Spoločnosť Tata Motors vsádza vo veľkom na istotu. V rámci snahy o otvorenie dverí na európsky trh Tata Motors získava podľa Financial Times automobilku s úžitkovými vozidlami talianskej korporácie Industrial Vehicles, ľudovo známej ako Iveco.
Dohoda bude stáť indickú automobilku neuveriteľných 4,36 miliardy dolárov, čo je výrazne viac ako 2,3 miliardy dolárov, ktoré zaplatila v roku 2008 za svoju poslednú veľkú akvizíciu, Jaguar Land Rover. Tata Motors využíva preklenovací úver vo výške 4,5 miliardy dolárov, ktorý upísali Morgan Stanley a Mitsubishi UFG, a potom plánuje získať približne 1,4 miliardy dolárov vo vlastnom imaní, aby splatila časť z nich. Dohoda je podmienená oddelením vojensko-obrannej divízie Iveco Defense Vehicles, ktorá zostane v talianskych rukách, pretože ju za 1,7 miliardy eur prevezme výrobca leteckej, obrannej a bezpečnostnej techniky Leonardo.

Aj s dlhmi
Obrovské množstvo dlhov, ktoré Tata Motors preberá, znepokojuje investorov a akcie spoločnosti od oznámenia dohody klesli o 6 percent. V telefonáte s analytikmi sa vedúci pracovníci pokúsili tieto obavy rozptýliť a opísali to ako zmysluplnú, veľkú akvizíciu, v ktorej sa obe spoločnosti dohodli na vybudovaní podniku veľkého rozsahu. Tata odhaduje, že dohoda prinesie viac ako 25 miliárd dolárov príjmov z Európy, Indie a Ameriky. Tata robí odvážny krok. Objemy predaja ľahkých úžitkových vozidiel klesajú a v najbližšej budúcnosti sa analytici obávajú, že Trumpove clá zasiahnu aj príjmy.
Minulosť s JLR
Nazvime to “pohnutou históriou” s jej minulými akvizíciami. Napríklad JLR nemožno skutočne opísať ako veľké víťazstvo, pretože značky sužuje pokles globálneho dopytu a pokračujúci tlak na svoje marže. V nedávnom telefonáte vedúci pracovníci spoločnosti Tata uviedli, že sa poučili zo svojich minulých skúseností a že táto príležitosť je príliš dobrá na to, aby si ju nechali ujsť. Veľkou otázkou je, či si spoločnosť s Ivecom náhodou neodhryzla viac, ako dokáže prehltnúť.