Domov SPRÁVY News Ferrari Amalfi – nástupca modelu Roma má 640 koní a ide 320...

Ferrari Amalfi – nástupca modelu Roma má 640 koní a ide 320 km/h

Ferrari Amalfi
Foto: Ferrari

Ferrari po 6 rokoch predstavuje nástupcu modelu Roma. Amalfi je elegantné kupé s vidlicovým osemvalcom pod kapotou kombinujúce vysoký výkon, všestrannosť a vycibrenú estetiku. Ferrari Amalfi je navrhnuté pre ľudí, ktorí si chcú užiť športovú jazdu bez toho, aby obetovali pohodlie a štýl.

Dizajn modelu Amalfi vychádza z plynulého a minimalistického prístupu. Tím Ferrari Styling Centre pod vedením Flavia Manzoniho sa inšpiroval elegantnými proporciami modelu Roma. Prednej časti dominuje veľký nasávací otvor a dlhá kapota, pod ktorou sa nachádza dvakrát preplňovaný osemvalec s výkonom 640 koní. V zadnej časti integrovaný aktívny spojler prispieva k stabilite pri vysokých rýchlostiach, zatiaľ čo kované kolesá a detaily z uhlíkových vlákien dotvárajú športovú a sofistikovanú estetiku. Zadné svetlá sú skryté v základných grafických výrezoch, ktoré evokujú klasické Ferrari a zároveň používajú moderný vizuálny jazyk.

Foto: Ferrari

Charakteristickým prvkom zadnej časti je aktívne krídlo. Tento komponent môže mať tri konfigurácie – nízky odpor vzduchu (LD), stredný prítlak (MD) a vysoký prítlak (HD) – v závislosti od rýchlosti, pozdĺžneho a priečneho zrýchlenia. Na rovinkách zostáva krídlo v polohe LD alebo MD, aby sa minimalizoval odpor vzduchu, zatiaľ čo počas dynamickejších fáz jazdy, ako je prejazd zákrutou vysokou rýchlosťou alebo prudké brzdenie, sa prepne do konfigurácie HD, čím sa pri rýchlosti 250 km/h vygeneruje zvýšenie prítlaku o 110 kg s menej ako 4 % nárastom odporu vzduchu. Fungovanie krídla je plne automatické. Zadnú časť dopĺňa len 20 mm vysoké integrované prítlačné krídelko, ktoré pomáha stlačiť prúdenie vzduchu v konfigurácii s nízkym odporom vzduchu.

Ferrari Amalfi
Foto: Ferrari

Interiér

V interiéri si môžeme všimnúť nový volant s fyzickými tlačidlami a návratom štartovacieho tlačidla. Rozsiahle použitie uhlíkových vlákien a kontrastné prešívanie dodávajú vozidlu nádych exkluzivity. Zadné sedadlá umožňujú zväčšenie batožinového priestoru či cesty s deťmi. Údaje o jazde sa zobrazujú na 15,6-palcový digitálny prístrojový panel. V strede palubnej dosky sa nachádza 10,25-palcová kapacitná dotyková obrazovka, ktorá umožňuje vodičovi aj spolujazdcovi prístup ku kľúčovým funkciám ako sú multimédiá, rádio, telefón, zrkadlenie obrazovky, klimatizácia, nastavenie sedadla a nastavenia vozidla. A do tretice aj spolujazdec má vyčlenený samostatný 8,8-palcový displej, ktorý zobrazuje napríklad preťaženie alebo aktuálne otáčky motora.

Ferrari Amalfi
Foto: Ferrari

Centrálny tunel, vyfrézovaný z bloku eloxovaného hliníka, ukrýva funkčné prvky, ako je radiaca páka, otvor pre kľúč, bezdrôtová nabíjacia podložka a sekundárne ovládacie prvky. Úchyty na paneloch dverí sú integrované do tvarov pripomínajúcich plachtu, ktoré definujú dve predné bunky, zatiaľ čo basové reproduktory sú skryté za perforovanými hliníkovými povrchmi. Voliteľné komfortné sedadlá sú k dispozícii v troch veľkostiach a sú vybavené 10 vzduchovými komorami pre masážnu funkciu – s piatimi programami a tromi úrovňami intenzity – spolu s vetraním sedadla aj operadla. Zážitok z jazdy dopĺňa voliteľný prémiový audiosystém Burmester, ktorý vďaka 14 reproduktorom a výkonu 1 200 wattov poskytuje špičkovú kvalitu zvuku.

Foto: Ferrari

Pohon

Srdcom Ferrari Amalfi je vylepšený motor V8, ktorý je vďaka novým kalibráciám turbodúchadla schopným sa otáčať rýchlosťou až 171 000 ot./min. dosiahnuť výkon 640 koní. S objemom 3855 centimetrov kubických dosahuje výkon 166 koní na liter. Maximálny výkon je k dispozícii pri 7500 ot./min., obmedzovač zasiahne pri dosiahnutí 7600 ot./min. Motor je spojený s 8-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorá sa prvý raz objavila v modeli SF90 Stradale. Ferrari Amalfi dosahuje pomer výkonu a hmotnosti 2,29 kg/k. Z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 3,3 sekundy a po deviatich sekundách od štartu už letí rýchlosťou 200 km/h.

Každý rad valcov obsahuje samostatné tlakové senzory, čo zlepšuje odozvu škrtiacej klapky a zvyšuje presnosť regulácie tlaku. Nové vačkové hriadele (-1,3 kg) a prepracovaný blok motora eliminovali nekonštrukčný materiál, čím sa ušetril približne jeden kilogram. Po prvýkrát v motore Ferrari bol zavedený olej s nízkou viskozitou, ktorý znížil odpor za studena o 30 % v porovnaní s predchádzajúcou verziou a zlepšil účinnosť zahrievania.

Foto: Ferrari

Zvuk a pneumatiky

Zvláštnu pozornosť museli vo Ferrari venovať zvukovému dizajnu. Konštruktéri vyvinuli nové rozloženie tlmiča výfuku, ktoré tak spĺňa hlukové predpisy, no stále disponuje charakteristickým zvukom Ferrari. Plochý kľukový hriadeľ a výfukové zvody rovnakej dĺžky prispievajú k charakteristickej sekvencii zapaľovania. Výfukový systém je vybavený keramickým katalyzátorom s trimetalickým povlakom (ródium, platina, paládium) so skrátenými časmi aktivácie vďaka nižšej tepelnej zotrvačnosti. Ovládanie zvuku je riadené novým proporcionálne riadeným obtokovým ventilom so špeciálnymi mapami na prispôsobenie zvuku výfuku rôznym jazdným podmienkam.

Ferrari Amalfi
Foto: Ferrari

Dynamika jazdy bola vylepšená zavedením systému brzdenia „by-wire“, ovládača „ABS Evo“ určeného pre všetky povrchy a podmienky a prekalibrovaného prevodového ústrojenstva pre ešte presnejšiu a progresívnejšiu odozvu. Aktívna aerodynamika s novým integrovaným mobilným zadným krídlom zaisťuje stabilitu vo všetkých jazdných podmienkach a polohách Manettino, čím pomáha maximalizovať dynamický výkon. Ferrari Amalfi používa 20-palcové kolesá s pneumatikami Bridgestone Potenza Sport alebo Pirelli P ZERO s rozmermi 245/35 R20 vpredu a 285/35 R20 vzadu.

Genuine Maintenance Program pokrýva všetku pravidelnú údržbu (v intervaloch 20 000 km alebo raz ročne bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov) počas prvých siedmich rokov životnosti vozidla. Služba je dostupná na všetkých trhoch po celom svete a vo všetkých predajniach v sieti oficiálnych predajcov.

FERRARI AMALFI – TECHNICKÉ ŠPECIFIKÁCIE

MOTOR

Typ Twin-turbo V8 – mokrá kľuková skriňa

Celkový objem 3855 cm3

Vŕtanie a zdvih 86,5 x 82 mm

Maximálny výkon 640 koní pri 7 500 ot./min*

Maximálny krútiaci moment 760 Nm pri 3 000 – 5 750 ot./min

Maximálne otáčky 7600 ot./min

Kompresný pomer 9,4:1

Merný výkon 166 k/l

HMOTNOSŤ A ROZMERY

Dĺžka 4660 mm

Šírka 1974 mm

Výška 1301 mm

Rázvor 2670 mm

Predný rozchod 1652 mm

Zadný rozchod 1679 mm

Suchá hmotnosť 1470 kg

Pomer suchej hmotnosti a výkonu 2,29 kg/k

Rozloženie hmotnosti 50 % vpredu / 50 % vzadu

Objem palivovej nádrže 80 litrov

Objem batožinového priestoru 273 litrov

PNEUMATIKY A DISKY

Predné 245/35 R20 J8.0

Zadné 285/35 R20 J10.0

BRZDY

Vpredu 390 x 223 x 34 mm

Vzadu 360 x 233 x 32 mm

PREVODOVKA A PREVODOVKA

8-stupňová dvojspojková F1 DCT

VÝKON

Maximálna rýchlosť 320 km/h

0 – 100 km/h 3,3 s

0 – 200 km/h 9,0 s

100 – 0 km/h 30,8 m

200 – 0 km/h 119,5 m

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Ferrari
Predchádzajúci článokPeugeot postavil prémiový elektromobil, má len jednu chybu
Nasledujúci článokGenerálna prokurátorka navrhuje zakázať policajné naháňačky
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.