Domov SPRÁVY News Volkswagen ukázal interiér nového Transporteru

Volkswagen ukázal interiér nového Transporteru

Foto: Volkswagen

Volkswagen uvedie na trh nástupcov súčasných modelov Transporter 6.1 a Caravelle 6.1 v roku 2025. S cieľom umožniť dlhodobé plánovanie vozidiel pre všetkých firemných a súkromných zákazníkov začína Volkswagen s odhaľovaním noviniek a ich predpredajom už v týchto dňoch.

Nová generácia týchto vozidiel ponúkne v porovnaní so svojimi predchodcami výrazne rozšírenú štandardnú výbavu. Obsahovať bude napríklad digitálny kokpit, centrálny displej a najnovšie asistenčné systémy. Čo sa týka pohonu, Volkswagen po prvý raz vyvinul produktový rad, ktorý bude dostupný s turbodieselom, plug-in hybridným a aj elektrickým pohonom.

Nový Transporter bude opäť na výber v konfigurácii s vekom batožinového priestoru otvárajúcom sa nahor alebo s krídlovými dverami. Zákazníci budú môcť siahnuť po rôznych variantoch karosérie ako skriňová dodávka bez zadných okien, skriňová dodávka s druhým radom sedadiel, skriňová dodávka s deliacou priečkou i karosérii kombi so zadnými oknami.. Modely kombi a skriňové dodávky budú voliteľne dostupné aj s vysokou strechou a predĺženým rázvorom. Vysokú strechu bude dokonca možné kombinovať aj s kratším rázvorom.
Foto: Volkswagen
Nárast rozmerov

Nový Transporter je dlhý 5 050 mm, čo v porovnaní s predchodcom predstavuje nárast o 146 mm. Rázvor sa predĺžil o 97 mm na 3 100 mm a na želanie bude k dispozícii o 400 mm dlhší rázvor (celková dĺžka: 5 450 mm). Jeho vonkajšia šírka je 2 032 mm, čo je o 128 mm väčšia ako u predchodcov (bez vonkajších zrkadiel). Väčšie vonkajšie rozmery plne prospievajú interiéru a umožňujú prevážať ešte viac nákladu alebo prepravovať cestujúcich ešte pohodlnejšie.

Vďaka zväčšenej vonkajšej dĺžke, šírke a rázvoru boli úžitkové vozidlá Volkswagen schopné zvýšiť nosnosť. Ďalej boli vylepšené aj hodnoty pre maximálne užitočné zaťaženie a maximálnu hmotnosť prívesu. Najväčší úložný priestor Transporteru so štandardným rázvorom a štandardnou strechou narástol na 5,8 m3. Maximálna šírka medzi podbehmi kolies sa zväčšila o 148 mm na 1 392 mm. Užitočná hmotnosť modelu so štandardným rázvorom a pohonom TDI vzrástla z 1,2 na 1,3 tony. Volkswagen taktiež zvýšil maximálnu hmotnosť prívesu tejto verzie z 2,5 na 2,8 tony. V neposlednom rade vzrástlo maximálne dynamické zaťaženie strechy zo 150 kg na 170 kg.

Foto: Volkswagen
Tri druhy pohonu

VW po prvýkrát uvedie na trh aj nový Transporter s plug-in hybridným pohonom (eHybrid) a plne elektrickým pohonom (eTransporter) ako alternatívu k turbodieselovým motorom (TDI). Predpredaj začína turbodieselovými motormi pre vozidlá s typovým schválením N1. Motory TDI sú k dispozícii v troch výkonových variantoch: 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k).

Nasledovať bude plug-in hybridný pohon so systémovým výkonom 171 kW (233 k) a štyri elektrické pohony s výkonom 85 kW (116 k), 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k). Batérie elektrických modelov budú mať kapacitu 83 kWh. Základná verzia s 85 kW elektromotorom bude ponúkaná s 54 kWh batériou. Modely TDI a eHybrid budú dostupné s pohonom predných kolies. Pre verzie TDI od 110 kW je voliteľný systém pohonu všetkých kolies 4MOTION. Plne elektrické modely majú pohon zadných kolies, neskôr sa tu plánuje aj verzia s pohonom všetkých kolies.

Foto: Volkswagen

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Dongfeng U-Tour – relax ako vo wellness
Nasledujúci článokPrvý elektromobil s dojazdom vyše 1.000 km je na spadnutie
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.