Domov Doprava Obchádzka, ktorú nikto nechcel, už funguje. Zablokujú kvôli nej Tatranci cesty?

Obchádzka, ktorú nikto nechcel, už funguje. Zablokujú kvôli nej Tatranci cesty?

Tatry

Obchádzková trasa pre kamiónovú dopravu cez Vysoké Tatry pre havarijný stav mosta na ceste I/66 v Kežmarku platí od pondelka. Odmietajú ju ochranári, turisti, mesto, organizácie cestovného ruchu aj ministerka Matečná. Napriek tomu funguje.

strajk-kamionistov-bratislava

Obchádzková trasa pre kamiónovú dopravu cez Vysoké Tatry pre havarijný stav mosta na ceste I/66 v Kežmarku platí od pondelka. Pôvodne mali ísť cez cesty vo Vysokých Tatrách všetky nákladné autá, kompetentní napokon rozhodli, že obchádzka je možná len pre vozidlá dopravnej obsluhy.

Tranzit musí ísť cez Starú Ľubovňu, respektíve Prešov. Konkrétne nákladná a tranzitná doprava nad 18 ton zo smeru od Starej Ľubovne a okolia je odklonená v smere na Prešov cez Sabinov. Obchádzková trasa pre smer od Popradu a z Kežmarku a okolia je vedená po cestách prvej a druhej triedy, a to na trase Kežmarok – Spišská Belá – Tatranská Kotlina – Tatranská Lomnica – Starý Smokovec – Poprad.

Mesto Vysoké Tatry však ani s takýmto rozhodnutím nesúhlasí, proti sú aj miestne občianske, turistické či ochranárske organizácie, pod petíciu za zrušenie obchádzky sa podpísalo už viac ako 1200 ľudí.

V súčasnosti sa pracuje na výstavbe dočasného premostenia, ktoré by nahradilo most, kým sa neopraví. Slovenská správa ciest avizovala, že k rekonštrukcii problémového mosta dôjde najskôr v druhej polovici roka.

Ako neakceptovateľnú vníma obchádzku aj ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka Gabriela Matečná (SNS), ktorá počas víkendu deklarovala, že s rezortom obrany pripravujú alternatívne riešenie situácie. Ministerke, okrem iného, vadí aj to, že nie je v prípade nehody kamióna doriešený efektívny presun záchranných zložiek, navyše podľa nej technický stav Cesty slobody nie je konštruovaný ani na také zaťaženie, ani na také riziká.

Čítajte viac: Sú elektromobily skutočne také ekologické, ako nám o nich tvrdia?

Tatranci a ďalší dobrovoľníci preto dokonca chystajú blokádu ciest, aby vyjadrili svoj nesúhlas a zamedzili prístupu kamiónov do Vysokých Tatier.

Alternatívnym riešením je podľa nich prejazd cez cesty Vojenského obvodu Javorina. To po konzultáciách vidia ako priechodné aj minister Gajdoš a generálny riaditeľ štátneho podniku Vojenské lesy a majetky Ján Jurica.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTest Ford Focus ST, plnohodnotný nástupca Focusu RS
Nasledujúci článokSubaru chystá elektrifikáciu všetkých svojich modelov
Pracujem ako motoristický a technologický novinár už 17 rokov. Počas nich som spolupracoval s denníkom Národná obroda, časopisom Brejk, portálom Autoserver a najdlhšie, vyše 14 rokov, s týždenníkom Plus 7 dní. Zároveň som prispieval do niekoľkých odborných médií a som členom slovenskej poroty Auta roku. V oblasti automotive ma zaujímajú hlavne nové technológie a ekonomické trendy.