Len nedávno sprejazdnili vôbec prvý úsek projektu D4R7, obchvat Mostu pri Bratislave. Ďalší stavebný objekt na rýchlostnej ceste R7, novovybudovanú mimoúrovňovú križovatku, odovzdali stavbári v utorok do užívania.

Križovatka je tesne za obcou Dunajská Lužná smerom na Šamorín. Očakáva sa, že zlepší dostupnosť pre vodičov z oboch smerov a skvalitní prepojenie priľahlého územia. Práve zlepšenie obslužnosti územia je hlavným prínosom tejto križovatky. Po uvedení rýchlostnej cesty R7 do prevádzky, odbremení dnes dopravou preťaženú obec Dunajská Lužná.

“Osobne ma teší, že motoristom postupne sprístupňujeme aj menšie cestné stavby, ktoré im môžu zjednodušiť cestovanie na tejto vyťaženej trase. Po tejto ceste smerom do Dunajskej Lužnej denne prejde približne 20.000 áut, ktoré komplikujú život obyvateľom týchto obcí. Vítam preto vyjadrenia zhotoviteľa, podľa ktorých bude možné otvoriť niektoré úseky s predstihom,” povedal minister dopravy a výstavby SR Árpád Érsek.

Križovatku tvorí dvojpoľový most o dĺžke nosnej konštrukcie 50,12 metra, dva kruhové objazdy a úpravy cesty I/63 o celkovej dĺžke približne 685 metrov. Z dôvodu stiesnených pomerov sú súčasťou úpravy cesty I/63 oporné múry, aby nedošlo k zásahom do susedných súkromných prevádzok.
Sprístupnením križovatky sa v prvej fáze otvára v definitívnom riešení časť cesty I/63, ktorá bola počas výstavby odklonená na dočasnú obchádzkovú trasu vrátane kruhových objazdov, cez ktoré bude zabezpečené výhľadové napojenie na rýchlostnú cestu R7. Križovatka Dunajská Lužná je súčasťou projektu D4R7.

Dočastné zmiernenie situácie

Samotný starosta Dunajskej Lužnej, Štefan Jurčík, označil výstavbu križovatky pri ich obci za prvý zrealizovaný krok výstavby R7. Ktorý pocítia obyvatelia ale aj ostatní motoristi.

“V súčasnosti cez Dunajskú Lužnú prechádza približne 30 tisíc vozidiel denne. Očakávame od R7, že zníži dopravu cez obec minimálne o 40 percent, lebo väčšina vozidiel je z Trnavského kraja. Predpokladám, že zápchy, ktoré určite budú, sa rovnomernejšie rozložia po celom okolí Bratislavy,” povedal Jurčík.

Podľa aktuálne platných lehôt v koncesnej zmluve na výstavbu a prevádzku úsekov D4 a R7 by mali časti D4 od križovatky Ketelec po Raču a R7 od Ketelca po Holice odovzdať do prevádzky už v apríli 2020. Zvyšné časti D4 Bratislava, Jarovce – Ketelec a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec by mali byť hotové v októbri 2020.

Zhotoviteľ výstavby potvrdil, že na jar budúceho roka dokončí v miernom predstihu len dva úseky R7 medzi Holicami a Ketelcom. K očakávaným termínom dokončenia ostatných časti úsekov R7 a D4 sa nevyjadril, predpokladáme však, že oproti harmonogramu budú meškať.

Pridaj komentár