Aston Martin DBX S je novou vlajkovou loďou britskej značky s motorom vylepšeným o technológiu prenesenú priamo z pripravovaného superšportu Valhalla. V porovnaní so základným modelom prináša DBX S ešte vyšší výkon a nižšiu hmotnosť.
DBX S pokračuje v tradícii používania prípony “S” na označenie špeciálnej, vysoko výkonnej verzie existujúceho modelu. Prvým takýmto modelom bol Vanquish S, ktorý mal verejnú premiéru na autosalóne v Paríži v roku 2004. DBX S dokazuje, že ľahšie varianty s väčším výkonom sú stále súčasťou ponuky Aston Martin.

Srdcom nového Aston Martin DBX S je vylepšená verzia 4,0-litrového motora V8. Použitím technológie turbodúchadla prenesenej priamo z pripravovaného superšportu Valhalla vrátane ďalších vnútorných vylepšení sa výkon zvýši o ďalších 20 koní na 727 koní, pričom podľa automobilky a poskytuje ešte väčšiu naliehavosť na samom vrchole rozsahu otáčok. Výsledkom je zrýchlenie z 0 na 100 km/h len za 3,3 sekundy a skrátenie času zrýchlenia z 0 na 200 km/h o 0,3 sekundy. Maximálna rýchlosť zostáva nezmenená – 310 km/h.

Upravená prevodovka
Ďalším vylepšením výkonu a jeho vnímania je upravený výfukový systém, ktorý ešte viac umocňuje prirodzený zvuk motora V8. Rovnako ako v prípade modelu DBX707, DBX S rozdeľuje svoj výkon medzi predné a zadné kolesá v premenlivom pomere – vrátane schopnosti poslať 50 percent krútiaceho momentu dopredu a až 100 percent krútiaceho momentu len na zadné kolesá – prostredníctvom 9-stupňovej prevodovky, ktorá odstraňuje potrebu konvenčného meniča krútiaceho momentu. Body preraďovania sú upravené tak, aby odrážali predĺžený rozsah otáčok vozidla, zatiaľ čo podraďovanie v režimoch Sport a Sport + je ešte agresívnejšie.

Hmotnosť musí ísť nadol
Aston Martin DBX S jazdí na diskoch kolies z horčíka, ktorý je o 75 % ľahší ako oceľ, o 50 % ľahší ako titán a o 30 % ľahší ako hliník. Vozidlo nepoužíva strešný lyžiny a panel strechy môže byť vyrobený z karbónu, čím sa ušetrí ďalších 18 kg hmotnosti. Okrem toho si zákazníci môžu vybrať aj na mieru vyrobenú ľahkú polykarbonátovú voštinovú mriežku chladiča, zložito navrhnutú s viac ako 25 000 jednotlivými fazetami.

Vizuálne dizajnérsky tím Aston Martin zabezpečil, že nikto, kto uvidí DBX S, nebude mať žiadne pochybnosti o tom, že sa pozerá na najšportovejšie, najdynamickejšie a najfascinujúcejšie ultraluxusné SUV na trhu. Z prednej strany je nový DBX S okamžite rozpoznateľný podľa čisto čiernej mriežky chladiča, ktorá dodáva tejto edícii okamžitú prítomnosť na ceste. Nový splitter a difúzor ešte viac zvýrazňujú prirodzene asertívny vzhľad vozidla spolu s výrazným dizajnom denných svetiel.

Vizuálne zmeny
Najzreteľnejšie vizuálne zmeny novej vlajkovej lode DBX sú vzadu, ktorým dominujú štvorité výfuky, ktoré sú teraz vertikálne naskladané a dostupné v lesklom aj matnom prevedení. Zadný nárazník a difúzor boli kompletne prepracované a spolu s bočnými prahmi a krídlom môžu byť vyrobené z karbónu, aby sa celková hmotnosť vozidla znížila o ďalších 7 kg.
Interiér DBX S zobrazuje tému “S” na mieru; najpozoruhodnejším prvkom je výrazný dizajn rybej kosti, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy sedadiel, ale ktorý je rozšírený aj na čalúnenie stropu v prípade voľby karbónovej strechy. DBX S je štandardne čalúnený Alcantarou, ktorú je možné vidieť na sedadlách, čalúnení stropu, stredovej konzole, spodných prístrojových paneloch a hornom obložení. V oblastiach s vysokým opotrebením, ako sú podpery sedadiel, je Alcantara zmiešaná so semianilínovou kožou.

Špičkový zvuk
Aston Martin DBX S je štandardne vybavený audiosystémom Aston Martin Premium Audio 800 W so 14 reproduktormi. Tento systém, vyvinutý s využitím pokročilého hardvéru, je vybavený režimom priestorového zvuku QuantumLogic. Skutoční audio nadšenci sa však potešia z voliteľného systému vyvinutého v spolupráci so zvukovým partnerom Aston Martin, spoločnosťou Bowers & Wilkins. Tento systém, akusticky navrhnutý podľa vnútorného objemu a tvaru DBX S, využíva technológie a inovácie, ktoré sa nachádzajú v uznávaných reproduktoroch svetovej triedy Bowers & Wilkins. Hliníkové výškové reproduktory s dvojitou kupolou a stredové reproduktory Continuum dodávajú tomuto 23-reproduktorovému systému s dvojitým zosilnením 1 600 W priestorového zvuku vyvážený a presný zvuk. Vyhradené 3D hlavné reproduktory, basové reproduktory a výkonný subwoofer poskytujú silný a dynamický zvukový zážitok, ktorý odráža vlastnosti samotného DBX S.
Cena sa predpokladá niekde nad hranicou 240 000 eur.