Domov SPRÁVY Elektromobilita Tesla v tichosti upravila dve autá, ľudia sú rozčarovaní

Tesla v tichosti upravila dve autá, ľudia sú rozčarovaní

Foto: Tesla

Starnúce modely Tesla Model S a Model X dostali osvieženie. Obe autá sú drahšie, ťažšie a pomalšie, vďaka čomu sú ich cenovo dostupnejšie náprotivky – Model 3 a Model Y – ešte atraktívnejšie pre potenciálnych kupujúcich.

Aktualizované elektromobily navyše nedostávajú žiadnu z nových technológií implementovaných na kontroverznom Cybertrucku ako je steer-by-wire, riadenie zadných kolies alebo 800-voltová batéria. „Žiadne riadenie po drôte. Ani 800V. Žiadna ďalšia energia. Zaostávate, chlapci,” napísal jeden z prispievateľov sociálnej siete X v odpovedi na príspevok automobilky popisujúci všetky nové funkcie obnoveného Modelu S a Modelu X.„Toto osvieženie na mňa nezapôsobilo,” napísal ďalší. „Pozrite sa na to, čo robia Rivian, Lucid, Escalade IQ a Kia EV9 a skopírujte to. Ľudia chcú skutočné 3-radové SUV s väčším dojazdom a technológiami, a toto nie je ono,” dodal nespokojný fanúšik.

Foto: TeslaFoto: Tesla

Čo je teda nové? Oba elektromobily majú teraz plynulejšiu jazdu vďaka vylepšenému dizajnu odpruženia. Tesla tvrdí, že interiér je tichší ako predtým, s menším aerodynamickým hlukom a hlukom od vozovky a efektívnejším systémom aktívneho potláčania hluku. Okrem toho bolo na palubnú dosku pridané viacfarebné nastavenie ambientného osvetlenia, na oboch stranách stredovej konzoly a predných a zadných dverí. LED svetlá v priestore pre nohy a vo vreckách dverí je teraz možné zmeniť na akúkoľvek farbu, ktorú cestujúci chcú, nielen na bielu.

V ponuke sú aj adaptívne diaľkové svetlá, hoci tvar svetiel sa nijako nezmenil. K dispozícii sú tiež nové dizajny kolies, vylepšený exteriér pre lepšiu aerodynamiku a nová exteriérová farba s názvom Frost Blue. Pre lepšiu viditeľnosť bola pridaná kamera predného nárazníka so špeciálnou podložkou a Model X má o niečo väčší batožinový priestor (70 l) a veľkorysejší priestor pre cestujúcich v treťom rade.

Foto: Tesla

Nižšia maximálna rýchlosť

Všetky verzie aktualizovaných elektromobilov sú teraz o 5 000 dolárov (4 330 eur) drahšie ako predtým, pričom základný pohon všetkých kolies modelu S, ktorý je vhodný na dojazd 660 kilometrov, stojí 86 630 dolárov (75 100 eur). Model S Plaid, ktorý má teraz maximálnu rýchlosť 240 km/h – čo je pokles z predchádzajúcich 320 km/h – stojí 101 630 dolárov (88 100 eur). Odhadovaný dojazd Modelu S Plaid sa zvýšil z 560 na 592 kilometrov. Medzitým je Model S Plaid teraz o 11 kilogramov ťažší ako predtým, zatiaľ čo hmotnosť verzie AWD zostala zhruba rovnaká.

Model X s pohonom všetkých kolies začína na 91 630 dolároch (79 400 eur) a ponúka dojazd až 566 kilometrov – o 61 viac ako predtým. Model X Plaid stojí 106 630 dolárov (92 400 eur) a na plné nabitie dokáže prejsť až 539 kilometrov – o 34 viac ako odchádzajúci model. Maximálna rýchlosť modelu Model X Plaid je rovnaká ako predtým. Jeho hmotnosť však nie. Plaid je teraz o 83 kg ťažší, celkovo má až 2 465 kg, zatiaľ čo variant AWD je ťažší o 1,8 kg. Volant yoke, ktorý bol kedysi predvolenou voľbou pre Model S a Model X, bol teraz úplne odstránený zo základných verzií a je možné ho zakúpiť iba ako doplnkovú výbavu za 1 000 dolárov vo verziách Plaid.

Foto: Tesla

Na okraji záujmu

Modernizované autá Tesla Model S a Model X sú už k dispozícii v USA. Prečo sa v Tesle nesnažili vykonať nejaké zásadnejšie zmeny? Predaje týchto modelov v posledných rokoch klesli, pričom obe autá boli v správach o predajnosti odsunuté do kategórie ostatné modely. V minulom roku spoločnosť dodala 85 133 ostatných modelov. Do tejto kategórie patria aj modely Cybertruck a Semi. V porovnaní s Modelom 3 a Modelom Y, ktoré celosvetovo dosiahli kombinované dodávky 1,4 milióna kusov, ide len o povestnú kvapku v mori.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokŠtát sprísni sankcie za častý prehrešok vodičov, platiť budú všetci
Nasledujúci článokZ Bratislavy do Košíc elektromobilom: DC nabíjačka od OMV každých 100 km
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.