BMW údajne pripravuje konkurenciu pre Mercedes-Benz Triedy G a Land Rover Defender. Sedemmiestne vozidlo určené do terénu by sa malo vyrábať v USA a prísť na trh okolo roku 2029.
Informáciu o plánovanom novom modeli značky BMW, ktorý by mohol niesť označenie X8, priniesol britský Autocar. Novinka by sa mala vyrábať v americkom Spartanburgu, kde v súčasnosti vznikajú modely X3, X5, X6 aj X7. BMW tak plánuje preniknúť aj do segmentu luxusných terénnych vozidiel, ktorému v súčasnosti dominujú modely Defender a Mercedes G. Jeden z vedúcich manažérov z BMW pre Autocar povedal, že vývojové práce sú v plnom prúde. „Sme si vedomí trhového potenciálu takéhoto vozidla. Je to viac než len diskusia. Plánujeme to už nejaký čas. Určite bude potrebovať spaľovací motor.“
Čo sa týka dizajnu, o ňom môžeme zatiaľ iba špekulovať. Nové, do terénu orientované BMW by mohlo kombinovať prvky Neue Klasse s robustnými off-road prvkami. Dá sa očakávať vysoká svetlá výška a vysoké nájazdové aj prejazdové uhly, ktoré prekonajú všetky súčasné modely značky. Interiér ponúkne maximálny luxus na úrovni radu 7 a až tri rady sedadiel. Autocar tvrdí, že BMW nový model uvedie na všetkých existujúcich globálnych trhoch.

Spaľovacie motory aj batérie
Nie je zatiaľ jasné, na akej platforme bude nový model postavený. Môže ísť o upravenú platformu CLAR, na ktorej vznikne napríklad aj nová generácia modelu X5. To by BMW ušetrilo podstatnú časť nákladov, no zároveň je táto platforma vhodná aj na použitie pre vozidlo do náročného terénu. BMW by takisto pripravovaný model mohlo vybaviť vzduchovým pružením, tromi tromi uzávierkami diferenciálov, pokročilým pohonom všetkých štyroch kolies i riadením všetkých štyroch kolies pre agilnosť v stiesnenom prostredí a stabilitu pri vyšších rýchlostiach. Ak by BMW chcelo konkurovať aj vozidlám ako Yangwang U8 a Rivian R1S alebo Scout Traveler, môže vzniknúť aj výkonná plne elektrická verzia, prípadne verzia s menším spaľovacím motorom na predĺženie dojazdu (REV). Takýto variant by mohol vzniknúť v spolupráci so spoločnosťou ZF.
Hybridný variant, v ktorom by spaľovací motor slúžil len ako generátor energie pre batérie, vzhľadom na nízke predajné čísla plne elektrickej Triedy G a rastúceho dopytu po elektromobiloch s predĺženým dojazdom v Číne, dáva zmysel. Autocar sa tiež zamýšľa nad tým, že by BMW mohlo využiť technológiu kompaktných elektrických nábojových motorov vyvinutých v spolupráci s mníchovskou spoločnosťou DeepDrive. Umiestnenie v kolesách, nízka hmotnosť a kompaktné rozmery by mohli umožniť extrémnu manévrovateľnosť v teréne.
Posledným vozidlom od BMW špecializujúcim sa na terén bol ešte bol model 325 vyrábaný v rokoch 1937 až 1940 pre nemeckú armádu. Bol založený na rebrinovom podvozku s pohonom všetkých štyroch kolies, používal 2,0-litrový radový šesťvalcový benzínový motor so suchou kľukovou skriňou s výkonom 50 koní, spárovaný s päťstupňovou prevodovkou, tromi uzávierkami diferenciálov a v skorších verziách aj riadením všetkých štyroch kolies, čím sa polomer otáčania znížil na iba 6,5 m. Vyrobených bolo 3225 kusov.