BMW iX5 bude predstavené v budúcom roku, iX7 je na pláne v roku 2027. Očakáva sa aj príchod modelu iX6, pravdepodobne tiež v roku 2026. Predstavitelia značky BMW uviedli, že všetky tieto elektrické SUV budú vyrábané v USA.
Závod Spartanburg v Južnej Karolíne je najväčším exportérom automobilov z hľadiska hodnoty a svetové trhy zásobuje spaľovacími SUV rôznych tried. Tento trend bude pokračovať aj v ére elektromobilov, pretože BMW oznámilo, že nové elektrické modely radov iX5, iX6 a iX7 bude vyrábať práve tu. Informuje o tom portál Wards Auto.
Americká továreň v súčasnosti produkuje až osem spaľovacích SUV. Do roku 2030 by tu mala vyrábať najmenej šesť rôznych elektrických SUV. Prvým sa stane model iX5, ktorý začne z výrobných liniek schádzať v roku 2026. Niektoré zdroje uvádzajú, že nový model iX5 v ponuky bavorskej značky nahradí model iX. Ten len prednedávnom prešiel faceliftom, jeho najvýkonnejšiu verziu M70 sme mali možnosť vyskúšať aj v redakčnom teste. BMW iX5 by malo používať platformu CLAR, ktorá je prispôsobená aj pre pohon so spaľovacími motormi, hoci niektoré technológie budú pochádzať z radu nových elektrických vozidiel Neue Klasse.

Nemecká automobilka investuje v Spartanburgu 700 miliónov dolárov na vybudovanie nového závodu na výrobu batérií, ako aj ďalšiu miliardu dolárov na modernizáciu montážnych liniek.
Prvým elektromobilom s koncepciou Neue Klasse sa stane model iX3. Predstavený bude v septembri na autosalóne v Mníchove. Európska špecifikácia tohto modelu sa bude vyrábať v maďarskom Debrecíne. Zatiaľ nie je jasné, z ktorého závodu bude BMW zásobovať americký trh, hovorí sa zatiaľ o závode v Mexiku.
BMW vyrobilo už 3 milióny elektrifikovaných vozidiel
Medzitým v hlavnom závode spoločnosti v Mníchove z montážnej linky zišlo trojmiliónte elektrifikované vozidlo. Ide o model 330e Touring vo farbe Portimao Blue určený pre britský trh. V roku 2024 bolo každé štvrté predané vozidlo s logom BMW buď plne elektrické alebo plug-in hybridné. V závodoch BMW Group sa vozidlá s elektrifikovanými pohonnými jednotkami a so spaľovacími motormi vyrábajú vedľa seba na tej istej výrobnej linke.

BMW spustilo sériovú výrobu plne elektrických vozidiel modelom i3 už v roku 2013. Elektrické mestské vozidlo sa v závode v Lipsku vyrábalo takmer desať rokov spolu s prvým plug-in hybridom – i8. Spoločnosť už integrovala elektromobily do výroby vo všetkých svojich závodoch po celom svete. Mnohé zo závodov spočiatku montovali plug-in hybridné modely na jednej linke, flexibilne s ich naftovými a benzínovými náprotivkami.
Testovanie polovodičových batérií
Nové elektromobily radu Neue Klasse by mali vďaka komplexným technologickým vylepšeniam poskytnúť dojazd na úrovni až 900 km. Ďalší prielom môže nastať v súvislosti s používaním polovodičových batérií. Tie už automobilka BMW testuje v modeli i7. Konkrétne ide o veľkoformátové, polovodičové batériové články od spoločnosti Solid Power. Potenciálne výhody tejto technológie spočívajú vo vyššej energetickej hustote, vo veľmi kompaktnom úložisku a v dlhšom dojazde v porovnaní so súčasnými technológiami.

Vývojová batéria zabudovaná do testovacieho vozidla BMW i7 kombinuje osvedčené konštrukčné princípy pohonu Gen5 (obdĺžnikové prizmatické články v moduloch) s novými, inovatívnymi modulárnymi konceptmi pre integráciu polovodičových článkov s tuhým elektrolytom od spoločnosti Solid Power. V tomto prípade sa bude skúmať riadenie rozširovania počtu článkov a zároveň aj to, ako sa podarí regulovať prevádzkové zaťaženie a ako sa upravujú teplotné podmienky. Použitie článkov s pevným elektrolytom na báze sulfidov a ich úplné zabudovanie do bloku batérií poskytne BMW v rámci testovacieho programu dôležité zistenia. Kedy sa nové batériové články objavia v produkčnom vozidle značky BMW, zatiaľ nie je známe.