Doprava v hlavnom meste Slovenska je vždy vďačnou témou. No možno pomaly svitá na lepšie zajtrajšky: developerská spoločnosť J&T Real Estate pokračuje v príprave novej električkovej trasy. Tá má spojiť Nivy s ostatnými časťami Bratislavy. 

Bratislava je takmer dospelé veľkomesto. Jediný problém, ktorý mu bráni v získaní tohto štatútu, je efektívna doprava – téma mnohých diskusií. Na projekte novej električkovej trati pracuje spoločnosť J&T Real Estate. Tá sa v električkovej trati angažuje už nejaký ten piatok a prvý návrh predstavila ešte v minulom roku. Vtedy mala trať smerovať od Starého mosta cez Euroveu a Košickú ulicu, odkiaľ sa mala napojiť na ružinovský okruh.

„Súčasný stav koľajovej dopravy nezohľadňuje rozvoj a potreby mesta v priestore, kde vzniká jeho nové centrum. Našimi návrhmi nechceme riešiť iba obsluhu rozvíjajúcich sa území, ale pozeráme sa na dopravu v meste komplexne a v širšom meradle,“ tvrdí výkonný riaditeľ J&T Real Estate, Pavel Pelikán, a dodáva: „V uplynulých mesiacoch sme na základe požiadavky vedenia mesta nechali spracovať nezávislú štúdiu zameranú na porovnanie prínosov a možných negatív navrhovanej trasy v porovnaní s alternatívnymi po Landererovej a Mlynských nivách.“

Takto bude vyzerať nová električková trasa:

Pribudne až šesť nových zastávok, ktoré dostali pracovné názvy SND, Eurovea, Prístavná, Košická, Dulovo námestie a Trhovisko Miletičova. Nová trasa by sa mala napojiť na petržalskú radiálu na Šafárikovok námestí a na Košickú ulicu by sa mala napojiť pri Eurovei. Následne bude trať pokračovať na Miletičovu, Trnavské mýto a následne sa napojí na ružinovský okruh.

„Takéto zokruhovanie umožní plynulé električkové prepojenie a skráti čas presunu medzi Petržalkou a Ružinovom na 10 – 15 minút, a zároveň vytvorí veľmi dobré predpoklady pre realizáciu ďalšieho dlhodobého zámeru  mesta – vybudovanie vrakunsko-biskupickej radiály. Pozitívom tiež je, že pri súčinnosti všetkých dotknutých strán by tento projekt mohol byť realitou v priebehu štyroch až siedmich rokov,“ uviedol Pelikán. Podľa Pelikána by nová električková trasa mala stáť približne 30 miliónov eur.

V súčasnej dobe J&T Real Estate pripravuje podklady pre žiadosť na územné konanie. Ak by všetko prebehlo hladko, mohla by sa stavba realizovať za rok a pol, tvrdí developer. No konečné slovo k novej električkovej trase budú mať aj tak príslušné stavebné úrady.

Zdroje: Trend | startstop.sk

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPríde Alfa Romeo Giulia s 1,33-litrovým motorom už budúci rok?
Nasledujúci článokTest Nissan Leaf 2018: jeho skutočný dojazd je podstatne nižší!