Čína otvorila najdlhší most na svete, ktorý spája tri veľké mestá po celej krajine. Viete si predstaviť na Slovensku most dlhý 55 km? To by musel začínať napríklad v Bratislave a končil by až za Trnavou. 

Tento most je vybavený šiestimi jazdnými pruhmi a štyrmi tunelmi, z ktorých je jeden pod vodou. Takže by sa dalo povedať, že 55 kilometrov cesty prekonáva všetky prírodné elementy. Je to jeden z mnohých impozantných megaprojektov Číny.

Najdlhší most sveta 23. októbra spustil sieť infraštruktúry medzi Hongkongom, Macau a pevninou Číny po deviatich rokoch výstavby. Kritici tvrdia, že 12-miliardová investícia súvisí s obmedzovaním slobody Hongkongu. Preto sa ľudia proti tejto výstavbe snažili búriť a spisovali petície, ale zjavne to akosi nepomohlo.

A pozor! Pokiaľ si myslíte, že z garáže môžu obyčajní smrteľníci, ako my, prejsť cez tento most, mýlite sa. Prechádzať budú môcť iba rezidenti Hongkongu s licenciou na prechod do Zhuhai, a aj tí musia spĺňať vysoko selektívne kritériá. Sú to buď držitelia určitých pozícií pevninskej vlády alebo prispievatelia významných charitatívnych organizácií v južnej čínskej provincii Guangdong.

Priemerný obyvateľ bude musieť chodiť výhradne autobusom. Vodiči osobných automobilov taktiež nebudú môcť využívať verejnú dopravu. Samozrejme, že občania s týmito pravidlami nesúhlasia a označili výstavbu tohto megaprojektu za plytvanie daňovými prostriedkami. Viete si predstaviť takéto pravidlá aj v Európe?

Pre porovnanie, na Slovensku sa nachádza tiež niekoľko unikátnych mostov. Je pravda, že síce nemajú na dĺžku 55 kilometrov a nie sú nové (keďže mosty na Slovensku volajú o pomoc a rekonštrukciu), ale ich význam a dizajn je tiež jedinečný.

Prekvapivo v našom malebnom srdci Európy ovláda rebríček Bratislava. Ten najdlhší tvorí spolu s príjazdovými estakádami Prístavný most. Most s najväčším rozpätím je zasa SNP. A ešte jedna zaujímavosť – medzi najvyššie položené diaľničné mosty patria tie pri obci Štrba vo Vysokých Tatrách, ktoré sa nachádzajú v nadmorskej výške cca 900 m n. m..

Zdroje: straitstimes | startstop.sk