Domov SPRÁVY Elektromobilita Mazda 6e sa už dá objednať, cenou príjemne prekvapí

Mazda 6e sa už dá objednať, cenou príjemne prekvapí

Mazda6e
Foto: Mazda

Na túto novinku sme čakali dlhé roky. Konečne sme sa dočkali až na januárovom autosalóne v Bruseli. Práve tu sa odhalila nová generácia Mazdy 6 v sériovej podobe. Jej názov je Mazda 6e a je plne elektrická. 

Dizajn doslova berie dych. Či už predná podsvietená maska, elegantná a dynamická bočná línia, alebo netradične tvarovaná zadná časť. Mazda 6e predstavuje ďalšiu evolúciu filozofie dizajnu Mazdy “Kodo: Duša pohybu”. Hladké, plynulé línie a výrazné prvky dodávajú vozidlu silný, ale rafinovaný vzhľad. Nízka línia strechy a silueta kupé ponúkajú športový vzhľad pri zachovaní funkčnosti liftbacku. Áno, novinka je o niečo praktickejšia, Mazda zaobalila šestku  do karosérie liftback namiesto sedanu. Medzi výrazné dizajnové detaily vozidla patrí výrazný svetelný podpis, bezrámové dvere a vysúvateľné kľučky dverí. Zadné svetlá si zachovávajú tradičná kruhový tvar, tak ako to poznáme z aktuálnych modelov Mazdy. Na dverách batožinového priestoru sa nachádza aktívne zadné krídlo, ktoré sa vysúva buď manuálne alebo automaticky po prekročení rýchlosti 90 km/h. Vonkajšie rozmery sú 4 921 x 1 890 x 1 485 mm. Rázvor osí kolies je dlhý 2 895 mm.

Mazda 6e
Foto: Mazda

Európska Mazda 6e vychádza z modelu Mazda EZ-6 predávaným v Číne ako elektromobil (EV) alebo elektromobil s predĺženým dojazdom (REV). Jej uvedenie na európske cesty bolo celkom komplikované. Súčasná, tretia generácia modelu Mazda 6 je na trhu už od roku 2012. V priebehu rokov prechádzal automobil niekoľkými modernizáciami, ale plnohodnotná nová generácia bola v nedohľadne. Očakávalo sa, že nová Mazda 6 by mala vzniknúť na novej podvozkovej platforme s pohonom zadných kolies a používať benzínové aj naftové šesťvalce.

Mazda 6e
Foto: Mazda

Vývoj tohto modelu však bol zastavený v roku 2022, pretože na kľúčových trhoch záujem zákazníkov o klasické sedany klesal. Namiesto tohto sa Mazda sústredila na vývoj nových crossoverov, ktoré mali lepší trhový potenciál. Prišla však príležitosť spolupráce s čínskou automobilkou. Mazda EZ-6 je tak prerobený model Deepal L07 od značky Changan. Európska Mazda 6e vychádza z modelu EZ-6, avšak v ponuke má zatiaľ výhradne čisto elektrický pohon.

Mazda 6e
Foto: Mazda

Prémiové materiály

Interiér je inšpirovaný japonským konceptom “ma“. Ten kladie dôraz na jednoduchosť a otvorený priestor. Obrovské panoramatické strešné okno tiahnuce sa až nad hlavy zadných cestujúcich prináša do kabíny prirodzené svetlo. Prémiové materiály vytvárajú pokojnú a sústredenú atmosféru. Stačí sa pozrieť na prístrojovú dosku pokrytú brúsenou kožou. Keďže Mazda 6e vychádza z čínskeho vozidla, príliš neprekvapí úplná absencia fyzických tlačidiel na palubnej doske. Tú v podstate tvorí len veľká obrazovka a ventilačné otvory.

Mazda 6e
Foto: Mazda

Široký stredový panel, ktorá je v podstate predĺženou lakťovou opierkou, oddeľuje vodiča a spolujazdca. Na stredovom tuneli sa nachádzajú držiaky na nápoje a podložky na nabíjanie mobilných telefónov. Zadní pasažieri majú k dispozícii vlastné ovládanie klimatizácie v podobe displeja a dotykových tlačidiel. Batožinový priestor má celkovo 400 litrov, pričom sa delí na 330 litrov v tradičnom batožinovom priestore za zadnými sedadlami a 70 litrov pod prednou kapotou. Volant je dvojramenný a na jeho stĺpiku je umiestnený systém na sledovanie bdelosti vodiča.

Mazda6e
Foto: Mazda

Dva displeje + head-up

Kokpit je zameraný na vodiča tak, ako sme pri Mazde zvyknutí. Je vybavený prispôsobiteľným 14,6-palcovým dotykovým displejom a 10,2-palcovým displejom pred vodičom. K tomu sa pridáva aj 50-palcový head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý premieta kľúčové informácie, ako je navigácia a rýchlosť, priamo do zorného poľa vodiča. Pokročilé ovládanie hlasom a gestami zjednodušuje interakciu s funkciami, ako sú klimatizácia, navigácia a mediálne systémy. Cestujúci si môžu vychutnať vysokokvalitný zvuk prostredníctvom systému SonyPRO so 14 reproduktormi (takže Bose je už minulosťou).

Mazda 6e
Foto: Mazda

Ceny a výbava

Nie je celkom jasné, či bude šestka aj v spaľovacej verzii. Elektrická Mazda 6e ponúka dve možnosti pohonu, ktoré zodpovedajú rôznym jazdným preferenciám. Mazda 6e je vybavená 68,8 kWh batériou poskytujúcou dojazd 479 km. Pri nabíjaní jednosmerným prúdom s výkonom 200 kW sa nabije z 10 % na 80 % len za 22 minút a 235 km dojazdu je možné pridať za 15 minút. Elektromotor poskytuje výkon 190 kW (258 k). Tento variant je na Slovensku v predaji od 44 590 € s DPH vo výbave Takumi.

Za Takumi Plus (rozdiel spočíva v čalúnení sedadiel kombináciou kože Nappa Tan a semišu s čiernym stropom, Takumi obsahuje len čalúnenie sedadiel z umelej kože) je potrebné zaplatiť 46 540 €. Pre tých, ktorí uprednostňujú nepretržitú jazdu na dlhé vzdialenosti, 80 kWh batéria verzie Long Range umožňuje dojazd až 552 km a jeho elektromotor poskytuje výkon 180 kW (245 k). Long Range s výbavou Takumi stojí 46 190 € a s Takumi Plus 48 140 €.

Na výber je 8 farieb karosérie. Typická červená Soul Red Crystal je za príplatok 1 050 €. Štandardom sú 19-palcové hliníkové kolesá, väčšie za príplatok ani nie sú dostupné. Všetky ostatné prvky výbave sú už zahrnuté v štandarde. Z tých najdôležitejších menujme aspoň 360-stupňový parkovací systém, panoramatické strešné okno, elektricky otvárateľné dvere batožinového priestoru, vyhrievané a ventilované predné sedadlá, audiosystém Sony so 14 reproduktormi alebo tepelné čerpadlo.

Mazda6e
Foto: Mazda

Batérie

Obe konfigurácie poskytujú krútiaci moment 320 Nm, zaisťujú plynulé zrýchlenie a výkon pohonu zadných kolies. Na prednej náprave sa nachádzajú vzpery typu MacPherson a vzadu je viacprvková náprava s nezávislým odpružením. Mazda 6e zrýchli z 0 na 100 km/h za menej ako 8 sekúnd a maximálnu rýchlosť má 175 km/h. Mazda 6e Long Range však disponuje NMC batériou (štandardná verzia LFP) s nižším maximálnym nabíjacím výkonom na úrovni len 95 kW.

Foto: Mazda

Vysoká úroveň bezpečnosti

Bezpečnosť je v Mazde prioritou. Deväť airbagov chráni cestujúcich a pokročilý asistenčný systém jazdy Mazda s autonómnym núdzovým brzdením, varovaním pred opustením jazdného pruhu, rozpoznávaním dopravných značiek a mnohými ďalšími funkciami pomáha vodičom vyhnúť sa potenciálnym nebezpečenstvám. Nový systém monitorovania obsadenosti využíva interiérovú kameru na detekciu detí na zadných sedadlách a ich premietanie na stredový displej.

Introducing the all-new Mazda6e

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Mazda
Predchádzajúci článokUzávera diaľnice D1 poriadne obmedzí vodičov, obchádzka povedie úplne inde
Nasledujúci článokNový diaľničný obchvat R3 čelil problémom, teraz sa všetko zmenilo
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.