Ford si na Frankfurtský autosalón priniesol hneď tri novinky. Na európsky trh prináša nové modely Kuga, Puma a Explorer.

Aj napriek tomu, že Fordu sa v USA veľmi darí, nezabúda ani na starý kontinent. V našich končinách nerozhoduje o úspešnosti auta veľkosť motora či samotného vozidla, ale úplne iné faktory. A presne na tie sa Ford sústredil pri navrhovaní nových modelov. Popri všetkých trhových analýzach dala automobilka slovo aj samotným zákazníkom, aby zistila, čo ich na aute najviac osloví. Táto stratégia by mala urobiť z nasledujúcich modelov bestsellery:

Puma

Najväčším trhákom v predajniach bude pravdepodobne Puma. Malý crossover s agresívnym vzhľadom ponúka to, po čom ľudia prahnu najviac – obrovský batožinový priestor. V tejto triede vozidiel nenájdete model, ktorý toho pojme viac. Lákadlom sú aj pohonné sústavy, ktoré fungujú na báze mild-hybridu. Auto boduje aj svetlou výškou a je skvelou alternatívou k nižšej Fieste. Na ostré vybaranie zákrut však zabudnuite – od svojho predchodcu diametrálne líši a je skôr pohodlná ako športová.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Kuga

O tom, že sa jedná o novú generáciu a nie len o nejaký facelift, svedčí aj to, že nová Kuga je postavená na úplne novej platforme. Tá dáva autu možnosť kombinovať rôzne druhy pohonu. Vďaka tomu je Kuga “najelektrifikovaneším” vozidlom v ponuke značky Ford. Na výber budú tri elektrifikované verzie. Plug-in bude disponovať 2,5 litrovým benzínovým agregátom a elektromotorom. Ďalej je v ponuke EcoBlue Hybrid s dvojlitrovým dieslom a spotrebou rovných 5 litrov na 100 kilometrov. Čistý Hybrid bude k dispozícií od budúceho roku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Explorer 

Veľké SUV pôvodne navrhnuté pre americký trh prichádza aj do Európy! Bude poháňané trojlitrovým benzínovým šesťvalcom, ktorý spolu s hybridnou jednotkou produkuje slušných 450 konských síl. Tento výkon je k dispozícií s 13,1 kWh batériou a elektromotorom. Spolu s desaťstupňovou automatickou prevodovkou by mal veľký explorel jazdiť za 3,4 litra na 100 kilometrov. Nebudú chýbať ani viaceré jazdné režimy či možnosť ťahať až 2,5 tony.

Aktuálne z Frankfurtu 2019: Škoda Kamiq a Scala Monte Carlo