Čínske plne elektrické osobné vozidlá majú v 1. až 3. štvrťroku 2025 priemerný dojazd 528 km, čo je podľa carnewschina o 24 % viac ako v roku 2020.
Priemerný elektrický dojazd čínskych elektromobilov (BEV), plug-in hybridných (PHEV) a elektromobilov s predĺženým dojazdom (EREV) je ku koncu tretieho kvartálu tohto roka 528 km, resp. 137 km a 205 km v cykle CTLC, uviedol Cui Dongshu, tajomník Čínskej asociácie osobných automobilov (CPCA).
Typ vozidla/rok | 2020 | 2022 | 2023 | 2024 | 1. až 3. štvrťrok 2025 |
BEV | 425 | 470 | 509 | 468 | 528 |
PHEV | 93 | 114 | 115 | 110 | 137 |
EREV | 125 | 148 | 168 | 163 | 205 |
Za posledných päť rokov sa v dôsledku rýchlej popularity väčších batérií priemerný dojazd vozidiel BEV, PHEV a EREV od roku 2020 zvýšil o 103 km, 44 km a 80 km.

Dojazd (km) | % BEV |
100 – 149 | 0 |
150 – 199 | 0 |
200 – 249 | 3 |
250 – 299 | 2 |
300 – 399 | 17 |
400 – 499 | 19 |
500 – 599 | 26 |
600 – 699 | 20 |
Viac ako 700 | 13 |
Medzi modelmi BEV, ktoré čínske automobilky uviedli na trh v roku 2025, postupne klesá počet modelov s dojazdom menej ako 300 km, pričom dominujú modely s dojazdom 500 – 599 km, nasledujú 600 – 699 km, potom 400 – 499 km.
Čisto elektrický dojazd (km) | % PHEV |
50 – 79 | 9 |
80 – 99 | 17 |
100 – 149 | 43 |
150 – 199 | 21 |
200 – 249 | 8 |
250 – 299 | 1 |
300 – 399 | 1 |
V prípade PHEV sa v prvých troch štvrťrokoch 2025 počet najazdených kilometrov sústreďuje v segmente dojazdu 100 – 149 km, nasleduje 150 – 199 km a potom 80 – 99 km.
Čisto elektrický dojazd (km) | % EREV |
50 – 79 | 0 |
80 – 99 | 2 |
100 – 149 | 7 |
150 – 199 | 46 |
200 – 249 | 26 |
250 – 299 | 14 |
300 – 399 | 5 |
Čisto elektrický dojazd vozidiel EREV sa sústreďuje v segmente dojazdu 150 – 199 km, po ktorom nasleduje 200 – 249 km, potom 250 – 299 km v prvých troch štvrťrokoch 2025.