Domov TESTY Nové vozidlá Naftové SUV a nie z Nemecka? Existuje a je skutočne pohodlné

Naftové SUV a nie z Nemecka? Existuje a je skutočne pohodlné

DS 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Automobilky sa snažia udržať svoje aktuálne generácie modelov na trhu čo najdlhšie. Situácia je taká, že priemerne v polovici životnosti príde modernizácia, po ktorej zvykne prísť nová generácia. Ale je tu aj ďalšia možnosť, a to limitované série so špeciálnou výbavou a dizajnovými doplnkami, ku ktorým sa inak nedostanete. 

Na pohon si môžete vybrať z troch výkonových verzií plug-in hybridu alebo naftu. Áno, to je presne ten typ pohonu, ktorého sa automobilky vo veľkom zbavujú, ale tu ho stále nájdete. To, že DS 7 je stále ponúkané s dieselovým motorom BlueHDi 130 spojeným s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, je dobrá správa pre tých, ktorí sa nechcú zaoberať nabíjaním, no stále chcú jazdiť s nízkou spotrebou. Vďaka turbodúchadlu s variabilnou geometriou a vysokotlakovému priamemu vstrekovaniu má všetky najnovšie technológie pre spotrebu 5,5 l/100 km (oficiálna). Reálne si v meste pojazdíte za 6,5-7 litrov, na diaľnici to je okolo 6 litrov.

DS 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Limitka vo farbách trikolóry

DS 7 Édition France Limited Edition vychádza zo stupňa výbavy Pallas vylepšeného o dodatočnú výbavu:

  • Dvojitá zlatá čiara pod bočnými oknami, zlaté kryty stredov kolies, odznak kapoty ÉDITION FRANCE s vlajkou “Modro-bielo-červená” na zlatom pozadí a zlatý monogram “7” pripevnený na dverách batožinového priestoru
  • Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru
  • Bezdrôtové nabíjanie telefónu, dva porty USB-C
  • 360° kamera VISION
  • DS DRIVE ASSIST
  • Čierny interiér Alcantara a čierne sedadlá Alcantara s DS Canvas a tmavým čalúnením stropu
  • Volant z perforovanej kože s karmínovým a zlatým prešívaním
  • Čadičovo čierny kožený kryt airbagu.

DS 7 Édition France je k dispozícii v štyroch farbách: Sapphire Blue, Crystal Pearl, Titanium Grey a Perla Nera Black.

DS 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Na palube si oddýchnete

V prvom rade je interiér dobre odhlučnený. To, že pod kapotou je naftový motor, budete počuť len minimálne v podobe tlmeného zvuku ozývajúce sa z prednej časti a len minimálne prenikajúceho k posádke. Cestujúci sú tam dobre odizolovaní od okolitého sveta, ako sa na prémiovú značku patrí. Na ovládanie okien, ktoré je umiestnené na stredovej konzole, sme si zvykali celý týždeň. DS 7 sa nachádza niekde na pomedzí segmentu C a D, aj čo sa týka dĺžky, tak je dlhší ako Škoda Karoq, ale až o 15 centimetrov kratší ako Kodiaq. S objemom batožinového priestoru 555 litrov však uspokojí aj rodinné štandardy.

DS 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ako v bavlnke

Samotná jazda je mimoriadne komfortná a podobá sa nastavením podvozka Citroenom. To znamená že na typicky nemecky tvrdý podvozok môžete zabudnúť a aj cez spomaľovače a nerovnosti sa DS 7 prelieva a nenaruší komfort posádky tvrdými ranami od podvozka. Dno batožinového priestoru sa môže na prvý pohľad zdať plytký, ale pod odnímateľným plató je ďalší hlboký priestor. DS 7 je crossover, kombinuje v sebe SUV aj MPV, čo sa už na cestách nevidí často.

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Hra svetiel

Denné svetlá boli inšpirované konceptmi DS X E-Tense a DS Aero Sport Lounge. Zdá sa, že svetlo svieti ako keby cez farbu karosérie. DS Light Veil sa skladá z denného svietenia a štyroch vertikálnych svetelných prvkov pozostávajúcich z 33 LED diód. Táto inovácia pochádza z nasledujúceho výrobného procesu. Laserom leptaný polykarbonátový povrch je natretý iba zvnútra, aby získal vzhľad, ktorý sa strieda medzi svetlom a časťami, ktoré sú vo farbe karosérie. Vytvára efekt hĺbky a jasu ako šperk.

Moduly Pixel nového DS 7 vynikajú optimalizáciou riadenia svetelného výkonu pri zachovaní troch identifikačných modulov, ktoré sú súčasťou celého radu. Funkcia Pixel poskytuje výhodu optimálneho osvetlenia. Tok svetla je silnejší, pravidelnejší s dosahom, ktorý sa zvýšil až na 380 metrov (diaľkové svetlo). Pri menej ako 50 km/h je teraz šírka lúča 65 metrov. Na vnútornom okraji dva moduly stretávacích svetlometov svietia spolu. Na vonkajšom okraji je modul diaľkových svetiel Pixel vybavený 84 LED diódami v troch radoch. Svetlá krásne osvetľujú aj široké okolie cesty a vás tak neprekvapí ani zver alebo podgurážený chodec. Osvetlenie v zákrutách je riadené intenzitou vonkajších LED diód modulu Pixel v závislosti od uhla riadenia.

DS 7
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ktorý si vybrať?

Či jeden z troch PHEV pohonov alebo nafta? Ak máte kde pravidelne nabíjať a neodradí vás vysoká cena, tak by s PHEV nemal byť problém. Ak ste však konzervatívny zástanca nafty, potešíme vás. Nafta je lacnejšia ako PHEV s výkonom 225 koní až o 10 000 eur a dokonca až o 15 000 eur lacnejšia ako 300-koňový hybrid. To sú naozaj priepastné rozdiely v cene. Áno, 130 koní v nafte nebude pre každého a netreba od neho čakať dynamiku hybridu. Toto vozidlo je určené najmä pre pokojných vodičov, ktorí sa nikam neponáhľajú.

TECHNICKÉ ÚDAJE DS 7
Motor R4
Zdvihový objem 1499 cm3
Max. výkon 96 kW / 130 k
Max. krútiaci moment 300 Nm
Palivo Nafta
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 593 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 906 mm
Výška 1 625 mm
Rázvor náprav 2 738 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 651 kg
Objem batožinového priestoru 555 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Rozmer pneumatík 235/50 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 7,1 l/100 km
Diaľnica 6,2 l/100 km
Okresky 5,9 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 39 900 eur
Základná cena testovanej verzie 39 900 eur

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!