Automobilky sa snažia udržať svoje aktuálne generácie modelov na trhu čo najdlhšie. Situácia je taká, že priemerne v polovici životnosti príde modernizácia, po ktorej zvykne prísť nová generácia. Ale je tu aj ďalšia možnosť, a to limitované série so špeciálnou výbavou a dizajnovými doplnkami, ku ktorým sa inak nedostanete.
Na pohon si môžete vybrať z troch výkonových verzií plug-in hybridu alebo naftu. Áno, to je presne ten typ pohonu, ktorého sa automobilky vo veľkom zbavujú, ale tu ho stále nájdete. To, že DS 7 je stále ponúkané s dieselovým motorom BlueHDi 130 spojeným s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, je dobrá správa pre tých, ktorí sa nechcú zaoberať nabíjaním, no stále chcú jazdiť s nízkou spotrebou. Vďaka turbodúchadlu s variabilnou geometriou a vysokotlakovému priamemu vstrekovaniu má všetky najnovšie technológie pre spotrebu 5,5 l/100 km (oficiálna). Reálne si v meste pojazdíte za 6,5-7 litrov, na diaľnici to je okolo 6 litrov.

Limitka vo farbách trikolóry
DS 7 Édition France Limited Edition vychádza zo stupňa výbavy Pallas vylepšeného o dodatočnú výbavu:
- Dvojitá zlatá čiara pod bočnými oknami, zlaté kryty stredov kolies, odznak kapoty ÉDITION FRANCE s vlajkou “Modro-bielo-červená” na zlatom pozadí a zlatý monogram “7” pripevnený na dverách batožinového priestoru
- Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru
- Bezdrôtové nabíjanie telefónu, dva porty USB-C
- 360° kamera VISION
- DS DRIVE ASSIST
- Čierny interiér Alcantara a čierne sedadlá Alcantara s DS Canvas a tmavým čalúnením stropu
- Volant z perforovanej kože s karmínovým a zlatým prešívaním
- Čadičovo čierny kožený kryt airbagu.
DS 7 Édition France je k dispozícii v štyroch farbách: Sapphire Blue, Crystal Pearl, Titanium Grey a Perla Nera Black.

Na palube si oddýchnete
V prvom rade je interiér dobre odhlučnený. To, že pod kapotou je naftový motor, budete počuť len minimálne v podobe tlmeného zvuku ozývajúce sa z prednej časti a len minimálne prenikajúceho k posádke. Cestujúci sú tam dobre odizolovaní od okolitého sveta, ako sa na prémiovú značku patrí. Na ovládanie okien, ktoré je umiestnené na stredovej konzole, sme si zvykali celý týždeň. DS 7 sa nachádza niekde na pomedzí segmentu C a D, aj čo sa týka dĺžky, tak je dlhší ako Škoda Karoq, ale až o 15 centimetrov kratší ako Kodiaq. S objemom batožinového priestoru 555 litrov však uspokojí aj rodinné štandardy.

Ako v bavlnke
Samotná jazda je mimoriadne komfortná a podobá sa nastavením podvozka Citroenom. To znamená že na typicky nemecky tvrdý podvozok môžete zabudnúť a aj cez spomaľovače a nerovnosti sa DS 7 prelieva a nenaruší komfort posádky tvrdými ranami od podvozka. Dno batožinového priestoru sa môže na prvý pohľad zdať plytký, ale pod odnímateľným plató je ďalší hlboký priestor. DS 7 je crossover, kombinuje v sebe SUV aj MPV, čo sa už na cestách nevidí často.

Hra svetiel
Denné svetlá boli inšpirované konceptmi DS X E-Tense a DS Aero Sport Lounge. Zdá sa, že svetlo svieti ako keby cez farbu karosérie. DS Light Veil sa skladá z denného svietenia a štyroch vertikálnych svetelných prvkov pozostávajúcich z 33 LED diód. Táto inovácia pochádza z nasledujúceho výrobného procesu. Laserom leptaný polykarbonátový povrch je natretý iba zvnútra, aby získal vzhľad, ktorý sa strieda medzi svetlom a časťami, ktoré sú vo farbe karosérie. Vytvára efekt hĺbky a jasu ako šperk.
Moduly Pixel nového DS 7 vynikajú optimalizáciou riadenia svetelného výkonu pri zachovaní troch identifikačných modulov, ktoré sú súčasťou celého radu. Funkcia Pixel poskytuje výhodu optimálneho osvetlenia. Tok svetla je silnejší, pravidelnejší s dosahom, ktorý sa zvýšil až na 380 metrov (diaľkové svetlo). Pri menej ako 50 km/h je teraz šírka lúča 65 metrov. Na vnútornom okraji dva moduly stretávacích svetlometov svietia spolu. Na vonkajšom okraji je modul diaľkových svetiel Pixel vybavený 84 LED diódami v troch radoch. Svetlá krásne osvetľujú aj široké okolie cesty a vás tak neprekvapí ani zver alebo podgurážený chodec. Osvetlenie v zákrutách je riadené intenzitou vonkajších LED diód modulu Pixel v závislosti od uhla riadenia.

Ktorý si vybrať?
Či jeden z troch PHEV pohonov alebo nafta? Ak máte kde pravidelne nabíjať a neodradí vás vysoká cena, tak by s PHEV nemal byť problém. Ak ste však konzervatívny zástanca nafty, potešíme vás. Nafta je lacnejšia ako PHEV s výkonom 225 koní až o 10 000 eur a dokonca až o 15 000 eur lacnejšia ako 300-koňový hybrid. To sú naozaj priepastné rozdiely v cene. Áno, 130 koní v nafte nebude pre každého a netreba od neho čakať dynamiku hybridu. Toto vozidlo je určené najmä pre pokojných vodičov, ktorí sa nikam neponáhľajú.
TECHNICKÉ ÚDAJE | DS 7 |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1499 cm3 |
Max. výkon | 96 kW / 130 k |
Max. krútiaci moment | 300 Nm |
Palivo | Nafta |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 8-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 593 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 906 mm |
Výška | 1 625 mm |
Rázvor náprav | 2 738 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 651 kg |
Objem batožinového priestoru | 555 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,9 s |
Rozmer pneumatík | 235/50 R19 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 7,1 l/100 km |
Diaľnica | 6,2 l/100 km |
Okresky | 5,9 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 39 900 eur |
Základná cena testovanej verzie | 39 900 eur |