Domov MOTO Skúter s dušou endura? Honda X-ADV prekvapuje z každej strany

Skúter s dušou endura? Honda X-ADV prekvapuje z každej strany

Honda X-ADV
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Podvečerné slnko hádže dlhé tiene cez cestu, asfalt sa leskne ako sklo a v diaľke sa silueta stroja jemne vynára spod oranžového závoja. Prvý pohľad klame. Toto nie je obyčajný skúter. Ani čistokrvný adventure bike či hypermoderný crossover. Honda X-ADV si totiž už dávno našla svoje vlastné miesto mimo všetkých tradičných kategórií – a v roku 2025 túto pozíciu ešte viac upevnila.

Na prvý pohľad pôsobí mohutne. Ostré línie karosérie, kompaktné proporcie a dôraz na detaily dávajú zreteľne najavo, že toto je stroj, ktorý sa nebojí ísť proti prúdu. Dizajn X-ADV modelového roka 2025 prešiel jemnou evolúciou. Pribudli nové LED svetlá s výrazným podpisom. Úspornejšia silueta a vylepšené spracovanie pôsobia modernejšie a kompaktnejšie, no Honda X-ADV si stále zachováva svoj ikonický dobrodružný výraz.

Honda X-ADV
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Motor, ktorý nestratil charakter

V srdci nového X-ADV bije vylepšený dvojvalcový motor s objemom 745 cm³, ktorý teraz dosahuje výkon 58,6 k pri 6 750 ot./min. a 69 Nm pri 4 750 ot./min. Motor je naladený tak, aby poskytoval dostatok sily v celom spektre otáčok a zároveň si zachoval lineárny a predvídateľný nástup výkonu. Pre rok 2025 Honda mierne preladila reakciu na plyn, čo spôsobilo, že motor je pružnejší a ochotnejší reagovať na pokyny jazdca. Vibrácie ostali príjemne utlmené, no práve to decentné dunenie spod sedla a charakteristické vrčanie pri zrýchlení robí z jazdy zážitok, ktorý vám vykreslí úsmev pod prilbou.

Honda X-ADV
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

DCT – najväčšia zbraň aj najväčšia dilema

Honda aj v roku 2025 ostáva verná svojej unikátnej dvojspojkovej automatickej prevodovke, ktorá umožňuje plnoautomatické alebo sekvenčné manuálne radenie bez spojkovej páčky. Prepracovaný softvér ponúka rýchlejšie reakcie a jemnejšie preraďovanie. Treba uznať, že v drvivej väčšine situácií funguje excelentne. Čo ale prevodovke DCT rozhodne zostalo, a čo môže byť v niektorých situáciách potenciálne zradné, je schopnosť preradiť aj vo veľkom náklone. Automatika síce predvída situácie oveľa lepšie ako v minulosti, no fyziku neoklame. Stále sa môže stať, že pri svižnom prejazde apexu, v hlbokom náklone a s plným zaťažením prevodovka preradí na iný stupeň a jazdec pocíti jemný šok.

Honda X-ADV
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Nie je to nič dramatické, žiadna panika nie je na mieste. Honda X-ADV to zvláda hladko, ale v ostrých situáciách môže takáto nečakaná zmena zamiešať rozdané karty. Preto platí rovnaká rada ako pri predchádzajúcich generáciách: pri svižnej alebo športovej jazde prepnúť do manuálneho režimu. Mať radenie pod kontrolou vlastnými prstami je istota a zároveň väčší zážitok z jazdy. Honda síce DCT prevodovku neustále zdokonaľuje, no základná logika jej fungovania ostáva a treba sa s ňou naučiť žiť.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Podvozok, ktorý zvládne viac

Honda X-ADV je postavená na robustnom ráme z oceľových rúrok, ktorý spolupracuje s kvalitným odpružením. Vpredu sa nachádza 43 mm inverzná vidlica Showa s nastaviteľným predpätím a tlmením, zatiaľ čo vzadu pracuje monoshock so systémom Pro-Link. Zdvihy kolies (153 mm vpredu a 150 mm vzadu) síce nenaznačujú ambície na rally Dakar, ale na bežné poľné cesty, rozbité okresky a mestské prekážky sú úplne dostatočné. V kombinácii s 17-palcovým predným a 15-palcovým zadným kolesom, obutými do univerzálnych pneumatík, X-ADV vyniká stabilitou a istotou pri akomkoľvek type jazdy. Pocit za riadidlami? Vyššia poloha sedenia, široké riadidlá a výborná ergonómia umožňujú nielen pohodlnú jazdu po diaľnici, ale aj svižné mestské prepletanie či víkendové dobrodružstvá mimo asfaltu.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Brzdy a technológie

Honda vybavila X-ADV prémiovým brzdovým systémom. Vpredu sa starajú o spomaľovanie dva 296 mm kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi Nissin, vzadu je 240 mm kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Brzdy majú veľmi dobrý nástup, precízne dávkovanie a v kombinácii s pokročilým ABS systémom inšpirujú istotu v každej situácii. Novinkou je aj aktualizovaná elektronika – nový 5-palcový TFT displej s možnosťou pripojenia smartfónu cez Honda RoadSync, tempomat, voliteľné jazdné režimy (Standard, Sport, Rain, Gravel a User) a systém HSTC (Honda Selectable Torque Control) so štyrmi úrovňami kontroly trakcie.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Zhrnutie

Ak hľadáte stroj, ktorý zvládne mestské labyrinty, okresky aj ľahký off-road, Honda X-ADV je veľmi vážna voľba. Pre jazdca, ktorý pozná predchádzajúci model, ale nebude novinka modelového roka 2025 až takým šokom. Bude však cítiť, že všetko funguje akosi ľahšie, prirodzenejšie a modernejšie. A pre tých, ktorí hľadajú väčšiu istotu, je tu možnosť predĺženia záruky cez program servisne aktivovanej záruky (SAWA), ktorá môže trvať až 6 rokov pri dodržiavaní pravidelného servisu a použití originálnych dielov.

Kolesami nadol, priatelia.

NÁZOV: Honda X-ADV
MOTOR: 745 cm³
HMOTNOSŤ: 236 kg
VÝŠKA SEDLA: 820 mm
CENA: od 12 090 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 20

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAir Force Family – kombík, ktorý bude prvý na okruhu aj v zelovoci
Nasledujúci článokEurópa na kolenách: masívne zdražovanie áut a prepúšťanie