Šéf Jaguaru Rawdon Glover v rozhovore pre Autocar povedal ďalšie informácie o pripravovanom elektrickom štvordverovom GT. Okrem iného uviedol, že nová platforma značky nemôže podporovať benzínové ani hybridné pohonné jednotky, iba elektrické.
Spomeňme si napríklad na veľké plány koncernu Stellantis vyrábať len čisto elektrické automobily postavené na nových platformách STLA. Realita trhu však ukázala, že dopyt po elektromobiloch nebude až tak veľký, takže hoci bola ich nová platforma vyvíjaná primárne pre elektrické vozidlá, stále je do nich možné zakomponovať mild-hybridné alebo plug-in hybridné pohonné jednotky. Teda motory využívajúce spaľovacie agregáty. Glover však magazínu Autocar prezradil, že nová platforma Jaguar Electric Architecture (JEA), na ktorej bude stáť celkom nový Jaguar vychádzajúci z konceptu Type 00, je vyvinutá len pre integráciu elektromotorov a batérií. Jednoducho, nie je možné ju použiť pre vozidlá so spaľovacími motormi – žiadne PHEV, REV ani nič podobné, nové modely značky Jaguar budú čisto elektrické.

Takisto sa postupne vynárajú špekulácie, ako sa bude nový model volať. Pokiaľ Jaguar nepríde s niečím iným, je dosť pravdepodobné, že zvolí názov I-type. “V roku 2021 sme sa rozhodli, že nám bude venovaná elektrická architektúra. Nie je tu príležitosť dať do toho V8 alebo niečo iné.” V roku 2021 veľa vecí vyzeralo inak a ostatné automobilky na realitu trhu pružne zareagovali. Jaguar tak neurobil.
Ohromujúci svojou rýchlosťou
Napriek tomu, že elektrický pohon sa špeciálne v segmente luxusných vozidiel zatiaľ nedokázal presadiť (napríklad Maserati len pred niekoľkými dňami odložilo uvedenie modelu MC20 Folgore pre “absolútny nezáujem”), Glover zostáva optimistický. “V priebehu nasledujúceho desaťročia sa veľa vecí zmení. EV bude pre nás tou správnou platformou. Pokrok v technológii a infraštruktúre prinesie veľký rozdiel,“ predpovedá.

Čo sa týka auta samotného, šéf Jaguaru povedal, že jazdil s najvýkonnejšou verziou I-type na testovacej dráhe rýchlosťou až 256 km/h. Jej výkon sa môže pohybovať okolo hranice 1 000 koní (Autocar udáva 986 k). “Bol ohromujúci svojou rýchlosťou, zrýchlením, výkonom, ale aj tým, ako dodal výkon so skutočným zmyslom pre charakter,” povedal Glover. Napriek obrovskému výkonu nebude I-type navrhnutý ako športové auto. Namiesto toho ho Glover vníma ako auto, v ktorom “môžete jazdiť s istotou vo vysokom tempe po dlhý čas a stále sa budete cítiť skvele.“

Na cestách v roku 2026
Glover tiež upresnil, že štvordverové GT bude zdieľať svoje elektromotory a batériu s ostatnými modelmi JLR. “Ekonomicky sa to nedá obísť,” pripustil. Je preto možné, že časť z techniky uvidíme už v pripravovanom modeli Range Rover EV. Dizajn bude podobný tomu, čo ukázal koncept Type 00. Samozrejme, sériový model dostane druhý pár dverí, keďže pôjde o 4-dverové GT. Proporcie, dlhá kapota, dizajn prednej masky alebo grafika horizontálnych línii zadných svetlometov známe z konceptu zostanú zachované aj v prípade sériového modelu. Otázne zatiaľ zostáva, že produkčné auto bude mať možnosť skryť palubné obrazovky do palubnej dosky podobne, ako to urobila štúdia.
Predstavenie produkčnej verzie by malo prebehnúť do konca tohto roka. Výroba bude zahájená v polovici roka 2026. Prvé autá sa dostanú na cesty v druhej polovici roka 2026. Neskôr bude nasledovať veľká elektrická limuzína a SUV. Žiadny z nových Jaguarov by pritom nemal stáť menej ako 120-tisíc eur.