rýchlo. Len za posledné dni obleteli európske motoristické médiá informácie o tom, že Jaecoo 7 dosiahol v októbri v Spojenom kráľovstve vyšší predaj ako Nissan Qashqai a veľkému záujmu zákazníkov sa teší aj v Česku. Aj keď to na fotografiách alebo na videu tak nespôsobí, Jaecoo 7 nie je mohutné auto, ale ide o zástupcu kompaktných SUV a rozmermi má veľmi blízko napríklad k modelom Hyundai Tucson alebo Kia Sportage. Ak by sme sa mali vrátiť k vozidlám značky Range Rover, takže Jaecoo 7 je síce o 20 cm dlhší ako Evoque, ale rázvorom osí kolies na úrovni 2670 mm sú obe vozidlá veľmi podobné.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pod kapotou sa môže nachádzať benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra alebo plug-in hybridná pohonná sústava využívajúca spaľovací motor s objemom 1,5 litra. My sme testovali verziu so spaľovacím motorom a pohonom všetkých kolies, zvoliť si však môžete aj variant s náhonom len na predné kolesá. Pohonná jednotka pochádza z vlastného vývoja koncernu Chery, ktorý na nej spolupracoval s rakúskou inžinierskou spoločnosťou AVL. Agregát dosahuje najvyšší výkon 108 kW a maximálny krútiaci moment 290 Nm. Kombinuje sa výhradne so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

motor Jaecoo 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jazdné vlastnosti a spotreba

Pohon vozidla je nastavený tak, aby bol efektívny najmä v bežnej premávke, no zároveň aby v prípade potreby dostal posádku aj na horšie dostupné miesta. Podobne ako v prípade vozidiel vybavených systémom Haldex Jaecoo 7 nie je permanentnou štvorkolkou, ale prevodovka prenáša krútiaci moment primárne na prednú nápravu. V prípade voľby terénneho režimu alebo pri strate trakcie predných kolies sa do hry zapojí aj zadná náprava prostredníctvom elektronicky riadenej viaclamelovej spojky, pričom na zadnú nápravu dokáže preniesť maximálne 50 % krútiaceho momentu.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Jazdných režimov pre pohon 4×4 tu je hneď niekoľko: sneh, blato, piesok a terén. Bežné jazdné režimy sú klasické tri – Eco, Normal a Sport. Čo nás však privádzalo do zúrivosti, bola skutočnosť, že vozidlo pri každom naštartovaní automaticky prepne do režimu Eco. Odozva pedálov aj riadenia je oveľa prirodzenejšia v režime Normal, no ten si treba vždy manuálne zvoliť veľkým okrúhlym ovládačom na stredovom tuneli.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Čo sa týka odhlučnenia interiéru počas jazdy, najviac hluku preniká do kabíny od motora. Vozidlo sme na test prevzali v čase, keď mal motor najazdených len 350 kilometrov, ale okrem toho, že jeho prejav bol hrubší, nepríjemne nás prekvapil vysokou spotrebou v meste. Tam sme sa aj pri opatrnejšej jazde pohybovali na úrovni 10-11 litrov, čo je skutočne veľa. V kontexte prevádzkových nákladov dáva oveľa väčší zmysel plug-in hybridný pohon, s ktorým sme v mestskej prevádzke dosiahli s vybitou batériou spotrebu 5,7 l/100 km. Oveľa prijateľnejšie spotreby sme zaznamenali na okreskách (7,3 l/100 km) a na diaľnici (9 l/100 km).

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Interiér a variabilita

Jaecoo 7 je postavené na podvozku využívajúceho vpredu nápravu typu MacPherson. Vzadu je viacprvkové zavesenie, štandardom sú 19-palcové kolesá. Podvozok výborne filtruje nerovnosti a aj zadná náprava v porovnaní s modelom Omoda 5 funguje oveľa lepšie. Batožinový priestor má základný objem 584 litrov a pri otváraní veka batožinového priestoru si nejde nevšimnúť pekný a estetický detail – zapustený stierač pod strešným spojlerom. Zadné sedadlá majú typickú nevýhodu čínskych vozidiel – nedajú sa sklápať z kufra a sú delene v pomere 60:40. Nenájdete tu tak žiadny otvor na dlhé úzke predmety, napríklad lyže. Na druhú stranu pod sklopení operadiel vám vznikne takmer rovná plocha. Dvojité dno kufra ukrýva dojazdové rezervné koleso.

zadné sedadlá Jaecoo 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pracovisko vodiča je vyslovene príjemné a cítiť tu európsky nádych. Jaecoo 7 má na palubnej doske integrovaný vertikálny displej, s ktorým však nie je možné manipulovať ani ho otáčať ako napríklad vo vozidlách značky BYD. Spracovanie a kvalita materiálov je napriek zaujímavej cenovke na vysokej úrovni. To isté platí aj o výbave – sedadlá sú vyhrievané aj ventilované, vyhrievaný je aj volant i čelné sklo a klimatizácie má funkciu ionizácie vzduchu. Dostatočný priestor sme našli aj na zadných sedadlách, kde nás takisto potešilo materiálové spracovanie či ľahko prístupné úchyty Isofix.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ceny

Jaecoo 7 s pohonom predných kolies začína na akciových 30 400 eurách. Verzia s pohonom 4×4 stojí 34 200 € s okrem pripájateľného pohonu zadných kolies dostanete aj ventilované predné sedadlá, otvárateľnú panoramatickú strechu, head-up displej, audiosystém Sony s 8 reproduktormi či vyhrievané predné sklo s vyhrievaním ostrekovačov. Plug-in hybrid potom stojí 36 900 €, resp. 39 900 € za vyššiu výbavu.

volič automatickej prevodovky Jaecoo 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Zhrnutie

Jaecoo 7 je dôkazom toho, ako rýchlo dokážu čínske automobilky pochopiť a naplniť európske očakávania. Aj keď dizajnom pripomína luxusné britské SUV, nie je iba lacnejšou imitáciou. Stojí na solídnom technickom základe, ponúka kvalitne spracovaný interiér, bohatú výbavu a podvozok, ktorý si poradí s rozbitými cestami aj ľahkým terénom. Prítomnosť viacerých jazdných režimov a pripojiteľného pohonu 4×4 robí z modelu univerzálny rodinný automobil. Pri spaľovacej verzii však treba počítať s vyššou hlučnosťou motora a najmä s výrazne nadpriemernou spotrebou v meste. V tomto kontexte dáva väčší zmysel plug-in hybrid, ktorý je citeľne efektívnejší. Odhliadnuc od spotreby a prihliadnuc k cene, ktorá je v porovnaní s konkurenciou výrazne priaznivejšia, vôbec sa nečudujeme, že modelu sa na mnohých európskych trhoch darí. Snáď nebude tajomstvom, že oslovuje najmä ženy a v tomto kontexte sa mu vizuálna príbuznosť s modelmi Range Rover určite hodí.

Podrobnejšie sme sa vozidlu venovali vo videorecenzii.

Jaecoo 7 je čínske SUV s európskym dizajnom a cenou o polovicu nižšou ako Range Rover

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!