Domov TESTY Nové vozidlá BMW X3 má skvelý naftový šesťvalec, 303 koní jazdí za 5,3 litra

BMW X3 má skvelý naftový šesťvalec, 303 koní jazdí za 5,3 litra

BMW X3 40d
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Tak sme sa konečne dočkali. Pod kapotu BMW X3 sa konečne dostal motor, ktorý sme nedávno testovali v modeli 540d. V SUV bola doteraz k dispozícii len verzia 20d, no kto chcel viac, ten si musel počkať. 

Nový dizajnový jazyk dodáva súčasnej generácii BMW X3 monolitický vzhľad. X3 je so 4 755 milimetrami o 34 milimetrov dlhšie ako jeho predchodca, pričom šírka narástla o 29 milimetrov na 1 920 milimetrov. Spolu s 25-milimetrovým poklesom výšky vozidla na 1 660 mm a širšími rozchodmi (1 636 mm vpredu a 1 681 mm vzadu) to vytvára veľmi silný, svalnatý a športový vzhľad. Rázvor si ponechal dĺžku 2 865 mm. Veľké ľadvinky mriežky chladiča BMW v prednej časti nového modelu BMW X3 dodávajú známy pocit a zároveň vytvárajú priestor aj pre umiestnenie kamery a radarov. Informácie z nich následne využívajú asistenčné systémy vodiča.

Voliteľné obrysové osvetlenie BMW Iconic Glow tvorí súvislú líniu okolo každého prvku masky chladiča a v tme to vyzerá naozaj pekne a určite to nepôsobí gýčovo. Svetlá pre denné svietenie, obrysové svetlá a ukazovatele smeru v LED svetlometoch teraz vytvárajú prekrývajúce sa svetelné zdroje v tvare L. M paket pridáva navyše športovejší nárazník, väčšie otvory nasávania vzduchu a celkovo robí auto ešte vizuálne atraktívnejším.

BMW X3 40d
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Športovo-elegantný interiér

Kabína modelu BMW X3 spája robustnú funkčnosť modelu zo segmentu SAV s dostatočným vnútorným priestorom a s prémiovou atmosférou plnou individuálneho štýlu. Ani po rokoch si, žiaľ, neviem zvyknúť na ovládanie infotainmentu, ktoré sa mi stále zdá neprehľadné. Zakrivený displej BMW Curved Display s poriadne veľkou, až 12,3-palcovou obrazovkou informačného displeja prístrojovej dosky a 14,9-palcovou obrazovkou stredového dotykového displeja, pod ním umiestnená interaktívna lišta BMW Interaction Bar s ovládacími prvkami prúdenia vzduchu, volant s vencom s plochou spodnou časťou a radiacimi páčkami a tlačidlami a nový tvar voliča automatickej prevodovky predstavujú hlavné prvky kokpitu BMW X3. Na pohľad aj na dotyk sú mimoriadne podarené a komfortné sedadlá Individual v krásnej farbe a koži “Merino” (2 543 eur). Mimochodom, výduchy vzduchu sú zapustené do prístrojovky a v podstate ide len o akési štrbiny. Batožinový priestor možno zväčšiť z 570 na maximálne 1 700 litrov.

BMW X3 40d
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

A ten motor…

V prvom rade je tu slušná, 60-litrová nádrž. V druhom rade mamutí krútiaci moment 670 Nm. Tak, ako sme písali v prípade 540d, aj tu je prejav agregátu slabší, akoby potlačený v prospech zvukového odizolovania kabíny od okolia. Trojliter je podporený mild-hybridným systémom. Ten pomáha dvojtonovému vozidlu pri rozjazdoch, čím sa menej zaťažuje spaľovací motor. Prvý “studený” štart vždy zabezpečuje tradičný 12-voltový štartér. Ak je motor zohriaty nad 60 stupňov Celzia, 48-voltový systém zvládne štartovanie auta. To umožňuje menej emisií, o 20 % rýchlejší štart a menej rušivých vibrácií a zvukov pre pasažierov. Samostatnou kapitolou je spotreba. Pri rýchlosti 130 km/h sme na diaľnici jazdili so spotrebou len 5,3 l/100 km. Tým sa toto auto pasuje na komfortného spoločníka na dlhé presuny.

BMW X3 40d motor
Foto: Marek Gorozdos, startstop.sk

Určite áno

Aj keď cena testovaného auta bola 93 616 eur, dostanete za to všetko, čo očakávate od prémiového SUV. Auto s rozmermi blížiacimi sa väčšiemu modelu X5, naftový trojliter s vysokým výkonom a so spotrebou štvorvalcového dvojlitra.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!