Domov SPRÁVY News Aston Martin DBX S má 727 koní a plno karbónu

Aston Martin DBX S má 727 koní a plno karbónu

Aston Martin DBX S
Foto: Aston Martin

Aston Martin DBX S je novou vlajkovou loďou britskej značky s motorom vylepšeným o technológiu prenesenú priamo z pripravovaného superšportu Valhalla. V porovnaní so základným modelom prináša DBX S ešte vyšší výkon a nižšiu hmotnosť.

DBX S pokračuje v tradícii používania prípony “S” na označenie špeciálnej, vysoko výkonnej verzie existujúceho modelu. Prvým takýmto modelom bol Vanquish S, ktorý mal verejnú premiéru na autosalóne v Paríži v roku 2004. DBX S dokazuje, že ľahšie varianty s väčším výkonom sú stále súčasťou ponuky Aston Martin.

Aston Martin DBX S
Foto: Aston Martin

Srdcom nového Aston Martin DBX S je vylepšená verzia 4,0-litrového motora V8. Použitím technológie turbodúchadla prenesenej priamo z pripravovaného superšportu Valhalla vrátane ďalších vnútorných vylepšení sa výkon zvýši o ďalších 20 koní na 727 koní, pričom podľa automobilky a poskytuje ešte väčšiu naliehavosť na samom vrchole rozsahu otáčok. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,3 sekundy a skrátenie času zrýchlenia z 0 na 200 km/h o 0,3 sekundy. Maximálna rýchlosť zostáva nezmenená – 310 km/h.

Aston Martin DBX S
Foto: Aston Martin

Upravená prevodovka

Ďalším vylepšením výkonu a jeho vnímania je upravený výfukový systém, ktorý ešte viac umocňuje prirodzený zvuk motora V8. Rovnako ako v prípade modelu DBX707, DBX S rozdeľuje svoj výkon medzi predné a zadné kolesá v premenlivom pomere – vrátane schopnosti poslať 50 percent krútiaceho momentu dopredu a až 100 percent krútiaceho momentu len na zadné kolesá – prostredníctvom 9-stupňovej prevodovky, ktorá odstraňuje potrebu konvenčného meniča krútiaceho momentu. Body preraďovania sú upravené tak, aby odrážali predĺžený rozsah otáčok vozidla, zatiaľ čo podraďovanie v režimoch Sport a Sport + je ešte agresívnejšie.

Aston Martin DBX S
Foto: Aston Martin

Hmotnosť musí ísť nadol

Aston Martin DBX S jazdí na diskoch kolies z horčíka, ktorý je o 75 % ľahší ako oceľ, o 50 % ľahší ako titán a o 30 % ľahší ako hliník. Vozidlo nepoužíva strešný lyžiny a panel strechy môže byť vyrobený z karbónu, čím sa ušetrí ďalších 18 kg hmotnosti. Okrem toho si zákazníci môžu vybrať aj na mieru vyrobenú ľahkú polykarbonátovú voštinovú mriežku chladiča, zložito navrhnutú s viac ako 25 000 jednotlivými fazetami.

Foto: Aston Martin

Vizuálne dizajnérsky tím Aston Martin zabezpečil, že nikto, kto uvidí DBX S, nebude mať žiadne pochybnosti o tom, že sa pozerá na najšportovejšie, najdynamickejšie a najfascinujúcejšie ultraluxusné SUV na trhu. Z prednej strany je nový DBX S okamžite rozpoznateľný podľa čisto čiernej mriežky chladiča, ktorá dodáva tejto edícii okamžitú prítomnosť na ceste. Nový splitter a difúzor ešte viac zvýrazňujú prirodzene asertívny vzhľad vozidla spolu s výrazným dizajnom denných svetiel.

koncovky výfuku Aston Martin DBX S
Foto: Aston Martin

Vizuálne zmeny

Najzreteľnejšie vizuálne zmeny novej vlajkovej lode DBX sú vzadu, ktorým dominujú štvorité výfuky, ktoré sú teraz vertikálne naskladané a dostupné v lesklom aj matnom prevedení. Zadný nárazník a difúzor boli kompletne prepracované a spolu s bočnými prahmi a krídlom môžu byť vyrobené z karbónu, aby sa celková hmotnosť vozidla znížila o ďalších 7 kg.

Interiér DBX S zobrazuje tému “S” na mieru; najpozoruhodnejším prvkom je výrazný dizajn rybej kosti, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy sedadiel, ale ktorý je rozšírený aj na čalúnenie stropu v prípade voľby karbónovej strechy. DBX S je štandardne čalúnený Alcantarou, ktorú je možné vidieť na sedadlách, čalúnení stropu, stredovej konzole, spodných prístrojových paneloch a hornom obložení. V oblastiach s vysokým opotrebením, ako sú podpery sedadiel, je Alcantara zmiešaná so semianilínovou kožou.

Foto: Aston Martin

Špičkový zvuk

Aston Martin DBX S je štandardne vybavený audiosystémom Aston Martin Premium Audio 800 W so 14 reproduktormi. Tento systém, vyvinutý s využitím pokročilého hardvéru, je vybavený režimom priestorového zvuku QuantumLogic. Skutoční audio nadšenci sa však potešia z voliteľného systému vyvinutého v spolupráci so zvukovým partnerom Aston Martin, spoločnosťou Bowers & Wilkins. Tento systém, akusticky navrhnutý podľa vnútorného objemu a tvaru DBX S, využíva technológie a inovácie, ktoré sa nachádzajú v uznávaných reproduktoroch svetovej triedy Bowers & Wilkins. Hliníkové výškové reproduktory s dvojitou kupolou a stredové reproduktory Continuum dodávajú tomuto 23-reproduktorovému systému s dvojitým zosilnením 1 600 W priestorového zvuku vyvážený a presný zvuk. Vyhradené 3D hlavné reproduktory, basové reproduktory a výkonný subwoofer poskytujú silný a dynamický zvukový zážitok, ktorý odráža vlastnosti samotného DBX S.

Cena sa predpokladá niekde nad hranicou 240 000 eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Aston Martin
Predchádzajúci článokBMW predstavuje limitovanú sériu M4 Edition Nürburgring
Nasledujúci článokNový kruhový objazd desí vodičov: Slováci nechápu, čo robiť. Vzniká poriadny chaos
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.