Domov SPRÁVY News BMW oznámilo, kde bude vyrábať iX5, iX6 a iX7

BMW oznámilo, kde bude vyrábať iX5, iX6 a iX7

BMW Vision Neue Klasse
Foto: BMW

BMW iX5 bude predstavené v budúcom roku, iX7 je na pláne v roku 2027. Očakáva sa aj príchod modelu iX6, pravdepodobne tiež v roku 2026. Predstavitelia značky BMW uviedli, že všetky tieto elektrické SUV budú vyrábané v USA.

Závod Spartanburg v Južnej Karolíne je najväčším exportérom automobilov z hľadiska hodnoty a svetové trhy zásobuje spaľovacími SUV rôznych tried. Tento trend bude pokračovať aj v ére elektromobilov, pretože BMW oznámilo, že nové elektrické modely radov iX5, iX6 a iX7 bude vyrábať práve tu. Informuje o tom portál Wards Auto.

Americká továreň v súčasnosti produkuje až osem spaľovacích SUV. Do roku 2030 by tu mala vyrábať najmenej šesť rôznych elektrických SUV. Prvým sa stane model iX5, ktorý začne z výrobných liniek schádzať v roku 2026. Niektoré zdroje uvádzajú, že nový model iX5 v ponuky bavorskej značky nahradí model iX. Ten len prednedávnom prešiel faceliftom, jeho najvýkonnejšiu verziu M70 sme mali možnosť vyskúšať aj v redakčnom teste. BMW iX5 by malo používať platformu CLAR, ktorá je prispôsobená aj pre pohon so spaľovacími motormi, hoci niektoré technológie budú pochádzať z radu nových elektrických vozidiel Neue Klasse.

BMW X5
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Nemecká automobilka investuje v Spartanburgu 700 miliónov dolárov na vybudovanie nového závodu na výrobu batérií, ako aj ďalšiu miliardu dolárov na modernizáciu montážnych liniek.

Prvým elektromobilom s koncepciou Neue Klasse sa stane model iX3. Predstavený bude v septembri na autosalóne v Mníchove. Európska špecifikácia tohto modelu sa bude vyrábať v maďarskom Debrecíne. Zatiaľ nie je jasné, z ktorého závodu bude BMW zásobovať americký trh, hovorí sa zatiaľ o závode v Mexiku.

BMW vyrobilo už 3 milióny elektrifikovaných vozidiel

Medzitým v hlavnom závode spoločnosti v Mníchove z montážnej linky zišlo trojmiliónte elektrifikované vozidlo. Ide o model 330e Touring vo farbe Portimao Blue určený pre britský trh. V roku 2024 bolo každé štvrté predané vozidlo s logom BMW buď plne elektrické alebo plug-in hybridné. V závodoch BMW Group sa vozidlá s elektrifikovanými pohonnými jednotkami a so spaľovacími motormi vyrábajú vedľa seba na tej istej výrobnej linke.

Foto: BMW

BMW spustilo sériovú výrobu plne elektrických vozidiel modelom i3 už v roku 2013. Elektrické mestské vozidlo sa v závode v Lipsku vyrábalo takmer desať rokov spolu s prvým plug-in hybridom – i8. Spoločnosť už integrovala elektromobily do výroby vo všetkých svojich závodoch po celom svete. Mnohé zo závodov spočiatku montovali plug-in hybridné modely na jednej linke, flexibilne s ich naftovými a benzínovými náprotivkami.

Testovanie polovodičových batérií

Nové elektromobily radu Neue Klasse by mali vďaka komplexným technologickým vylepšeniam poskytnúť dojazd na úrovni až 900 km. Ďalší prielom môže nastať v súvislosti s používaním polovodičových batérií. Tie už automobilka BMW testuje v modeli i7. Konkrétne ide o veľkoformátové, polovodičové batériové články od spoločnosti Solid Power. Potenciálne výhody tejto technológie spočívajú vo vyššej energetickej hustote, vo veľmi kompaktnom úložisku a v dlhšom dojazde v porovnaní so súčasnými technológiami.

Foto: BMW

Vývojová batéria zabudovaná do testovacieho vozidla BMW i7 kombinuje osvedčené konštrukčné princípy pohonu Gen5 (obdĺžnikové prizmatické články v moduloch) s novými, inovatívnymi modulárnymi konceptmi pre integráciu polovodičových článkov s tuhým elektrolytom od spoločnosti Solid Power. V tomto prípade sa bude skúmať riadenie rozširovania počtu článkov a zároveň aj to, ako sa podarí regulovať prevádzkové zaťaženie a ako sa upravujú teplotné podmienky. Použitie článkov s pevným elektrolytom na báze sulfidov a ich úplné zabudovanie do bloku batérií poskytne BMW v rámci testovacieho programu dôležité zistenia. Kedy sa nové batériové články objavia v produkčnom vozidle značky BMW, zatiaľ nie je známe.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJWards Auto
Predchádzajúci článokSpaľováky prídu o výhodu. Nabíjanie e-áut potrvá ako tankovanie
Nasledujúci článok1100-koňový crossover je presne to, čo v Európe teraz potrebujeme
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.