Domov SPRÁVY News Štvorvalec v najkrajšom balení, prichádza Mercedes-AMG GT 43

Štvorvalec v najkrajšom balení, prichádza Mercedes-AMG GT 43

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG rozširuje portfólio nového kupé o verziu GT 43 s ľahkým štvorvalcovým motorom uloženým vpredu a pohonom zadných kolies.

2,0-litrový turbomotor AMG poskytuje výkon 310 kW (421 k) pri 6750 ot./min. a maximálny krútiaci moment 500 Nm v rozsahu 3250 až 5000 ot./min. Rovnako ako SL používa špeciálne elektrické turbodúchadlo založené na báze technológie z F1. Je poháňané 48-voltovým palubným elektrickým systémom, ktorý napája aj remeňový štartovací generátor. To krátkodobo poskytne dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 k). AMG GT 43 zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 280 km/h. Krútiaci moment na zadné kolesá prenáša 9-stupňová automatická prevodovka.

Mercedes-AMG GT 43
Foto: Mercedes-AMG
Podvozok

AMG GT 43 je štandardne vybavené oceľovým odpružením AMG s obzvlášť výkonnými hliníkovými tlmičmi a ľahkými vinutými pružinami. Zvláštnosťou je viacprvková predná náprava s piatimi článkami, ktoré sú umiestnené úplne v ráfiku. To výrazne zlepšuje kinematiku. 5-prvková priestorová konštrukcia vedie aj kolesá na zadnej náprave. Aby sa znížila neodpružená hmotnosť, všetky ramená zavesenia kolies, čapy riadenia a nosiče kolies na prednej a zadnej náprave sú vyrobené z kovaného hliníka.

Foto: Mercedes-AMG

Vysoký odklon a tuhosť rozchodu umožňujú dosahovať nielen vysoké rýchlosti v zákrutách, ale tiež poskytujú vodičovi optimálny kontakt s vozovkou. Prejavuje sa to vo výbornej priečnej dynamike a jazdnej stabilite pri vysokých rýchlostiach, ako aj v reakcii na vonkajšie vplyvy, akými sú bočný vietor, nerovnosti či zmeny koeficientu trenia.

Mercedes-AMG GT 43 profil
Foto: Mercedes-AMG

Ľahké vinuté pružiny znižujú hmotnosť podvozku bez zníženia výkonu. Počas výrobného procesu je pružinová podložka prilepená k pružine. Toto pevné spojenie zabraňuje opotrebovaniu spôsobenému nečistotami, ako je piesok, počas životnosti vozidla. Pružina počas svojho životného cyklu nekoroduje a maximálne zaťaženie komponentov sa dá zvýšiť s menšou hmotnosťou. To ušetrí približne 0,2 kilogramu na pružinu.

Foto: Mercedes-AMG
Adaptívne tlmenie aj riadenie zadnej nápravy

Najnovšia generácia adaptívneho tlmenia AMG RIDE CONTROL je k dispozícii ako voliteľná výbava. Riadiaca jednotka podvozku využíva analýzu údajov na prispôsobenie tlmiacej sily pre každé koleso aktuálnej situácii v priebehu niekoľko milisekúnd. Vodič si môže predvoliť základné nastavenie pomocou jazdných programov. Na prednej náprave sú namontované vnútorne odvetrávané a perforované brzdové kotúče s rozmermi 390 x 36 mm so šesťpiestikovými pevnými strmeňmi, na zadnej náprave s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestikovými plávajúcimi strmeňmi. Systém zaujme krátkou brzdnou dráhou, citlivým správaním odozvy a v neposlednom rade vysokou stabilitou a životnosťou aj pri extrémnom zaťažení.

Mercedes-AMG GT 43 interiér
Foto: Mercedes-AMG

Na želanie môže byť Mercedes-AMG GT 43 vybavený aktívnym riadením zadnej nápravy. V závislosti od rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú buď v opačnom smere (do 100 km/h) alebo v rovnakom smere (viac ako 100 km/h) ako predné kolesá. Systém teda umožňuje agilné aj stabilné jazdné správanie. Prevod riadenia predných kolies je priamočiarejší, čo znamená, že vozidlo možno ľahšie riadiť na limite s menšou námahou na riadenie.

Mercedes-AMG GT 43 sedadlá
Foto: Mercedes-AMG

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mercedes-AMG
Predchádzajúci článokDefinícia výkonu a luxusu. Brabus 930 S má všetko
Nasledujúci článokAudi opäť zmení označenia svojich modelov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.