Nemecký časopis Manager Magazin priniesol správu, ktorá otriasla svetom automobilov. Mercedes a BMW údajne rokujú o aliancii v oblasti pohonných jednotiek, pričom Mercedes by podľa nej mal používať štvorvalcové benzínové motory vo svojich vozidlách typu PHEV a REV.
Správe sa venuje aj britský Autocar, ktorý informuje, že agregát, o ktorý by mali mať manažéri v Mercedese záujem, by mal byť odvodený od súčasného prepĺňaného benzínového dvojlitrového motora s kódovým označením B48, ktorý BMW používa takmer vo všetkých svojich aktuálnych modeloch. Tento agregát sa vyrába v rakúskom Steyri, pričom je navrhnutý na použitie v pozdĺžnom aj priečnom usporiadaní, čím by bol vhodný pre širokú škálu kompaktných a stredne veľkých modelov značky Mercedes.
Pre Mercedes by to zabezpečilo dodávku motorov spĺňajúcich normu Euro 7, čo je kľúčové pre pokračovanie výroby modelov so spaľovacím motorom, a zároveň by to pomohlo rozšíriť ponuku plug-in hybridov bez ďalších veľkých investícií do vývoja štvorvalcových motorov.
Automobilka s trojcípou hviezdou začiatkom tohto desaťročia verila, že sa na trhu presadí s plne elektrickými vozidlami. Lenže slabší dopyt po ich elektromobiloch a po elektromobiloch všeobecne viedol k zmene stratégie a podobne ako aj iní výrobcovia, aj Mercedes vidí, že v prechodnom období bude dopyt po plug-in hybridoch, prípadne po elektromobiloch s predĺženým dojazdom (REV).

Motor M252 nie je vhodný do PHEV
Nová generácia modelu CLA síce príde s úplne novým benzínovým štvorvalcovým motorom a mild-hybridnou technológiou, lenže táto pohonná jednotka nie je najvhodnejšia do plug-in hybridného systému a vyrába sa v Číne, čo môže znamenať potencionálne vysoké clá pri dovoze do USA. Ak by sa BMW s Mercedesom dohodli na spolupráci, mohli by motory vyrábať spoločne priamo v USA, čím by clá úplne obišli a ich automobily by boli na trhu konkurencieschopnejšie.
Dodávanie motorov iným výrobcom je pre BMW relatívne bežné. Automobilka dodáva motory napríklad pre značky ako Range Rover, Ineos alebo Morgan. Motor BMW využíva napríklad aj športové kupé Toyota Supra. Ak sa však táto dohoda s Mercedesom ukáže ako pravdivá a BMW s konkurentom zo Stuttgartu skutočne začne spolupracovať na dodávkach motorov, bude to prvýkrát v histórii, čo dvaja nemeckí giganti na poli výroby luxusných automobilov zdieľajú pohonné jednotky v takomto rozsahu.
BMW ani Mercedes správu o rokovaní v oblasti spolupráce v dodávkach motorov nekomentovali.