Už dávno neplatí, že elektromobil je vhodný len na jazdu po meste. Moderné elektromobily dokážu bez problémov zvládnuť stovky kilometrov na jedno nabitie, a to dokonca aj na diaľnici, kde spotreba býva najvyššia. V tomto prehľade sme pre vás vybrali TOP 7 elektromobilov, ktoré sa nestratia ani na dlhých trasách. Reálne všetky zvládnu prejsť trasu z Bratislavy do Košíc bez nabíjania.
Audi A6 e-tron
Audi A6 e-tron vo verzii Sportback, postavené na podvozkovej platforme PPE, má najnižší koeficient odporu vzduchu karosérie zo všetkých súčasných predávaných modelov značky Audi – len 0,21. Práve ten je kľúčový z hľadiska dojazdu aj pri vyšších diaľničných rýchlostiach, rovnako ako aj batéria s využiteľnou kapacitou 94,9 kWh. V reálnej premávke dokáže na diaľnici prejsť okolo 500 kilometrov a v kombinovanom jazdnom cykle okolo 700. Zaujímavosťou tohto modelu je, že ide o prvú limuzínu Audi s pohonom zadných kolies od čias modelu 920 z konca 30. rokov minulého storočia. Pohon jednej nápravy, efektívny elektromotor, veľká batéria a špičkovo vyladená aerodynamika sa starajú o to, že ide o jeden z najlepších elektromobilov na dlhé trasy, aké sú v súčasnosti na európskom trhu dostupné.

Vďaka 800 V architektúre a nabíjaciemu výkonu 270 kW je batéria už po 10 minútach nabíjania pripravená na dojazd ďalších 310 km. Nabitie z 10 na 80 % pritom trvá len 21 minút. Elektromobil je vybavený aj funkciou Plug & Charge, ktorá po pripojení nabíjacieho kábla autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach vozidlo a aktivuje proces nabíjania, takže nie je potrebné vyťahovať žiadnu fyzickú kartu ani mobilnú aplikáciu.

Hongqi EH7
Na prvý pohľad exotická značka, ktorá na Slovensku funguje len niekoľko mesiacov, model EH7 však už stihol prejsť naším testom a zanechal v sebe nezabudnuteľný dojem. Stal sa najúspornejším elektromobilom, s akým sme kedy brázdili bratislavské ulice. Dobre mu to však ide aj na diaľniciach, kde sa môže spoľahnúť až na 111 kWh batériu, takže toto je ďalší elektromobil, ktorý dokáže prejsť 500 diaľničných kilometrov. V prípade potreby nabíjania sa ani nestihnete naobedovať, pretože z 10 na 80 % sa batéria nabije už za 25 minút. Hoci disponuje výkonom na úrovni superšportov (620 koní), za bežných okolností sa jeho pohonný systém javí ako efektívny. A keď na to príde, obrovská sila vozidlo vystrelí vpred a všetkým autám môžete ukázať efektné zadné svetlá.
Hyundai IONIQ 6
Dlhé obdobie patril medzi najlepšie voľby, čo sa týka bezemisných diaľkových jázd. Kým konkurencia prichádza s efektívnymi a technologicky vyspelými elektromobilmi až teraz, IONIQ 6 svetu dokázal, že jazdiť dlhé trasy s elektromobilmi nemusí byť utrpenie, už podstatne skôr. Postavený je na podvozkovej platforme E-GMP využívajúcej 800 V architektúru. Podobne ako v prípade Audi, aj tu zohráva kľúčovú úlohu aerodynamika a nízky odpor vzduchu karosérie len 0,21. Pri bežnej diaľničnej jazde v rámci zákonných rýchlostných limitov dokáže udržať spotrebu energie pod 20 kWh, preto aj napriek menšej kapacite batérie na úrovni 77 kWh dokáže poskytnúť reálny dojazd okolo 400 km.

Na ceste pritom je faceliftovaná verzia s ešte výraznejším vzhľadom, prepracovanejšími technológiami a pravdepodobne aj väčšou kapacitou batérie, takže v závislosti od konfigurácie batérie a podmienok na ceste ponúkne dojazd okolo 500 km. Benefitom použitia 800 V architektúry je výkonné jednosmerné nabíjanie. IONIQ 6 dlho patril medzi najrýchlejšie sa nabíjajúce plne elektrické vozidlá, pričom jeho maximálny nabíjací výkon 350 kW je možné využiť aj na niektorých nabíjacích staniciach na Slovensku. Z 10 na 80 % sa batéria nabije už za 18 minút, čo z Hyundaiu IONIQ 6 robí ideálne vozidlo na dlhé diaľničné presuny po Slovensku aj v rámci Európy.
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE