Domov SPRÁVY Elektromobilita Čínsky gigant chce v Európe fabriku, priláka Slovensko ďalšiu automobilku?

Čínsky gigant chce v Európe fabriku, priláka Slovensko ďalšiu automobilku?

Foto: BYD

Dve nové továrne BYD pre Európu ešte nezačali vyrábať, ale čínska automobilka už uvažuje o treťom montážnom závode na automobily v regióne.

Prvá európska továreň spoločnosti v Szegede v Maďarsku by mala začať vyrábať tento rok. Automobilka stavia druhý závod pre európsky trh v tureckom Izmire. Šéfka BYD pre Európu, Stella Li, uviedla, že tieto dve továrne nemusia stačiť na splnenie ambicióznych plánov rastu automobilky. „Uvažujeme o treťom závode v Európe,“ povedala Li magazínu Automobilwoche na tlačovom podujatí v nemeckom Frankfurte. „Rozhodneme o tom za jeden a pol až dva roky.” Li nepovedala, kedy by sa mohol otvoriť tretí závod, ani kde to bude.

Foto: BYD

Vyhnú sa clám

Továrne BYD pomôžu automobilke kompenzovať vysoké clá Európskej únie na batériové elektrické vozidlá vyvážané z Číny. Čínsky dovoz BEV spoločnosti BYD podlieha 17-percentnému dodatočnému clu nad rámec existujúceho cla EÚ vo výške 10 percent. Li povedala, že maďarský závod ide podľa plánu a výrobu spustí na konci roka 2025. Očakáva sa, že turecký závod spustí výrobu v polovici roku 2026. Závod v Maďarsku bude mať ročnú kapacitu 150 000 vozidiel v prvej výrobnej fáze a potom 300 000 v druhej fáze, povedala Li. Turecký závod bude mať podobný objem výroby. Li ďalej oznámila, že BYD bude môcť vyvážať autá vyrobené v Turecku do Európy bez ciel. Podotkla tiež, že automobilka má „veľké očakávania od tureckého trhu“.

Foto: BYD

Veľké ambície

Najpredávanejším modelom BYD v Európe v roku 2025 je zatiaľ model Atto 3 s 13 655 kusmi, podľa Dataforce. Seal U bol číslom 2 s 11 678 predajmi, nasledoval Dolphin s 11 437 ks a Seal s 10 578 predanými vozidlami. V rozhovore pre nemecký časopis Capital v decembri Li povedala, že prvé dva modely vyrobené v Maďarsku budú Dolphin a Atto 3. Malý crossover Atto 2 a miniauto Seagull, ktoré sa v Európe predstaví v apríli, by mohli byť ďalšími modelmi vyrábanými v Európe, povedala Li pre magazín.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!