Domov SPRÁVY News Mazda CX-80 oficiálne: šesťvalec a 7 sedadiel

Mazda CX-80 oficiálne: šesťvalec a 7 sedadiel

Foto: Mazda

Čakali ste na Mazdu, ktorá bude mať konečne dostatok priestoru pre 7 osôb, psa aj batožinu? Po uvedení modelu CX-60 je úplne nová Mazda CX-80 druhým z dvoch nových modelov pre Európu. S tromi radmi sedadiel je to najpriestrannejšie auto európskej Mazdy. Pohodlná, všestranná a vyrobená v Japonsku, úplne nová Mazda CX-80 kombinuje progresívny japonský dizajn, moderné technológie a flexibilitu. 

Zatiaľ čo exteriér modelu CX-60 vyjadruje húževnatosť a robustnosť stredne veľkého SUV, rovnako ako aj eleganciu jazyka Kodo, CX-80 mieri vyššie. Ak si všimnete, nový model sa často porovnáva so svojim menším súrodencom. Dizajnový prístup,
ktorý by sa dal opísať ako architektonický, vyjadruje pokoj a bohatstvo, jasne zdôrazňuje priestor prémiovej kvality trojradového usporiadania sedadiel pri zachovaní elegancie typickej pre každé SUV Mazda.

Impozantná tvár a dlhý nos modelu CX-80 zvýrazňujú architektúru s motorom vpredu a pohonom zadných kolies. Jeho dynamická mriežka chladiča a dizajn svetlometov ho okamžite identifikujú ako najnovšiu vlajkovú loď modelového radu Mazda. Zo zadnej strany je šírka CX-80 posilnená absenciou výfukového potrubia. To je skryté za nárazníkom pre čistejší a elegantnejší vzhľad. Rovnako ako v prípade modelu CX-60, podpis zadného osvetlenia má dizajn v tvare písmena L, ktorý zodpovedá dizajnu predného svetla. Široko rozšírený postupný horizontálny štýl vytvárajúci svetelný podpis je vhodný pre vozidlo prémiovej triedy.

Mazda CX-80
Foto: Mazda
Takmer prémia

Pri Mazde sme si už zvykli, že spracovanie je plné výnimočných materiálov a prináša luxusný podtón. Stredová konzola má mohutný tvar, ktorý prechádza priestorom spredu dozadu a vyjadruje pevnosť konštrukcie a prítomnosť usporiadania hnacieho ústrojenstva pod ňou s osemstupňovým automatom pozdĺžne uloženým motorom. Zadná časť konzoly je vybavená USB portami a ovládačmi vyhrievania zadných sedadiel. Konzola zadných sedadiel sa vyvinula do integrovanejšieho tvaru a pridalo sa k nej kovové obloženie, ktoré zodpovedá prednej konzole a obloženiu dverí.

Mazda CX-80
Foto: Mazda
Slušné rozmery, slušný vnútorný priestor

Navrhnuté s ohľadom na ľahké manévrovanie pri každodennej jazde a parkovaní, no napriek tomu veľké, také je toto vozidlo už na prvý pohľad. Mazda CX-80 je 4 995 mm dlhá, 1 890 mm široká, 1 710 mm vysoká a rázvor má 3 120 mm. Je o 250 mm dlhšia a o 24 mm vyššia ako CX-60, má o 250 mm dlhší rázvor a má polomer otáčania 5,8 metra. Pri vysunutí sedadiel v treťom rade je kapacita batožinového priestoru vrátane úložného priestoru pod podlahou 258 litrov. Priestor sa zväčší na 687 litrov pri zloženom treťom rade, na 1 221 litrov pri sklopenom druhom rade naplocho. Výškový rozdiel medzi podlahou nákladného priestoru a prahom dverí batožinového priestoru bol minimalizovaný pre jednoduchšie nakladanie a nerovnosti v stenách boli odstránené, aby sa ponúkol čistejší tvar nákladného priestoru.

Úplne nová Mazda CX-80 môže byť na želanie vybavená aj elektricky ovládanými dverami batožinového priestoru. Dvere batožinového priestoru, aktivované snímačom pod zadným nárazníkom, môžu používatelia ovládať pohybom nohy.

Mazda CX-80
Foto: Mazda
Dve pohonné jednotky

PHEV s 2,5-litrovým štvorvalcom e-Skyactiv G s technológiou elektrifikácie a radový šesťvalec s objemom 3,3 litra e-Skyactiv D, ktorý obsahuje M Hybrid Boost, 48V mild-hybridný systém Mazdy. PHEV kombinuje Skyactiv-G 2.5, 129 kW elektromotor a 355 V, 17,8 kWh vysokokapacitná lítium-iónová batéria. Benzínový motor vyvinie maximálny výkon 141 kW pri 6000 ot./min a krútiaci moment 261 Nm. Elektromotor poskytuje výkon 129 kW a krútiaci moment 270 Nm už od nulových otáčok. Elektrický dojazd je slušných 60 kilometrov.

A čo nafta? Tá je podporená mild-hybridným systémom. Ponúka ešte lepšiu úsporu paliva a zlepšený ekologický výkon vďaka použitiu elektromotora v rozsahu nízkej záťaže (voľnobežné až nízke otáčky), kde spaľovacie motory nie sú príliš účinné. Ide o radový šesťvalec e-Skyactiv D s objemom 3 283 cm3, elektrickým priamym vstrekovaním a výkonom 254 koní. Agregát je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.

 

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOpravia významný cestný most na strednom Slovensku
Nasledujúci článokNatlačení ako sardinky? Ukázali 4,4-metrové auto so 7 sedadlami