Dva turbodúchadlá, 700 koní a hmotnosť iba 850 kilogramov. Výkonnostné údaje, ktoré znejú pôsobivo aj dnes, nehovoriac o tom, ako pred takmer 40 rokmi Hans-Joachim Stuck prvýkrát pilotoval Porsche 962 C a získal majstrovské víťazstvo v sezónach 1986 a 1987 v ADAC Würth Supercup.
Pretekárske vozidlo Porsche 962 C bolo pôvodným testovacím miestom pre dvojspojkovú prevodovku PDK v motoristickom športe a počas svojej kariéry tak pretekalo s automatickou aj manuálnou prevodovkou. V roku 2021 prešlo vozidlo kompletnou a dôkladnou renováciou vo vývojovom centre Weissach, čím sa vrátilo do pôvodnej špecifikácie z roku 1987, doplnenej výraznou červeno-žltou karosériou vďaka sponzorstvu spoločností Shell a Dunlop. Na pomoc s reštaurovaním boli prizvaní členovia tímu, ktorý pôvodne pracoval na tomto aute vrátane legendárneho inžiniera Norberta Singera a dizajnéra Roberta Powella, muža pôvodne zodpovedného za ikonický červeno-žlto-čierny dizajn karosérie.

Pretekársky špeciál Porsche 962 C sa objavil na záverečnom kole sezóny Porsche Carrera Cup Scandinavia 2025 v Mantorp Parku, kde ho v rámci niekoľkých exhibičných kôl pilotoval švédsky princ Karol Filip. Nejde o nejaké kráľovské maniere alebo papalášizmus, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, pretože švédsky princ je skúseným automobilovým pretekárom. V Porsche Carrera Cup súťaží už od roku 2008 a začiatkom tohto roka oslávil svoj 100. štart tejto sérii. Popri tom dlhé roky pretekal aj vo švédskych majstrovstvách cestovných automobilov a sérii GT.

Znalcov švédskej kráľovskej rodiny neprekvapí, že princ má záujem o autá, pretože pochádza z rodiny vášnivých motoristických nadšencov a fanúšikov značky Porsche. Jeho otec, kráľ Karol XVI. Gustav, bol už v roku 1973 vyfotografovaný, ako riadi model 911 Targa so svojou súčasnou manželkou kráľovnou Silviou na začiatku ich dvorenia. Kráľova automobilová vášeň ho viedla k vybudovaniu pôsobivej zbierky automobilov. Aj prastrýko princa Karola Filipa, zosnulý princ Bertil, počas svojho života vlastnil niekoľko exemplárov športových vozidiel značky Porsche.

Keď princ Karol Philip vyskočil zo svojho obvyklého modelu 911 GT3 Cup, ktorý váži 1 260 kg a dosahuje výkon 510 koní, a nastúpil do modelu 962 C, okamžite si všimol obrovské rozdiely. Azda najzreteľnejšia bola kompaktnosť kokpitu staršieho auta. Napriek pôvodnej vznešenej postave vodiča sa kabína dala opísať iba ako „útulná“. Napriek tomu si princ na pretekársky špeciál rýchlo zvykol a jeho časy na kolo sa postupne zrýchľovali.





































