Domov TESTY Nové vozidlá Dizajn z pera tvorcu Rolls-Royce a miesta habadej za 34 000 €....

Dizajn z pera tvorcu Rolls-Royce a miesta habadej za 34 000 €. Toto SUV môže prilákať masy

Po elektromobile EHS 7 a manažérskom sedane H5 sme mali možnosť vyskúšať SUV Hongqi HS3, ktoré konkuruje vozidlám ako napríklad Toyota RAV4 alebo Volkswagen Tiguan. 

TEST Hongqi HS3 | SUV, ktoré v očiach Slovákov pochová Volkswagen

Dĺžka 4,6 metra, rázvor 2,7 metra, šírka 1,9 metra a výška 1,6 metra radia Hongqi HS3 medzi plnohodnotné kompaktné SUV s ambíciou pôsobiť prémiovejším dojmom. A práve dizajn je tým prvým dôkazom.

Hongqi HS3 zaujme na prvý pohľad. Predná maska, inšpirovaná tvorbou bývalého šéfa dizajnu Rolls-Royce, pôsobí majestátne, no nejde o lacnú kópiu. Dizajn má vlastný charakter, rovnako ako výrazná červená línia na kapote, ktorá je charakteristickým prvkom značky Hongqi. Full-LED svetlomety svietia solídne, aj keď nedosahujú úroveň európskych prémiových výrobcov, čo je trend typický aj pre iné čínske značky. Profil vozidla zaujme príplatkovou metalickou farbou (jediný prvok extra výbavy) a sériovými 19-palcovými diskami, ktoré zvládajú aj slovenské cesty. Prémiový dojem umocňujú kobercované podbehy vpredu aj vzadu – detail, ktorý v tejto cenovej kategórii bežne nevidíme.

Hongqi HS3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Praktické prekvapenia aj zvláštnosti

Zadná časť pôsobí moderne a netradične najmä vďaka svetlometom so svojským svetelným podpisom. Na karosérii nájdeme aj dizajnový podpis značky v rodnom jazyku. Kuriozitou je spôsob otvárania kufra – nenájdete tu tlačidlo ani na veku, ani pod ním. Dvere batožinového priestoru otvoríte len cez kľúč alebo spínač v kabíne. Kufor má objem 436 litrov, je prakticky tvarovaný a ponúka bočné priehradky a dvojité dno. Po sklopení zadných sedadiel vzniká rovná plocha s objemom viac než 1400 litrov.

Hongqi HS3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Kabína je miestom, kde Hongqi HS3 príjemne prekvapuje. Sedadlá sú veľmi dobre tvarované. Vodič má elektrické ovládanie v šiestich smeroch a cestovanie na dlhšie trasy je skutočne komfortné. Spolujazdec síce nemá výškové nastavenie sedadla, no priestor v kabíne je dostatočný. Výborné je aj riešenie výhľadu – malé priezory pri A-stĺpiku a posunuté spätné zrkadlá zlepšujú manévrovanie v meste. Interiér ponúka množstvo odkladacích priestorov a držiaky nápojov so silnou aretáciou, takže fľašu otvoríte aj jednou rukou. Volant je jednoduchý, prehľadný a praktický.

Hongqi HS3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Stredový displej je elegantne zakomponovaný do palubovky a doplnený o červený akcent nad reproduktorom. Jeho potenciál však zatiaľ brzdí absencia zrkadlenia Android Auto, resp. Apple CarPlay a vstavanej navigácie. Podľa výrobcu majú tieto funkcie prísť v nasledujúcej aktualizácii. Naopak, príjemným detailom sú dva odkladacie priečinky na telefóny a dvojica USB portov (A aj C). Napriek panoramatickému oknu poskytuje druhý rad sedadiel dostatok miesta aj pre osoby s výškou 190 cm. Zadné sedadlá ponúkajú pohodlný posed, ISOFIX je ľahko prístupný a nechýba stredová lakťová opierka. Vyšší stredový tunel naznačuje, že v Číne existuje verzia s pohonom všetkých kolies.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Obratnosť, komfort a prekvapivá vyspelosť podvozka

Prvé kilometre v meste nás presvedčili, že Hongqi HS3 je prekvapivo obratné vozidlo. Malé bočné okienka a výborný výhľad prispievajú k istote za volantom. Podvozok stojí na kombinácii zavesenia typu MacPherson vpredu a viacprvkovej nápravy vzadu. Vďaka širokému použitiu hliníka pôsobí podvozok ľahko, pevne a veľmi dobre filtruje nerovnosti. Za túto cenu ide o výrazne nadpriemerný jazdný komfort. Polstrované podbehy eliminujú hluk kamienkov a posilňujú prémiový dojem.

Hongqi HS3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Pod kapotou pracuje 1,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 115 kW. Dynamika je primeraná, no HS3 nie je športovým autom a ani sa naň nehrá. Je určené skôr pre pokojných vodičov či rodiny, ktoré preferujú pohodovú jazdu. Sedemstupňová dvojspojková prevodovka (DCT) funguje v bežnom režime dobre, no pri prudkej akcelerácii zbytočne vytáča motor a pôsobí ako CVT. V športovom režime sa jej správanie citeľne zlepší. Na 150 km trase sme namerali spotrebu 8,6 l/100 km, pričom išlo o takmer nové vozidlo. V ustálenom režime očakávame reálnych 8 litrov.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hongqi HS3 ponúka kompletnú sadu moderných asistentov. Niektoré z nich sú však prehnane citlivé a reagujú prirýchlo aj v menej vážnych situáciách. Ide o softvérovú záležitosť, ktorú môže výrobca spätne upraviť. Zaujímavá je aj reakcia okolia – keďže Hongqi je na Slovensku novinkou, vozidlo púta pozornosť. Oslovuje ľudí svojím netradičným dizajnom a mnohí sa zaujímali, o akú značku ide.

Hongqi HS3
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Veľa auta za rozumné peniaze

Základná cena Hongqi HS3 je 36 900 €, no aktuálne sa predáva so zľavou až 3 000 eur, takže vozidlo je dostupné už za 33 900 €. Za túto sumu dostáva zákazník prakticky kompletnú výbavu. Neexistujú žiadne drahé balíčky ani príplatky, jedinou voliteľnou položkou je metalická farba za 790 €. Hongqi HS3 síce nie je bez chýb, no celkovo prináša veľmi atraktívny pomer hodnoty a ceny. Vzhľadom na ponúkané prvky, jazdný komfort a originalitu určite stojí za zváženie pre rodiny, ktoré hľadajú niečo iné ako zaužívané značky.

TEST Hongqi HS3 | SUV, ktoré v očiach Slovákov pochová Volkswagen

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!