Domov SPRÁVY News Nový oltár petrolheadov, 85 kg atmosférický štvorvalec s 10 000 otáčkami

Nový oltár petrolheadov, 85 kg atmosférický štvorvalec s 10 000 otáčkami

atmosférický štvorvalcový motor
Foto: Boreham Motorworks

Restomod Escort Mk1 RS od Boreham Motorworks je reinterpretáciou originálu zo 60. rokov, no skonštruovaného a vyrobeného podľa štandardov roku 2025. Na pohon bude slúžiť len 85 kg vážiaci, 2,1-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom viac než 300 koní a schopnosťou točiť 10 000 ot./min.

Každý z automobilov bude licencovaný samotným Fordom, pričom vznikne len 150 kusov, každý za cenu 335-tisíc eur. Vozidlo je síce postavené na rozmeroch pretekárskeho Escortu RS zo 60. rokov, ale má oveľa pevnejšiu konštrukciu a bude homologované pre malosériovú výrobu. To odlišuje tento projekt od iných typických restomodov, ktoré sú spravidla vyrobené z úplne nových dielov, pričom majú individuálne schválenia na jazdu po verejných cestách. Zákazníci Boreham Motorworks si budú môcť vybrať z dvoch možností pohonu: buď dajú prednosť pôvodnému štvorvalcu s dvoma vačkovými ventilmi a vstrekovaním paliva s výkonom 182 koní, spárovaný so štvorstupňovou  manuálnou prevodovkou zvolia celkom nový 2,1-litrový štvorvalcový motor Boreham TEN-K s výkonom 325 koní, ktorý dokáže dosiahnuť 10 000 otáčok za minútu.

Foto: Boreham Motorworks

Na dosiahnutie tohto výkonu využíva motor na mieru vyrobený dvojitý vačkový hriadeľ, individuálne škrtiace klapky či geometriu otvorov inšpirovanú F1. Pôsobivá je aj hmotnosť len 85 kilogramov, čo je okrem mnohých iných opatrení zásluha aj použitia 3D tlače na zníženie hrúbky niektorých komponentov pri zachovaní požadovanej pevnosti. Nový Escort RS bude mať odlišné usporiadanie zadného zavesenia oproti originálu s tuhou nápravou a listovými pružinami. Jazdné vlastnosti by mali byť kompromisom medzi pretekárskym autom a moderným sedanom. Zákazníci by však mali očakávať relatívne surový zážitok z jazdy, pretože k dispozícii nebude posilňovač riadenia, ABS ani kontrola trakcie. Cieľová pohotovostná hmotnosť s ľahkými doplnkami, ako sú napríklad horčíkové kolesá, je 800 kg.

Foto: Boreham Motorworks

Britský magazín Evo píše, že licenčná zmluva spoločnosti Boreham s Fordom sa rozšíri na ďalšie modely, ale zameria sa len na európske modely Ford.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!