Domov AUTOSALÓN ŽENEVA Autosalón Ženeva: Škoda Octavia RS iV – dynamika zo zásuvky

Autosalón Ženeva: Škoda Octavia RS iV – dynamika zo zásuvky

Tak ako bolo avizované už pred niekoľkými týždňami, Škoda dnes oficiálne predstavila prvú plug-in hybridnú verziu Octavie RS iV. Okrem toho uviedla model Octavia s novými motorizáciami, ktoré sa do predaju dostanú už v priebehu tohto roka. Každopádne, najzaujímavejším modelom dnešnej online prezentácie je nepochybne verzia RS iV.

“Modelom OCTAVIA RS iV otvárame novú kapitolu v príbehu úspechu našich modelov RS. Po prvý raz dostáva náš špičkový športový model pohon plug-in hybridný pohon. Prináša novému modelu OCTAVIA RS iV zvýšenie výkonnosti v kombinácii s redukciou spotreby paliva a emisií CO2.”, povedal Christian Strube, člen predstavenstva ŠKODA pre technický vývoj.

Octavia RS iV chce vo svojej novej generácii zapôsobiť na zákazníkov, ktorým v aktuálnej ponuke chýbala hybridná verzia. Osobne sa priznám, že medzi takých patrím, nakoľko výkon silných agregátov nevyužijete vždy. Podobný názor som vyslovil aj v recenzii na 3. generáciu modelu Octavia RS. Novinka sa už na prvý pohľad výrazne odlišuje od sériovej Octavie. Je to najmä vďaka použitiu agresívnejšieho bodykitu, ktorý prináša viaceré dynamické doplnky. Octavia RS iV má zatmavené svetlomety, čierne disky kolies, ktoré na želanie môžu mať priemer až 19 palcov. V temných farbách sa nesie aj maska chladiča, nápis ŠKODA na piatych dverách, aeroflaps, difúzor v zadnom nárazníku a rámy okien. Prevedenie kombi potom prináša zadný spojler vo farbách karosérie.

V interiéri sa podobne ako v exteriéri myslelo hlavne na dynamiku. Vidíme tu opäť výrazné zastúpenie čiernej farby, ktorá sa už stala akýmsi symbolom modelov RS. Predné sedadlá môžu byť na želanie ergonomické a potiahnuté kombináciou alcantary a kože. Trojramenný multifunkčný volant nesie emblém RS a nájdeme na ňom samozrejme aj páčky na volenie rýchlostných stupňov prevodovky. Ďalším charakteristickým prvkom je kontrastné prešívanie červenou, ktorá bude dokonalým zladením s červeným ambientným podsvietením.

RS zo zásuvky

Najpodstatnejšia novinka sa však ukrýva pod kapotou. Už dávnejšie bolo známe, že Octavia RS iV dostane hybridnú sústavu s celkovým výkonom 180 kW. Tá pozostáva z 1,4-litrového TSI s výkonom 110 kW a elektromotoru s výkonom 85 kW. Krútiaci moment tejto sústavy je 400 Nm, ktorý na kolesa prevedie 6-stupňová prevodovka DSG. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je na úrovni 7,3 sekundy a maximálna rýchlosť činí 225 km/h. Ako som uviedol už v minulom článku, Octavia RS iV nebude len silná ale aj ekologická. Vďaka hybridnému pohonu bude mať emisie CO2 na hodnote len 30 gramov na kilometer. Táto hodnota bude dosiahnutá aj preto, že Octavia RS iV bude schopná čisto elektrickej jazdy. 13 kWh akumulátor zabezpečí až 60 kilometrový dojazd bez emisií. Hodnota dojazdu bola dosiahnutá vďaka meraniu v cykle WLTP.

TEST Škoda Octavia RS – dosluhujúca, no stále výborná

Zdroj: Škoda

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAutosalón Ženeva 2020: BMW i4 odhalené online v celej svojej kráse
Nasledujúci článokModernizovaná Trieda E – sedem plug-in hybridov a skutočný hi-tech
Som študentom Fakulty Elektrotechniky a Informatiky STU. Vo svojom voľnom čase sa venujem najmä technologickým novinkám z oblasti IT a autonómnych technológií. Sledovanie noviniek a pokrokov v automobilizme patrí medzi moje najväčšie koníčky. Najviac častu trávim sledovaním koncernu VW a taktiež elektromobilitou a vecami s ňou spojenými.