Domov Doprava Otvorili obchvat Čadce, úsek diaľnice D3 Svrčinovec-Bukov

Otvorili obchvat Čadce, úsek diaľnice D3 Svrčinovec-Bukov

Takmer šesť kilometrov dlhý úsek pomôže výrazne odľahčiť dopravu v meste. Výstavba trvala štyri roky a projekt bol financovaný prevažne z eurofondov. Čadca sa tak dočkala vytúženého obchvatu.

Národná diaľničná spoločnosť v pondelok 21. decembra odovzdala motoristom nový úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Obchvat mesta Čadca sa tak skompletizuje, nový úsek sa napojí na dva predchádzajúce, vybudované v polovičnom profile. S južnej strany sa napojí na existujúci tunel Horelica a zo severnej na tunel Svrčinovec. Úsek tak pomyselne prepája dva tunely na Kysuciach.

“Verím, že motoristi aj občania regiónu ocenia nový úsek, že im bude dobre slúžiť. Šesťkilometrový obchvat Čadce totiž skráti v dopravnej špičke čas jazdy cez Kysuce až o 30 minút. A my pokračujeme ďalej, v príprave zvyšných úsekov na ťahu D3,” uviedol Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby SR.

Výstavba trvala štyri roky

Výstavba 5 673 metrov dlhého úseku začala koncom roka 2016 a na jeho realizácii sa podieľali stavebné firmy Strabag, Porr a Hochtief. Novootvorený úsek diaľnice D3 je súčasťou európskeho multimodálneho koridoru. Zmluvná cena za stavbu, spolufinancovanú Európskou úniou, predstavuje 239 miliónov eur bez DPH.

Prinesie odľahčenie severnej časti Čadce

Sprevádzkovaním diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec príde k odľahčeniu cesty I/11 v intraviláne mesta o tranzitnú dopravu s intenzitou na úrovni zhruba 12 000 – 14 000 vozidiel denne, z ktorých okolo 35% bude tvoriť nákladná doprava. Výskumný ústav dopravný odhaduje, že v severnej časti mesta poklesnú dopravné intenzity na zhruba 4 000 vozidiel za deň z pôvodného celkového objemu dopravy na úrovni okolo 17 000 vozidiel. Obyvateľom Čadce, ale aj širšieho okolia, to prinesie značné odbremenenie od negatívnych sprievodných javov dopravy, hluku, exhalátov a dopravnej nehodovosti.

Obchvat Čadce v číslach
  • 43% z celkovej trasy tvoria mosty
  • celkovo 19 mostov
  • najdlhší most má 832 metrov
  • 11 554 m protihlukových stien
  • vyviezlo sa 618 358 m3 zeminy
  • do násypov bolo uloženého 504 499 m3 materiálu
  • 173 203 m3 použitého betónu
  • vozovku tvorí 82 145 ton asfaltovej zmesi
  • na stavbe pracovalo 649 pracovníkov

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!